Het plan-Deel 19

1.2K 19 0
                                    

Volgende dag

POV Matthy:
*Het is ochtend de jongens en ik zijn al in de maffia kamer de meiden liggen nog te slapen dus we hebben alle rust om te overleggen. 'Oké Milo kun jij even het mapje pakken van Harmans?' *Milo staat op en loopt naar de opslagruimte, hij komt terug met een mapje. En geeft het aan mij. Ik open het mapje. 'Oké Harmans woont in Amsterdam in een villa het ligt een beetje in het bos, 3 kinderen van 14, 10 en 8, vrouw, bewakers voor en achter het huis, overdag weg 's avonds thuis en hier heb ik nog de plattegrond van die villa.' *we bestuderen de plattegrond. Overal staan bewakers behalve aan de zijkant. <Robbie> 'Goed gezien we kunnen dus via het bos naar de zijkant van het huis toegaan maar hoe komen we binnen?' Nou we kunnen die bewakers dood schieten alleen dan weten ze meteen al dat er mensen zijn. <Koen> 'wacht kijk eens goed, er is een ingang aan de zijkant. En die leid naar boven toe, waar zijn kantoor is.' Ja en er is een beetje glas in dat dak daar dus daar moet er zoiezo iemand heen want daar is een Luik om naar binnen te komen. <Raoul> 'ja maar wie? Het gaat best moeilijk om op een dak te komen.' Fae! <Milo> Ja! Alleen moet zij dan echt meteen al met zo'n grote zaak meedoen? <Koen> 'Dat is wel waar alleen dat is ons enigste plan als wij in gevaar lopen dan kan zij gewoon naar binnen sluipen en dan kan ze zien wanneer of waar iemand loopt zodat wij niet meteen gesnapt worden.' Dat is een top plan alleen moeten we Fae niet eerst een beetje laten wennen aan dat Maffia gedoe? Kunnen we haar morgen anders niet meenemen naar weer een schietpartij? <Robbie> 'Klinkt een goed idee, ik ga straks toch met haar praten dan bespreek ik het dan wel met haar.' Is goed baas! Als u haar gesproken heeft dan gaan we wel inplannen wanneer we die moord gaan doen. <Koen> 'Ja, nou het overleg is klaar dus ga maar iets doen. Ik ga even naar mijn vader toe.' Is goed Matthyas. <Raoul> *De jongens lopen weg, ik ga nog even snel kijken bij Fae of ze wakker is maar nee ze slaapt nog als een Roosje. Ik pak een pistool voor het geval dat en ga de bunker uit op naar mijn vader. Het enige nadeel is dat we altijd moeten fietsen om ergens heen te komen maar het moet maar. Ik pak mijn fiets en fiets dan naar de villa van mijn vader. >>> Na een tijdje fietsen kom ik aan bij een grote villa er staat wel een groot hek ervoor dus ik bel aan. Hallo? <?> 'Met Matthyas.' Oh meneer het Lam ik doe snel de poort voor u open. <?> *Degene die ik net sprak via de bel was de bediende van mijn vader hij is altijd aardig en best gezellig. En ja hoor na een tijdje gaan de grote poorten open ik fiets naar binnen en zet het ergens voor de deur neer, ik klop op de deur en Bert doet open. Gegroet Meneer het Lam. <Bert> 'u ook Bert, is mijn vader in zijn kantoor?' Ja. <Bert> 'oké!' *ik loop naar het kantoor van mijn vader en klop aan. Ik loop naar binnen en zie mijn vader achter het bureau zitten. Oh hallo Matthyas. <Matthys> 'hoi pa.' Waarom wil je mij eigenlijk spreken? <Matthys> 'Nou over Fae en we hebben een plan.' Nou vertel maar. <Matthys> 'ik dacht dus om Fae in de maffia te plaatsen, omdat we haar nodig hebben om Harmans uit te schakelen en ze is best goed in schieten.' Ja Fae is een talent in schieten maar wat is jou plan dan? <Matthys> 'nou vanochtend hebben ik en de jongens bij elkaar gezeten voor de moord van Harmans en we hebben een manier gevonden om in zijn huis te komen.' Jongen je weet dat Opa en ik dat ook hebben geprobeerd maar dat is onmogelijk. <Matthys> 'ik heb nog niet gezegd hoe! Nou aan de zijkant van het huis is een ingang en die leid naar boven toe waar zijn kantoor zit en laat nou net zo zijn dat er aan de zijkant geen bewakers zijn.' WoW zoon jij bent een geboren maffiabaas zeg dat is een top idee maar waar heb je Fae dan voor nodig? <Matthys> 'Nou zij kan freerunnen dus ze kan op daken klimmen enzo toch? En er is een beetje glas in het dak met een Luik dus als wij gevaar lopen kan zij gewoon naar binnen sluipen en zij kan kijken wanneer we naar binnen moeten gaan.' Jongen wat ben jij toch slim zeg, Fae doet zeker met je mee. <Matthys> 'Nou dat is maar te hopen want ik ga zo met haar praten.' Nou veel succes! <Matthys> 'Dankje pap ik ga me best doen! Is mam hier of thuis?' Ze is thuis. <Matthys> 'oké doei.' *Ik loop zijn kantoor uit en kom Bert weer tegen. 'Hoi Bert.' Hoi hoi en hoe ging het gesprek? <Bert> 'gewoon normaal goed hoor.' Nou fijn, fijne dag nog verder hé Meneer het Lam! <Bert> 'Bedankt Bert jij ook!' *ik loop de grote villa uit en stap weer op mijn fiets en fiets weer terug naar de bunker. >>>>na een tijdje fietsen kom ik weer aan in het bos, ik parkeer de fiets achter een struik en voordat ik de code intoets kijk ik nog even om me heen of er niemand is. Ik toets de code in en langzaam gaat de schuifdeur open. Ik loop naar binnen, de lange trap af en een lange gang door. Als ik bij de witte deur aankom maak ik het open en zie iedereen op de bank zitten tv te kijken. Het kan ook niet anders wij zijn nou eenmaal de Bankzitters. Maar goed ik loop de woonkamer en ga me even opfrissen in mijn kamer, als ik klaar ben loop ik weer terug. 'Fae kunnen we nu even praten?' Ja is goed hoor! <Fae> 'kom.' *We lopen naar mijn kantoor, ik ga achter het bureau zitten en Fae tegenover mij.

See you again after 8 years//ft Bankzitters/MatthyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu