الفصـل السابع عشر

3.3K 343 16
                                    

  جحيم الفراعنه1.

الفصـل السابع عشر.

بقلمى:ملـك إبراهيم«الكاتبه المجهوله».

_____________________

بعد مرور ست ساعات متواصلين في الطائره قد وصلوٱ وأخيرٱ إلي مصر الحبيبه متوجهين من المطار  إلي منزل سيلينا وقاموٱ بركوب التاكسي بأتجاهم إلي منزل سيلينا.

چيسيكا بحب:أن جمال مصر خلاب بدرجه كبيره هل مصر كانت دائمٱ جميله بهذا الحد.

سيلينا بشرود:مصر ديمٱ جميله بطبعها وشوراعها محدش في الدنيا ميقدرش أنو ميعش في مصر.

چيسيكا بهدوء:أريد تعلم اللغه العربيه لأنني لا أفهمكي بحق السماء.

سيلينا بضحك:حسنٱ سوف نصل إلي المنزل ونري ماذا حدث لأصدقائي لا أعلم لما أنا بارده المشاعر عليهم هكذا ولاكن أشعر أنهم بخير بأذن الله.

وبالفعل وصلوٱ إلي المنزل وخرجت سيلينا وهيٱ تنظر له بأشتياق كبير كأنها غائبه منذ زمن ليس يومان بالعدد جرت إلي الداخل وهيٱ تصعد السلالم بسرعه كبيره وچيسيكا ورائها تكاد تلحق بها وصلت سيلينا أمام الباب الخاص بالمنزل وظلت تدق علي الباب بشده ولاكن قد سمعت صوت من جارتها التي تسكن في الشقه المقابله لها.

أم محمد:أنتي جيتي يابنتي كنتي فين كل دا.

سيلينا بهدوء:والله يا أم محمد أنا حصلي إلي يصعب علي المسكين والله بس فين الشباب والبنات إلي گانوٱ هنا أنا مش لقيتهم في البيت.

أم محمد:والله يابنتي دنا لقيت الباب مفتوح شويه دخلت عليهم لقيت سايحيين في دمهم أتسرعت وطلبنا أنا والجيران الأسعاف وشحنوهم علي مستشفي الحياه إللي جنبينا شوفيهم يابنتي أنا كنت عندهم من يومين بس.

سيلينا بقلق:طب متعرفيش حصلهم أيه.

چيسيكا بعدم فهم:سيلينا أنا لا أفهم شيئٱ عن ماذا تتحدثون.

سيلينا بغضب:أهدئي چيسيكا دعيني أعرف ماذا سوف تقول.

چيسيكا بحزن:حسنٱ.

أم محمد:كلهم كويسين معادا ياكبدي عليه إللي أسمو نهار دا دخل في غيبوبه ومحدش عارف هيفوق منها أمته.

سيلينا بصدمه:أنتي بتقولي أيه أنتي أتجننتي ولا أيه أنا لازم أروح حالأ چيسيكا ورايا حالا.

ونزلت بسرعه وهيٱ تركض بسرعه وأقصي ما عندها وتركت التاكسي وأغراضها أمام باب الشقه وهيٱ تجري بشده وورائها چيسيكا التي لا تفقه أي شيئ أبدا.

ظلت سيلينا تركض ودموعها أمامها وهيٱ تتذكر ماضيها مع نهار.

__________________
في الماضي.

نهار بعشق:أوعدك أني هفضل أحبك ديمٱ ومش هسيبك أبدٱ طول عمري.
____________________
في موقف أخر.

نهار بهدوء:سيلينا أنتي أجمل حاجه بالنسبالي لو عيشت عمري كلوٱ مش هسيبك أبدٱ طول عمري تعرفي يوم ما أفترق عنك هيبقي يوم موتي.

_____________________
في موقف أخر.

نهار بصدمه:تبٱ لكي.

سيلينا بردح:تبٱ لأمين أمك ياض يلا منا كده كده ميته
___________________
في موقف أخر.

نهار بشرود:تعرفي نفسي في يوم أخدك ونروح بعيد عن العالم دا أحنا أتجمعنا في الحب والعشق مش هنتفرق أبدا.

سيلينا بحب:وديمٱ علي الحب ديمٱ.
_________________
عوده للواقع.

گانت تجري بسرعه‍ وهيٱ تتذگر گل هذا ودموعها قد وأخيرٱ سقطت علي خديها وكل هذا وچيسيكا ورائها حتي وأخيرٱ قد وصلوٱ إلي مستشفي الحياه ودخلت بسرعه رهيبه ودخلت إلي موظفه الأستقبال.

سيلينا بخوف:غرفه نهار فين.

الموظفه‍ ببرود:نهار مين.

سيلينا بغضب:الحادثه إلي جت وكلهم خرجوٱ منها ألا نهار دخل في غيبوبه فين الغرفه بتاعتوٱ والبنات والشباب فيين.

الموظفه ببرود:أه عرفتهم هما في غرفه رقم132 والشباب في الغرفه إللي جنبيهم أما إللي في غيبوبه في الغرفه إللي في الوش في نفس الدور الخامس علي اليمين ممكن تطلعي أنتي وإللي معاكي في الأسانسير هو شغال.

جرت سيلينا ولم تشكرها حتي وكانت من بعدها چيسيكا والتي قالت لها شكرٱ بالتركيه وجرت مع سيلينا.
_________________
داخل غرفه الفتيات.

كانوٱ جالسين يتحدثون عن سيلينا وأنهم عندما يشفم من ما حدث لهم سوف يقومون بالبحث عنها بأي ثمن وفجأه فتح الباب علي أخره وظهر من ورأه سيلينا...

أريانا بصدمه شديده:سيلينا.

_______________
يتبع.

بقلمى:ملك إبراهيم«الكاتبه المجهوله».

جحيـم الفراعـنه«مكـتمله+قيد التعديل» حيث تعيش القصص. اكتشف الآن