Acaba ne oldu da herkes bana bakıyor?Ne yaptımda rezil oldum?Ne kaçırdım? diye düşünürken herkes gülmeye başlıyor.Utancımdan koridora fırlıyorum.Ve bir de bakıyorum ki seçmelerdeki herkesin bilgileri ve fotoğrafları asılmış! Resim seçmesinin yeri ayrı.Oraya
doğru ilerliyorum.Ve karşımda kendimi görüyorum.
Olamaz,fotoğrafım çok salakça çıkmış.Gözlerim kapalı ve resmime değilde başka bir tarafa bakıyorum.Bir sinirle müdür Bay Harrie'in yanına gidiyorum.Ve kapıyı çalıp içeri giriyorum.“Bay Harrie,konuşabilir miyiz?”
Evet anlamında başını sallıyor.Hemen söze giriyorum:
-Bay Harrie,ben resim seçmelerine gittim ve çıktıktan sonra panolarda resmimin ve bilgilerimin asılı olduğunu gördüm.Böyle bir şeyden haberim bile yoktu.Lütfen kaldırabilir misiniz,onları?
Bay Harrie şaşırmış durumda:
-Emily bundan nasıl haberin olmaz,herkese söylendiğini sanıyordum.Ama maalesef kaldıramam.Bu okukumza her sene olan bir şey.
Üzgün bir sesle “Tamam.Hoşçakalın.”diyorum ve odadan çıkıyorum.
Arabada Hanna ile birlikteyiz.Okuldan dönüyoruz.Hanna arabayı kullanıyor.Ben de yanında oturuyorum.Hanna'ya da bu olayı anlattım.“Hanna çok rezil oldum.Yarın okula nasıl gideceğim.Hele de Dylan'ın suratına utancımdan nasıl bakacağım?”
“Halini anlıyorum Emily.İstersen bizim eve gidelim.Biraz oturur,sohbet ederiz” diyor.Bende kabul ediyorum.Hanna ile liseden beri arkadaşız.Onun evine gitmeye bayılırım.Çünkü o bahçe kokusu,havuzu ve hele de Hanna'nın odası harikadır.Carrie teyzeme haber vermeliyim.Hemen arıyorum.Bugün Carrie teyzemin yine keyif günü.Carrie teyzem haftada 2 kere kendine keyif günü yapar.O günler börek,çörek,chesscake ve helede o turtalardan yapar ve oturur yer.Carrie teyzemin sesinden keyifli olduğu belli.“Alo,Carrie teyze ben Hanna'nın evine gidiyorum.Biraz oturacağız.”diyorum.Carrie teyzem her zamanki gibi gülerek“Tabiki Emily,gidebilirsin.Ama en geç üç buçukta evde ol tatlım.”diyor ve telefonu kapatıyor.Carrie teyzem böyle şeylere hep izin verir ama geç kalmamızı pek sevmez.Tıpkı annem gibi.Keşke şimdi annemle birlikte olsaydım.Ama bir kaç yıldır Carrie teyzemle yaşadığım için onları unutabiliyorum.
Ve Hanna'nın evinde kahve içiyoruz.Mutfakları çok büyük.Bu yüzden genelde burada oturmayı tercih ederim.Hanna konuşmaya başlıyor:
-Emily, yarın gece okulun bir partisi var.Ben de gidicem.Ve tabiki Ross'la birlikte.Sende gelsen.Hem biraz kafan dağılır.
Hanna'nın dedikleri çok saçma “Hanna, zaten herkese rezil oldum.Nasıl suratları a bakabilirim?
-Emily hadi ama biraz takılırız lütfen.
-Tamam.Biraz düşünmem lâzım.Ben gidiyim.Carrie teyzem geç kalmamamı söyledi.
Odamda kitap okuyorum yanımda da çikolatalı sütüm var.Carrie teyzem odaya giriyor.“Tatlım,ben biraz dışarı çıkıcam.Hem dönerken size yemek de getiririm.Nadya'ya sahip çık olur mu?”Carrie teyzemin nereye gideceğini merak ediyorum.Ama kabul ediyorum.Ve “Tamam sen hiç merak etme olur mu?”diyorum.Ve Carrie teyzem de başıyla onaylayarak odadan çıkıyor.Carrie teyzeme el sallıyoruz ve kapıyı kapatıyoruz.Nadya'ya dönerek:
-Nadya aklıma bir fikir geldi ama sanırım bunu gerçekleştiremiyeceğim.
Nadya merakla soruyor.“Ne fikri? Huzurlu ve güzel bir ses tonuyla Nadya'ya cevap veriyorum:
-Bak.Hanna bana yarın akşam ki partiye gelmemi söyledi.Ben de düşündüm ve gideceğime karar verdim.İnsanların suratına o gün ki rezilliğimden dolayı bakamıyorum.Bunun içinde Carrie teyzem evde olmadığından dışarı alışverişe çıkıcam.Eğer bunu Carrie teyzem duyarsa kızar. Çünkü dolabımda ona göre dolu elbise var.Ama insanların suratına bakamadığımdan çok çekici bir elbise almak istiyorum.
Nadya şaşırıp kalıyor.“Parayı nerden bulacaksın?”
“Hanna'dan küçük bir borç aldım.Bide önceden kalma vardı.Umarım yeter.”diyorum.Ve Nadya'nın cevabını merakla bekliyorum.Nadya bana dönüp “Tamam ama en fazla bir buçuk saat içinde eve varmamız lâzım.Tabii bende gelicem.”diyor.Ve beraber toparlanıp çıkıyoruz.
Oldukça büyük bir mağazaya giriyoruz.Nadya takı reyonuna yöneliyor,bende kıyafet.Aradığım şeylerden çok var.Zaten burası Los angelas'ın en güzel ve en büyük dükkanlarından biridir.Kasaya doğru ilerliyoruz.Parayı verip,dışarı çıkıyoruz.
Eve geldik.Poşetleri boşaltıyoruz.Henüz Carrie teyzem gelmedi.Hemen kıyafetleri dolaba koymalıyız.Nadya kendine aldığı siyah taytını,mor spor ayakkabılarını,uzun kolyesini ve gri kısa tişörtünü dolabına yerleştiriyor.Bende kendime aldığım siyah uzun elbiseyi ütüleyip dolabıma koyuyorum.Ve Carrie teyzemin geldiğini duyuyorum.Ve beraber getirdiği soslu tavukları yiyoruz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kız Fısıltıları
ChickLitGeçirdiği kazadan sadece kardeşi ve kendisi kurtulan Emily'nin zor hayatını anlatır.