"BOOOOM?!"
Kedengaran pekikan sang mangsa yang meraung kesakitan apabila ditembak. Makin ramai yang tergeletak jatuh disebabkan tembakan pistol Lunar yang lincah menembak.
Halilintar pun melakukan benda yang sama. Bilangan ahli kumpulan tidak dikenali menjadi semakin sikit.
Salah satu dari mereka mengeluarkan 'bazooka' untuk menembak tetapi dihalang oleh yang lain. Pandangan mereka kabur, disebabkan itulah mereka taknak ambik risiko. Takut-takut tertembak kawan sendiri.
Setakat ni rancangan Lunar masih lagi berjaya.
Flashback..
"Bila aku baling bom asap ni, kau tembak dia orang terus tau." Kata Lunar. "Macam mana kita nak tembak kalau asap dah banyak nanti??" Tanya Halilintar yang kebingungan.
"Hm.. ah, aku ada ni." Lunar mengeluarkan dua cermin mata dari beg galasnya. Aik tak pecah pun??
"Cermin mata? Ohh.. ini mesti yang Solar buatkan? Apa fungsi dia?" Tanya Halilintar ingin tahu.
"Cermin mata ni boleh nampak tembus dinding, gelap, kabus/asap dan.. entah aku tak ingat pulak apa yang Solar cakap hari tu." Jelas Lunar dengan jujur.
"Elegan jugak cermin mata ni ek," kata Halilintar memberi pendapat. Tetapi apa yang terlintas dikepala Halilintar ialah..
'HAHAHAHA- aduyai.. macam manalah si mata empat tu nak pakai ni?? Dah pakai cermin mata kuning, cermin mata hitam pulak??' Halilintar tergelak besar didalam hatinya.
"Ok, pistol?"
"Cek,"
"Cermin mata?"
"Pfft- c-cek,"
"Bom asep?"
"Itu bukan nama ayam ke?"
"Eh, ye tak ye jugak.. e-eh kau ni, bom asap lah!"
"Gurau jerrr,"Lunar memandang Halilintar dengan datar. Halilintar membuat muka tak bersalah. "Apa?"
"Tak de pape.. dah cepat." Lunar membaling bom asep :v lalu terjadilah peperangan dunia.. //plakk//
End Flashback :D
Jadi sementara pandangan musuh masih lagi kabur mereka mengambil kesempatan itu untuk menyerang. Terdengar bunyi tembakan yang bertalu-talu dari pistol Lunar dan Halilintar.
Orang-orang yang tidak bersalah, yang berada tidak jauh dari tempat pertempuran itu mula lari bertempiaran mencari tempat perlindungan.
Dengan itu, pertahan musuh sudah hampir goyah. Salah seeorang dari mereka sudah hampir menjadi gila melihat kawan-kawan seperjuangannya jatuh menyembah tanah.
Dia mengambil senapang dan menembak secara bertalu-talu (rujukan utk Aku : mesingan) dari semua tempat yang menyebabkan hampir ramai orang yang berada di situ ditembak.
Ketua mereka yang melihat itu dengan jelas sekali mula mengamuk kemudian menembak menggunakan senjata itu secara tidak tentu arah.
Ramai anak buahnya yang terkorban dalam tembakan tersebut. Lunar dan Halilintar segera bersembunyi di sebalik dinding.
Halilintar berkata kepada Lunar, "Lahh, kalau macam ni baik kita biarkan si boss tu selesaikan awal-awal," katanya sebelum menyedut air kotak berperisan oren yang entah bila dia rembat.
Suara tembakan semakin perlahan kemudian terdengar bunyi orang bercakap di dalam bahasa Inggeris,
"W-What have I done ?! Oh man,w-what if the big boss knows about this thing ?? Oh man .. I really messed up this thing!"
YOU ARE READING
The Assasin & The Innocent (Boboiboy Fanfiction) *Long Hiatus!!
Aksi*WARNING : CRINGE* Solar ialah pembunuh upahan yang telah diberikan misi untuk membunuh seorang gadis iaitu Thorn. Adakah dia akan melakukan misinya atau meninggalkan misinya untuk gadis itu? Atau.. korang dah tau jawapannya ●□● . . Retakka aka mony...