Ali: Aku memang geram betul dengan semua ni....
Pesawat M.A.T.A mendekatinya untuk menangkapnya. Mereka menembak laser pada Ali tapi Ali mengelak dengan terbang ke atas.
Ali: Aku tak rasa mereka boleh ikut aku tapi cuba jelah.
Pesawat M.A.T.A mengekorinya sambil menembak peluru berpandu untuk hentikan Ali. Ali menembak laser pada peluru berpandu dan terus terbang ke atas.
Fit: Mana dia nak pergi ni!?
Bobby: Bro,kita patut berhenti!
Fit: Kenapa pulak!?
Bobby: Kalau kita teruskan,enjin akan berhenti dan kita akan menjunam!
Fit: Bagitahu pesawat lain untuk turun dan tunggu dia jatuh. Kita tangkap dia masa dia jatuh.
Bobby: Beres bos!!
Ali menjeling belakangnya,mereka dah tidak mengejarnya lagi.
Ali: Mereka berhenti kejar aku? Bagus.
Ali buka baju besinya dan elektrik menyelubungi badannya. Dia terbang meninggalkan kawasan tu menuju ke tempat yang jauh dari orang ramai.
Bobby: Dia terbang pergi tempat lain!!
Fit: Macam mana dia buat?! Bukan badan dia sepatutnya beku ke?!
Pesawat M.A.T.A mengejarnya dan menyediakan jaring plasma untuk tangkap dia.
Ali: Seriuslah!! Baik,korang yang minta...
Ali berhenti terbang dan mendarat atas bangunan dengan bumbung yang luas. Dia melompat turun dan menggunakan kelajuan kilat,dia berlari di jalanan sambil buat parkour untuk elakkan mereka.
Fit: Arh!! Dia buat parkour pulak!!
Bobby: Pasukan darat dah standby untuk tangkap Ali tapi.....dia dah lepas semua point untuk tangkap dia.
Fit: Jangan pandang rendah kilat....
Ali teruskan berlari dan berhenti di lorong gelap. Dia mengelap peluh di dahinya sebelum sambung lari.
Fit: Nampaknya....kita dah kehilangan signal dia.
Tiba-tiba mereka berdua mendapat panggilan dari ketua teras.
Ganz: Fit! Bobby! Macam mana dengan penangkapan Ali!?
Bobby: Maaf,tapi kami kehilangan signal dia.
Zain: Sebenarnya kami dapat kesan dia. Dia berada di....
SITUASI ALI
Ali: Fuh~ Lega tekak~
Ali sekarang berada di kedai mamak maju di sebelah bangunan tempat Dato Othman bekerja. Dia minum milo o ais sambil berehat.
Ali: Lepas ni aku memang kena buat sesuatu pasal M.A.T.A atau ayah akan terjebak dalam bahaya.
U.Rajesh: Aiyo adik,penat lari kenapa?
Ali: Saya lari dari kena tangkap.
U.Rajesh: Aiyo~ Budak muda ini macam pun ada yang mau tangkap ka?! Kenapa tak report polis saja?!
Ali: Er...
Zain: Ali....
Kelihatan Zain dengan baju biasa memandangnya. Ganz dan Dayang berada di belakang semak,bersedia untuk ambush Ali.
Ali: Alamak! Saya pergi dulu uncle!!
Ali terus larikan diri bersama milo o ais dan tinggalkan tempat tu.
YOU ARE READING
BOBOIBOYXEA: TWO WORLD COLLIDE
FanfictionSambungan dari buku Boboiboy: Ark Dimension. kini Boboiboy dan rakannya mencari bintang seterusnya di dimensi baru. Siapa sangka bintang tersebut adalah budak berumur 12 tahun yang berada di bawah jagaan mereka?! Saksikan perjalanan Boboiboy dan ra...