Ali memandang Iris yang keluar dari badannya. Iris sekadar memandang Deadman bosan.
Ali: Macam mana? Seronok tinggal dalam badan aku?
Iris: Aku lagi selesa kau pakai aku tapi nak buat macam mana,keadaan memaksa.
Semua orang jawdrop memandang Iris. Mereka hanya kenal Iris dalam baju besi Ali atau gajet bulat.
Djin: Iris......dengan badan sendiri?
Aaron: Ini dah semakin tak logik dari segala segi!!
Zain: Ali....bagaimana kamu...
Ali: Aku guna teknologi alien....
Dayang: Apa?!
D.Othman: Kalau kamu boleh buat macam tu kenapa tak guna je dari tadi?!
Ali memandang Dato Othman geram. Dia menghilang dan muncul di hadapannya. Dato Othman dah berpeluh terus memandang Ali.
Ali: Dengar,aku nak kau diam atau...
BZZT.....BOOM!!
Bangunan tiga blok dari mereka hancur disambar petir.
Ali: Faham?
Ali memandang Deadman dan seluruh bahagian kiri badannya mutasi menjadi warna biru dan urat menyala.
Ali: Mari!!
Ali terbang ke arah Deadman dan menendang badannya sampai hancur. Tetapi,badannya segera pulih kerana kakinya bersambung dengan tanah.
Wolfdrum: Hahahahaha!! Tak kisah betapa kuat serangan kau,Deadman takkan musnah selagi kakinya bersambung dengan tanah!!
Gaon: Giliran aku!!
Gaon mengawal tangan Deadman menumbuk Ali tapi dia mengelak. Dia berlari atas tangan Deadman menuju ke kepalanya. Dia menumbuk kepalanya dengan kuat.
Ali: Thunder Hammer!!
BOOM!!
Kepalanya sedikit retak kerana dilindungi berlian. Deadman cuba menangkap Ali tapi dia dengan pantas mengelak dan turun ke kakinya.
Ali: Hm.....Iris!!
Iris: Okey!
Iris terbang ke arah Deadman dan menendang kepalanya. Kepalanya hancur dan serpihan batu diserap oleh Iris.
Wolfdrum: Oi,oi yang biru tu bahaya.
Gaon: Wolfdrum-aaaaahhhhh!!!
Ali menyerang kaki Deadman bertubi-tubi sampai hancur. Deadman hampir jatuh tapi Gaon dan Wolfdrum sempat bertahan.
Gaon: Nasib baik.
Iris terapung di atas Deadman dengan elektrik di tangannya. Dia halakan pada Deadman.
Iris: Railgun Duo!!
Serangan Iris berjaya melubangkan badan Deadman membolehkan Ali masuk dalam badannya.
Wolfdrum: Budak tu dah masuk dalam Deadman! Kau uruskan kejap!
Gaon pergi mencari Ali menyebabkan Deadman kembali normal. Iris mendarat atas kepalanya dan letak tangannya.
Iris: Kau memang lembap.
Iris mula menyerap Deadman ke dalamnya.
Wolfdrum: Apa jadi ni...!?!
Ali mengambil peluang terbang ke luar dan mengumpulkan besi di sekelilingnya menjadi satu tangan besi gergasi. Gaon yang ternampak Ali segera mengeluarkan belantan.
YOU ARE READING
BOBOIBOYXEA: TWO WORLD COLLIDE
FanfictionSambungan dari buku Boboiboy: Ark Dimension. kini Boboiboy dan rakannya mencari bintang seterusnya di dimensi baru. Siapa sangka bintang tersebut adalah budak berumur 12 tahun yang berada di bawah jagaan mereka?! Saksikan perjalanan Boboiboy dan ra...