chapter 1

188 11 2
                                    

Satu malam yang tenang. Hanya ada bunyi cengkerik yang didengari. Tetapi ada suara yang memecah keheningan suasana.

"T-tolonglah,j-jangan bunuh aku.." kata orang 1 merayu kepada seseorang. Dia hanya berdiri di depan orang 1.

Dia berkata "hm..maaflah aku memang tk boleh tolong kau. Sebab aku memang dibayar untuk ini. Jadi selamat malam" katanya sambil menikam orang satu diperutnya.

"ARGHH!!!" Orang satu menjerit sekuat yang boleh dan 'gedebuk!' Tangannya jatuh ke tanah.

Dia hanya memandang orang 1 yang sudah boleh digelar mayat dengan tiada perasaan. Dia terus menelefon seseorang.

"Target telah diselesaikan" dia menutup panggilan dan pergi dari situ.

__________
____

Keesokan harinya


'' 'orang 1' telah dijumpai mati belakang bangunan ****. Mangsa ditemui ditikam di bahagian perut. Dia juga merupakan antara orang yang paling dikehendaki oleh Tapops" kata pembaca berita.

"Sekarang kita bersama Aliya yang berada di Tapops untuk menjelaskan lagi keadaan" sambung pembaca berita.

"Terima kasih Moon,sekarang kita bersama dengan Laksamana Tarung. Laksamana,boleh terangkan lagi dengan lebih teliti tentang kes baru baru ini?" Tanya Aliya yakni pengacara berita.

"Mangsa bernama 'Sham' yang merupakan antara orang yang paling dikehendaki oleh pihak kami kerana dia telah banyak mengimport bahan larangan seperti senapang,ak47,ak17 dan macam macam lagi" kata Laksamana.T panjang lebar.

Dia menyambung "bahan bahan itu juga diimport secara haram. Dia juga pernah menjual barangan itu kepada mafia yang paling dikehendaki iaitu Retakka"

Seorang gadis yang sedang melihat tv itu pun terkejut. Kenapa ada nama papanya?

Gadis yang bertocang dua itu terus pergi ke arah kawannya. "Taufan,Blaze, kenapa ada nama papa dalam tv tu?"

Gadis yang tidak terikat rambutnya berkata "ouh,i-itu..-" gadis yang bertocang satu memotong "orang lain tu..,bukan ayah kaulah Thorn.."

"Ouh yeke?" Thorn menelengkan kepalanya. Kawan-kawannya dengan cepat berkata "ya! Kan Taufan/Blaze" dia orang berkata secara serentak.

"Korang ni pelik lah.." Thorn berkata lagi "baik aku tanya papa terus" Thorn terus meninggalkan kawan-kawannya.

"Jap,Thorn!" Kedua-duanya mengejar kawannya.

_______
________________

Di tempat lain

"Haih..hey Ais bangun dohh" kata sessorang kepada kawannya iaitu Ais."Kenapa?dapat misi lagi ke?" Kata Ais dengan mamai.

"Hm..itu aku tak tahu lagi tanya Solarlah.." katanya lagi."Boomm!!!" "ASSALAMUAILAIKUM WAHAI AHLI KUBUR" kata seseorang di muka pintu depan.

"Astaga..Solar ni memang nak kena solat ke?" Kata Ais."Dapat misi baru ke?" Katanya lagi. Solar menjawab "tanya Lunarlah,aku penat" Solar terus merebahkan dirinya di atas sofa.

"Ada ke?" Tanya Ais lagi. "Hmn..ada,tapi kita kena pergi luar negara" terang Lunar.

"Pi mana pulok" kata Ais. Dia berharap tempat itu sejuk dan tenang. "Pergi Amerika" katanya pendek.

"Macam manalah kau boleh sabar dengan adik kau yang berlagak tu.." kata Halilintar.

Lunar berkata dengan ringkas "dia adik aku kan,kenalah jaga. Dahlah baik korang kemas baju. Minggu depan dah nak gerak"

The Assasin & The Innocent (Boboiboy Fanfiction) *Long Hiatus!!Where stories live. Discover now