Sú tri druhy sabatov. Židovský, čarodejnícky a wicca sabat.
Židovský sabat
Je to sviatočný deň v týždni - sobota. Je to deň odpočinku a modlitby. Začína sa v piatok, tesne pred západom slnka a končí v sobotu po západe slnka.Čarodejnícky sabat
Jedná sa o večerné zhromaždenie čarodejníc, vedených diablom. Tento výraz sa spája s prenasledovaním čarodejníc, ktoré prebiehalo v 15. - 18. storočí. Podľa rituálov vykonávaných počas sabatov, následne hľadali čarodejnice.Tieto čarodejnice, sa zhromažďovali najmä počas splnu. Väčšinou, išlo o noc medzi 30. Marcom a 1. Májom alebo na dušičky.
Konali sa najmä v skalných horách alebo iných opustených miestach.Čarodejnice sa tam dopravovali na metliach, stoličkách a iných predmetoch, ktoré boli potreté ,,čarovnou masťou", ktorá predmetu umožnila lietať. Verilo sa, že na miesta lietali nahé, v iných kultúrach čarodejnice lietali na chrbte prasaťa, kozla alebo démona. (Za odvoz od čarodejníc chceli ich krv).
Na zasadnutí väčšinou zasadal sám Diabol, ktorému medzi rohami, horel modrý plamienok. Diabol mal väčšinou podobu kozla, polokozla alebo prasaťa. Čarodejnice k nemu postupne chodili a hovorili mu o svojej činnosti. Potom predstavovali nových členov a robili niečo ako rituály na prijatie. Malo ísť vraj o pohlavný styk s diablom, ktorý im potom rohom urobil na telo ranu ako také znamienko.
Na týchto sabatoch sa obetovali zvieratá, jedlo sa jedlo výhradne bez soli a varili sa lektvary.
Spievali, tancovali, skákali cez oheň, no všetko, čo si viete z filmov o čarodejniciach predstaviť.Wicca sabat
Wicca slávi počas roka osem veľkých sviatkov, ktoré sa označujú ako sabaty. Slávia aj dvanásť až trinásť splnov označovaných ako esabaty.
Behom sviatkov wiccania väčšinou nevykonávajú čarodejníctvo, ale je veľa wiccanov, ktorí považujú tieto sviatky práve za najlepšie dni, na vykonávanie mágie.
Sabaty sa slávili podľa príslušnej fázy mýtu o bohyni alebo bohovi. Preto, je každý odlišný.Jednotlivé sabaty (v CZ jazyku)
1. Imbolc
2. Ostata
3. Beltine
4. Litha
5. Lughnasad
6. Mabon
7. Samhain
8. JuleOspravedlňujem sa, za možné chyby, bolo ťažké to prekladať.
YOU ARE READING
Witchcraft |SK|
Non-FictionTáto kniha, slúži ako príručka/učenie o witchcrafte. Zároveň, tu popisujem moju skúsenosť a situácie, ktoré sa mi stali. Nájdeš tu: 1. Základné info o rôznych témach z oblasti Witchcraft 2. Veci, ktoré si môžeš zapísať do svojej vlastnej knižky Boo...