61#: PETIR MENYAMBAR

121 17 4
                                    

Ali memandang Bakar dengan marah. Dia berjalan meninggalkan Bakar tetapi Bakar cuba hentikan dia.

Bakar: Ali,nanti! Mana kau nak pergi?!

Ali: Saya nak ke mainframe.

Bakar: Uncle tak benarkan!

Bakar terbang ke arahnya dan menangkapnya tetapi Ali menumbuk Bakar ke atas dan lepaskan diri.

Ali: .....

Bakar menembak laser ke arahnya dan Ali elak dengan pantas dan menyerang Bakar dengan laser yang lebih kuat.

Bakar: Ugh....!!

Bakar terjun ke arahnya dan menghentam tanah tetapi Ali lebih cepat,mengelak serangan tersebut. Tangannya bercahaya dan....

Ali: Pergi.

VWEEEEEE!!

Bakar menahan serangan tu dengan laser dari kedua belah tangannya.

Bakar: Ugh....

Bakar mengelak dan meluru ke arah Ali. Dia menumbuk Ali tetapi Ali bertahan. Dia tendang kepala Bakar ke tepi dan menyiku badannya.

Bakar: Argh!!

Bakar menembak semua peluru yang dia ada. Ali berlari mengelak semua peluru tu dan menuju ke arah Bakar. Dia menumbuk Bakar sampai baju tempurnya rosak.

Bakar: Apa?!

Semua peluru tu menuju ke arah mereka. Bakar cuba menolak Ali tetapi Ali taknak lepaskan pegangannya.

Ali: Kalau saya mati,uncle kena ikut sekali.

KA-BOOM!!

Trez: Uhuk! Uhuk! Berasap habis!!

Numerous memandang letupan tu dan nampak Ali berjalan keluar dari letupan tanpa sebarang kecederaan. Dia mengheret Bakar dengan sutnya yang dah rosak.

Ali: Kenapa korang belum pergi lagi?

Djin: Kami perlukan semua droid yang ada. Semuanya di bawah kawalan kau.

Ali: Kejap.

Ali sentuh sut tempur Djin dan pindahkan kawalan ke atas semua droid M.A.T.A.

Ali: Aku dah pindahkan kawalan semua droid M.A.T.A pada kau. Pergi.

Djin: Baik.

Mereka bergerak meninggalkan Ali. Trez sempat menjeling Ali sebelum berlari ke arah Akademi.

Ali: Masa untuk aku pergi.

Ali nak pergi tetapi Bakar memegang kakinya,menghalangnya.

Bakar: A.....li....

Ali: Kenapa uncle tak faham lagi? Saya ada benda nak buat ni.

Bakar: Uncle....minta maaf.....sebab rahsiakan.....semua ni....kau tak....... patut buat macam ni.....

Ali: Kalau uncle tahu semua ni akan jadi macam ni,uncle takkan rahsiakan apa pun dari saya.

Ali berjalan meninggalkan Bakar di situ. Bakar hanya sempat memandang Ali sebelum pandangannya gelap.

Numerous sekarang berdiri di hadapan pintu masuk Akademi. Djin arahkan Busterdroid untuk hancurkan pintu masuk tu. Sebaik saja ia runtuh....

Nora: Jaga-jaga!! Mereka sedang menunggu kita!

Ada tembakan menuju ke arah Djin tapi dihalang oleh Trez.

Trez: Oi! Siapa yang main tembak orang ni!?

BOBOIBOYXEA: TWO WORLD COLLIDEWhere stories live. Discover now