Ziekenhuis-deel 12!

1.6K 25 0
                                    

POV Fae:

*Het is 09:00 Jessica is al naar school en ik, Raoul en Milo zitten in de auto onderweg naar het ziekenhuis. Ik heb mijn vader al gebeld of ik straks ook even bij mijn moeder kan kijken want ze ligt in hetzelfde ziekenhuis als Matthy. Na een tijdje zijn we aangekomen in het ziekenhuis en lopen we naar de receptie. Hoi kan ik u ergens mee helpen? <receptioniste> Ja wij komen voor Matthyas het Lam. <Raoul> Oke ik zal even kijken voor u, hij ligt op kamer 349. <receptioniste> Top bedankt. <Raoul> *we nemen de lift naar de 3de verdieping. Ik ben best bang/zenuwachtig om Matthy te zien. We lopen de kamer binnen en ik zie dat Matthy ligt te slapen. Koen en Robbie zijn FIFA aan het spelen. Oh hey jongens jullie zijn er al! <Robbie> ja. <Milo> Matthy moest net nog wat testjes doen dus hij is nu aan het slapen. <Koen> Kom zitten hier zijn 2 stoelen en 1 iemand kan wel bij ons zitten op het logeerbed. 'oke.' *ik en Milo gaan op de stoelen zitten en Raoul op het bed. We kletsen wat als Matthy opeens rustig wakker word. Oh hey Matt je bent wakker. <Koen> hmpf. <Matthy> *Hij opent langzaam zijn ogen. En toen keek hij recht in mijn ogen, ik zag de pijn en verdriet in zijn ogen. Echt Fae het spijt me. <Matthy> 'Nee het spijt mij echt sorry maar ik kan het niet aanzien, de pijn in je ogen hoe je in het ziekenhuis ligt door mij, ik kan het echt niet.' *en loop huilend weg, ik ren een stuk verder weg van Matthy's kamer en ga dan ergens met mijn rug tegen de muur zitten. Ik huil het uit. Hoi is er iets, kan ik je helpen? <?> *Ik kijk op en zie een meisje rond mijn leeftijd voor me staan, je ziet duidelijk dat ze hier werkt omdat ze een dokters pak aan heeft. 'uhm, ja eigenlijk wel.' oh, wil je er over praten? ik ben Isa trouwens. <Isa> 'ik ben, Fae.' Wacht ik kom wel even naast je zitten. *Isa komt naast me zitten. oke vertel maar als je het wil natuurlijk. <Isa> 'nou, mijn vriend nouja vriend ik weet niet of het nog een vriend is maar goed een jongen dus. Daar heb ik dus al 3 weken ruzie mee maar gister wilde hij het dus goedmaken dus hij zei dat hij mij vergaf. Maar voordat hij kwam kreeg ik dus te horen dat mijn moeder een auto ongeluk heeft gehad. Dus ik werd boos op hem omdat het me te veel werd en heb het toen niet geaccepteerd. Daarna ging ik dus mijn zusje ophalen maar toen ik weer terug kwam lag hij op de grond bewusteloos met allemaal bloed om zich heen, en het bleek dus dat hij zichzelf gesneden heeft. Nu ligt hij dus hier in het ziekenhuis, ik ben net even bij zijn kamer geweest maar ik kon de pijn in zijn ogen niet aanzien. Want hij ligt in het ziekenhuis door mij...' Oh wat heftig, wil je wat drinken? <Isa> 'oh ja doe maar water.' *Isa gaat wat drinken halen en niet veel later komt ze terug met wat water. Kijk eens alsjeblieft. <Isa> 'dankje.' *Isa komt weer bij me zitten. Oke nou we hebben genoeg gekletst over dat heftige gedoe nu even over iets leuks! <Isa> 'Iets over ons zelf? we weten niks van elkaar eigenlijk haha behalve onze namen dan.' Ja leuk! ik begin wel, nou ik ben Isa Janssen. ben 19 jaar, heb een zus Vera. Ik werk hier dus ik ben een doktersassistente, heb al 2 jaar een relatie. Hobby's: schilderen, sporten en dansen. <Isa> 'leuk!' ja, nu wil ik wel wat weten over jou. <Isa> 'Oke dan, ik ben Fae Knol. Ben 18 jaar, heb een kleine zusje Jessica. Ik ben het productie sletje van de Bankzitters op maandag  en dinsdag. Op zaterdag en zondag ben ik dus bij mijn neef Enzo. En ben single. Mijn hobby's zijn: zingen en voetballen.' Wow dus jij bent het nichtje van Enzo Knol?! en werkt bij de Bankzitters?! Jij hebt echt een perfect leven. <Isa> 'Nou perfect zou ik het niet echt noemen...' Oh ja, het ligt aan die ruzie zeker? <Isa> 'Dat ook.' huh hoezo dat ook is er nog iets dan? <Isa> 'Nou 8 jaar geleden woonde ik nog in Ameide had een beste vriend, maar later besloten mijn ouders te verhuizen naar hier. Ik heb wel een goed leven hier maar ik was een paar weken geleden nog in Ameide geweest en daar heb ik mijn oude vriend weer gezien, maar toen ik er niet was daar was er zoveel gebeurd. En ik voel me best verdrietig omdat ik dat allemaal niet heb meegemaakt.' Ja, dat is niet zo fijn nee maar was het belangrijk voor je? die dingen die je niet hebt meegemaakt? <Isa> 'Nou voor mij wel, maar ik wil er niet over praten.' Mij maakt het niks uit als je het nou wel of niet vertelt hoor. Zullen we anders een keertje afspreken? <Isa> 'Ja lijkt me leuk, hier mijn telefoonnummer.' *Ik geef haar een briefje. Fae, kan ik met je praten? <Matthy> *Ik kijk op en zie Matthy staan en Raoul die hem ondersteunt. 'uhm is goed.' Nou dan ga ik maar weer, zie je snel weer Fae! <Isa> 'Ja doei.' *Isa staat op en loopt weg en waar Isa net zat gaat Matthy zitten. Ik laat jullie met rust, maar alsjeblieft geen ruzie maken ik vertrouw jullie! <Raoul> *En ook Raoul loopt weg. 'Zo, hoe gaat het?'

See you again after 8 years//ft Bankzitters/MatthyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu