Beberapa hari berlalu sejak kejadian di stesen jana kuasa tu dan Alicia tidak lagi hadir ke sekolah. Ali jadi tertanya-tanya kenapa dengan Alicia? Tapi dia lagi nak tahu apa yang jadi dengan badannya.
Ali sekarang duduk dalam biliknya dengan Behemoth dan Gina di hadapannya.
Behemoth: Jadi,kau nak tahu apa yang jadi dengan badan kau?
Ali: Ya.
Gina: Baiklah. Ali,kau........Bintang.
Ali: Maksud kau?
Gina: Macam mana nak terangkan ni?
Behemoth: Apa kata macam ni? Aku rasuk kau supaya kau boleh nampak memori kitorang. Macam mana?
Ali: Rasuk? Korang ni hantu?!
Behemoth: Kami bayang pendua bukannya hantu. Tapi adalah kuasa kami macam hantu.
Behemoth berubah menjadi cecair hitam pekat dan memandang Ali.
Behemoth: Ready or not?! Here I come!
Behemoth melompat dan mendarat atas Ali dan kemudian menyelubungi badannya. Kemudian Behemoth melekatkan dirinya pada Ali dan menjadi sebahagian daripadanya. Macam Venom dengan Eddie Brooke.
Ali: Woah....
Ali memegang badannya yang kini hitam dengan jalur merah dan mukanya mata besar dan gigi taring.
Ali: Apahal aku jadi Venom ni?
Behemoth: Venom tu aku. Ni,aku nak tunjuk sesuatu kat kau.
Melalui mata Ali,dia boleh nampak memori Behemoth dan segala yang berlaku di masa lalu. Tapi adalah beberapa perkara dia tak tunjuk.
SKIP TIME
Selepas beberapa jam,Behemoth melepaskan Ali dan kembali ke bentuk manusia. Ali yang masih lagi takjub dengan memori Behemoth hanya memandang mereka berdua tak percaya.
Ali: Korang berdua.....raksaksa di galaksi?
Behemoth: Ya.
Ali: Dan...korang ni Bintang?
Gina: B ni je. Aku cuma menumpang.
Behemoth: B?
Ali: Kejap! Maknanya....
Gina: Ya Ali. Kau adalah Bintang seterusnya yang kami cari.
Ali yang mendengarnya terkejut.
Ali: HHHAAAAAHHHHHHHH!?!!
Ali menjerit kuat sangat sampai seluruh perumahan dengar. Sampai Aunt.Faye nak pakai barang kemas pun tak senang.
Ali: Kejap! Maksudnya dalam badan aku sekarang ada....
Behemoth: Hero Star. Dan kau takkan boleh keluarkan bintang tu dari badan kau. Inilah kenyataan.
Ali baring atas katilnya kerana tak percaya dengan nasib dia.
Ali: Apa nasib aku? Haa....
Gina: Rilek. Kau akan selamat. Kau kena tumpukan kuasa kau yang akan keluar dan kekuatan baru kau.
Ali: Kekuatan baru?
Behemoth: Mula-mula kekuatan luar biasa,kemudian ketahanan badan kau meningkat sampai racun pun tak berkesan dan seterusnya. Untuk sekarang,kau masih okey. Kita tunggu dulu untuk sekarang.
Ali: Yelah. "Apalah nasib..."
KEESOKANNYA~
Ali: Wargh..!!
YOU ARE READING
BOBOIBOYXEA: TWO WORLD COLLIDE
FanficSambungan dari buku Boboiboy: Ark Dimension. kini Boboiboy dan rakannya mencari bintang seterusnya di dimensi baru. Siapa sangka bintang tersebut adalah budak berumur 12 tahun yang berada di bawah jagaan mereka?! Saksikan perjalanan Boboiboy dan ra...