My Guardian

4.1K 233 2
                                    

"Carrie, Gina hari ni kita ada benda nak settle," kata Airene di meja sarapan. Riak mukanya seperti hari-hari biasa.

"Yeay! I got back my Airene!" teruja Gina melihat Airene yang sudah kembali seperti biasa. Tidak seperti dua hari lepas.

"Wow, I'm feeling excited for that. What are we gonna do today?" tanya Carrie yang juga gembira.

"Lepas sekolah kita berkumpul di belakang sekolah. Ada benda kita kena settle dengan The Sunny." kata Airene tenang.

"Aye aye captain!" serentak Carrie dan Gina menabik ke arah Airene.

"Hah! awak-awak semua ni nak gaduh lagi?! Carrie? Gina?" tanya Meris sinis. Aduhai! Dieorang ni.

"Lari! " kata Carrie dan ketiga-tiga sepupu tersebut terus lari sambil ketawa berdekah-dekah. Tak sanggup nak jawab soalan Meris.

********

Airene, Carrie dan Gina jalan beriringan ke sekolah. Tiba di satu selekoh tiba-tiba Airene merasakan ada seseorang yang mengekori mereka.

'Psstt.. Aku rasa ada orang ikut kita,' Airene berkomunikasi dengan Carrie dan Gina dalam hati.

Sebagai vampire mereka mempunyai kelebihan untuk berkomunikasi melalui hati. Carrie dan Gina yang merupakan adik beradik kembar tak seiras walaupun hanya mempunyai kuasa biasa vampire juga mempunyai kelebihan tersebut. Berbeza dengan Airene yang bakal menerima keseluruhan kuasa vampirene. Kuasa terkuat vampire.

'Ya aku pun rasa macam tu,' jawab Carrie.

'Macam mana ni? Apa kita nak buat?' Gina sememangnya seorang yang panik mula menggelabah.

'Ok bila aku cakap terbang,korang berhenti and kita terus terbang ke atas dan serang dia dari atas.' cadang Airene.

'Ok aku setuju, sedia...,' balas Carrie.

'1, 2, 3...terbang!' mereka bertiga terus terbang ke atas dan memusing 180 darjah ke belakang untuk mencari sasaran.

Mereka nampak seorang lelaki dan mula untuk menyerang.

"Iyargggghhhhh"

"Arghhhhhh"

Jeritan mereka mula bertukar jeritan ketakutan apabila mereka hendak mendarat ke tanah dan menyerang tetapi tidak dapat mengawal tubuh mereka. Dan terasa seperti melayang. Tubuh mereka melayang ke arah sasaran tadi, tetapi sasaran tadi langsung tidak menunjukkan wajah cemas walaupun mereka bertiga sedang melayang ke arah lelaki tadi.

Beberapa meter sebelum mereka jatuh, lelaki tersebut menghalakan tangannya ke arah Carrie dan Gina dan menghalakannya ke tepi (seperti menolak Carrie dan Gina ke tepi)

Manakala Airene, lelaki tersebut mendepakan kedua tanggannya dan menyambut Airene terus ke dakapannya dengan selamat.

Satu saat, dua saat, tiga saat...Airene dalam pelukan lelaki tadi.

"Woi! Siapa kau?! Suka hati jantung kau je campak aku dan Gina ke tepi. Jatuh atas tanah ni sakit tahu tak?" bentak Carrie kasar. Mana taknya punya la baik dia terbang ke atas dan nak attack lelaki tadi tiba-tiba tubuh dia di kawal dan dicampak ke tepi akhirnya jatuh atas tanah. Nasib baik aku vampire kalau tak dah lama jadi arwah.

Sergahan Carrie menyedarkan Airene dan lelaki tadi ke alam realiti. Segera mereka meleraikan pelukan. Muka dah blushing.

"Lupa ke siapa aku?" tanya lelaki tadi.

Airene, Carrie dan Gina mengamati wajah lelaki tadi betul-betul.

"What? Evans?! Apakah?" ternganga mulut mereka apabila menyedari lelaki tersebut adalah Evans.

Guardian of the vampire *MalayWhere stories live. Discover now