Manakala Thorn masih terpinga-pinga. Siapa dia orang ni? Kenapa kawan-kawannya dan kakaknya mengenali manusia yang tiba-tiba muncul dihadapannya itu?
Solar pula hanya tidak berbuat apa-apa. Hanya memerhatikan drama di depannya. Sehinggalah dia terlihat Thorn datang mendekatinya.
"Erm..maaf,kenapa kakak saya macam kenal kawan awak tu?" Tanya Thorn sambil menunjuk ke arah Lunar.
"O-oh,itu abang saya.." kata Solar dengan canggung. "Ouh..abang awak" kata Thorn.
Thorn menghulurkan tangannya untuk bersalam. "Nama saya Thorn,awak?" Tanya Thorn sekali lagi.
"A-ah nama saya Solar" Solar berasa ragu-ragu untuk bersalam kembail.Thorn terus menggoncangkan tangan tanda persahabatan.
"Gembira berjumpa dengan awak" kata Thorn sambil meniru gaya di telivisyen yang pernah dilihatnya.
***********
*****************Halilintar dan Taufan masih duduk di kerusi yang sama. Mereka berdua merasa c a n g g u n g .
'Aduh..aku menjerit tadi..apa agak-agaknya dia fikir?..' kata Halilintar di dalam hatinya.
'Ahh!!Malunya, malunya, malunya, malunya, malunya,malunya,malunya,malunya,malunya, malunya,malunya,malunya!!! Aduh..mesti dia fikir bukan-bukan nanti' kata Taufan didalam hatinya.
Ini punya kes,bukan main teruk :D
Setelah beberapa minit..mereka masih.....A k w a r d...
"E-er..erm..s-sorry" kata Halilintar pendek. Taufan tersentak daripada lamunannya."A-er..t-tak apa" balas Taufan. Hanya itu sahaja perbahasan mereka. Kedua-duanya masih canggung dan ragu untuk bercakap.
Tiba-tiba Taufan teringat sesuatu. Dia mengeluarkan handfonenya dan berkata "er..a-apa kata kita jadi kawan?" Tanya Taufan.
"O-ok juga tu.." Halilintar pun mengeluarkan handfonenya dan memberikan nombor telefon. Sama juga keadaan si Taufan.
"Baiklah mulai sekarang kita jadi kawan dulu!" Kata Taufan bersemangat. Halilintar mengangguk.
Taufan menghulurkan tangannya tanda persahabatan "kawan" Halilintar menggoncangkan tangan "kawan".
Lepastu dua orang manusia itu tetiba tergelak bersama sama. Ok lagi tak dia orang ni?
********************
**********"Awak buat apa dekat sini?"
"..er..o-oh kita orang ikut Halilintar.." kata Lunar. Gempa hanya meng'oh'kan kata kata Lunar.
"Awa-" katanya terpotong dengan tawaan kedua manusia itu.
"HAHAHHHHHAHA/KAHKHAKHAJH" o-ok aku dah risau ni..dia orang ni elok lagi ke tak?
'Kau ni memang nak kena enn Hali' kata Lunar di dalam hati. Dia merancang untuk belasah budak tu habis-habisan >:v
'Taufan..Taufan..tunggu kau,aku akan ajar kau adap nanti..' kata Gempa di dalam hatinya. Bye,bye angin ribut taufan ku. Semoga kau aman.
........
Tawaan mereka berhenti kerana mereka dapat merasakan hawa yang tidak selesa dari..er..atas tulah..
_____
YOU ARE READING
The Assasin & The Innocent (Boboiboy Fanfiction) *Long Hiatus!!
Action*WARNING : CRINGE* Solar ialah pembunuh upahan yang telah diberikan misi untuk membunuh seorang gadis iaitu Thorn. Adakah dia akan melakukan misinya atau meninggalkan misinya untuk gadis itu? Atau.. korang dah tau jawapannya ●□● . . Retakka aka mony...