85#: MUTASI

142 9 5
                                    

Ali jatuh tak sedarkan diri. Ini disebabkan oleh kecederaan yang terlalu parah dan kehilangan darah yang banyak serta beberapa hari tak tidur.

Moon: Apa jadi pada Ali!?!

Bakar: Rasanya,sebab semua kecederaan dia.

Rudy: Kita kena rawat dia secepat mungkin!!

Yamato: Oh tidak.

Yamato guna Emperor Haki in pastikan mereka tak bergerak. Dia sentuh dirinya dan dia menghilang dan muncul di hadapan mereka.

D.Othman: D-D-D-D-D-Dia dah datang!! C-Cepat lindungi saya!!

Tanah di sekeliling Dato Othman menyelubungi dirinya dan menangkap dia.

D.Othman: Ah!!

Ganz: Dato!

Yamato: Kau....

Yamato dekatkan mukanya pada Dato Othman. Dato Othman memalingkan muka,taknak pandang wajahnya.

Yamato: Sebab kau....aku rasa mungkin bandar ni akan jadi sejarah.

D.Othman: K-Kenapa?

Yamato: Sebab saya kenal seseorang. Dan saya hormat orang tu. Tapi........ disebabkan kamu dia dah takde. Dan sekarang saya dah terlepas peluang untuk lawan dengan budak ni.

D.Othman: A..Ambik je dia!! Asalkan jangan bunuh saya!!

Yamato: Aku taknak ambik nyawa kau dan aku taknak dengar apa pun dari kau. Aliya sepatutnya masih hidup,tapi.....disebabkan perbuatan kamu dia dah takde. Dan sekarang Ghazali pun sama.

Ali: *twitch*

D.Othman: Kenapa semua benda nak dekat dengan perempuan tu!?!

Yamato: Kalau saya kata dia sepatutnya memimpin bandar ni dan bukannya kamu,apa kamu boleh buat? Serang saya? Cubalah.

Ganz: Jangan sentuh dia...!

Ganz menumbuk Yamato sekuat hati tetapi tangannya retak dan berdarah.

Ganz: Aaahh!! Tangan aku!!

Zain menembak matanya untuk kaburi pemandangan Yamato tetapi Yamato menjentik dia dan Dayang sampai terbaring.

Yamato: Menyedihkan.

Pandangannya beralih kepada Ali. Dia mendekatkan wajahnya dan berbisik padanya.

Yamato: Baik kamu bangun budak. Saya tahu kamu belum kalah lagi. Masih ada sesuatu yang kamu sembunyikan.

Ali masih tak berganjak. Yamato tersenyum sinis dan berkata

Yamato: Kalau kamu berjaya puaskan hati saya,mungkin.....saya boleh hidupkan balik Aliya.

Ali mengangkat tangannya dan...

THOOOOOMM!!

Dia bangun perlahan-lahan dan memandang Yamato dengan tajam. Yamato tersenyum gembira memandang matanya.

Ali: Kau yang minta.

Yamato kembali ke kerusinya dan duduk memandang Ali yang bangun sambil mengelap darah di mulutnya.

Ali: Nampaknya kau memang saja.

Ali mengambil langkah ke depan dan tulang kakinya patah dan retak. Dia mengabaikan kesakitan tu dan terus melangkah ke depan.

Zain: Ali hentikan semua ni! Kamu takkan mampu kalahkan dia!

Ali: Saya boleh buat....dan saya akan buat.

Bakar: Ali! Sudahlah tu! Takkan kau nak lawan untuk mati!?

Ali: Saya lawan untuk hidup. Bukannya untuk mati.

BOBOIBOYXEA: TWO WORLD COLLIDEWhere stories live. Discover now