"Apa yang 'emergency' sangat tu?" Tanya Halilintar si lilin. "Nyeh, sempat kau perli aku ye.. kalau kau tak nak balik tinggal sini sorang-sorang," balas Lunar.
"Ha? Kita dah nak balik ke??" Tanya Ais dengan terlampau excited. "Eh tak lah.. kau tinggal sini sampai tua." Balas Lunar menyampah.
"Aku dengar.. kita kena jemput mak balik kan?" Tanya Solar. "Hm.. kau jelah adik aku yang paling pandai. Harap anak buah yang lain.. hmmph!" Kata Lunar lagi.
Aku peliklah dengan Lunar ni.. apa dia kena santau ke? Selalu senyap je.
"Oi! Aku dengarlah!"
Eh eh dia dengar pulak.
"Kau cakap ngan siapa tu?" Tanya Halilintar pelik. "Tak ada apa-apalah.. cuma ada hantu penunggu tengah cakap dengan aku" balasnya semula.
"Wehh.. kau boleh nampak nampak hantu ke??" Tanya Ais. "Kan aku dah cakap, penunggu. Bukan hantu." Balasnya balik.
Kurang asam punya oc! Aku pulak dihinanya.
"Jadi.. bila?" Tanya Solar lagi. "Apa?" Tanya Lunar balik. "Bila nak balik.." tanya Solar sekali lagi dengan =_=
"Eh eh eh.. ikut suka hati nak balik awal! Kita kena habiskan dulu belajar! Jangan habiskan duit tu sia sia!" Kata Lunar. Lunar pun menyambung memberi syarahan yang..
Sampai Author pun malas nak tulis sebab panjang.
Hahahahaha! Padan muka telinga dia orang!*******
*****************"..."
'Macam mana ni..?' Gempa melihat ke arah tingkap. Dia merasa tersangatlah resah. "Kalau betul bukan.. tapi kenapa..? Hm..."
Gempa berjalan mundar mandir didalam biliknya. Bagai cacing kepanasan dia dok berjalan. Tak duk diam.
Pening aku.. lepas satu satu.
"Hah! Kenapa aku tak bagi tau dia orang je ek! Hm.. tapi nanti Thorn sedih pulak.." Ni kalau Author dalam situasi macam ni Author dah hempok kepala kat dinding.
"Haih.. ke.. aku kena tanya terus je.." Gempa menghembus nafas lalu menumbuk dinding di sebelahnya dengan sepenuh tenaga.
Jap.. Author tak bagi tau eh yang Gempa ni pandai taekwando?
"Tapi.. kalau betul aku bukan anak papa.. aku anak siapa?" Dia duduk kembali di atas katilnya. Dia menekup mukanya.
Disebabkan terlampau stress berfikir Gempa memutuskan untuk keluar dari biliknya. Dia perlukan udara segar untuk berfikir dengan lebih terusus.
Apabila di membuka pintunya dia melihat 3 orang manusia yang tiber di muka pintu. Maka.. terjatuhlah member member itu..
(Author pakai buat ayat je 😂)
"..kenapa korang dekat sini..?" Tanya Gempa pelik. "Erk- ni, ni ha! Taufan nak sangat tau apa jadi kat dalam!" Kata Thorn dengan terlampau jujur.
"Aik, aku pulak? Kan Blaze yang ajak aku!" Balas Taufan mempertahankan dirinya. "Lahh, kan korang jugak yang nak tau-"
Belum habis Blaze bercakap Gempa memotong. "Diam!" Semua yang memekak tadi terus senyap. "Haih.. korang ni.. aku nak keluar kejap. Jangan buat hal."
Kata Gempa memandang mereka dengan tajam lalu terus keluar dari keadaan yang tegang itu.
"?"
"K-kenapa kakak Gempa marah lain macam tu?" Tanya Thorn. "Hm.. dia stress tu. Dah jangan kacau dia, kalau tak jadi lagi teruk daripada Blaze mengamuk" kata Taufan tanpa rasa bersalah.
"Kau saja enn" sampuk Blaze. "Apa betullah.." balas Taufan semula. "Hm.. ap-" percakapan Thorn terputus apabila telefon milik Taufan berdering.
"Hm? Ayah kau lah Thorn." Kata Taufan. "Lahhh kau ni angkatlah!" Jerit Blaze dan Thorn. "Aku tau lah.."
"Helo? Gempa? Dia baru je keluar tadi. Oh,okey."
"Nape?" Tanya Blaze. "Hm.. dia cakap nanti Gempa balik inform dia." Kata Taufan. "Ye lah kenapa?" Tanya Blaze lagi.
"Ada bendalah tu.." balas Taufan.
Author skip jelah sampai Gempa balik OwO
Thorn,Blaze dan Taufan sedang bersembang semasa berada di ruang tamu berhenti selepas mendengar bunyi pintu tertutup.
"Kakak Gempa!!" Thorn berlari memeluk Gempa (dh mcm sthn tk jmp). Gempa hanya membiarkan dirinya di peluk.
"Eh Gem, tadi bapak kau telefon" eh eh Blaze ni.. apa bapak bapak. "Ya..? Dia cakap apa?" Tanya Gempa.
"Dia cakap kalau kau dah balik cakap dekat dia" kata Taufan pula. "Hm.. cakap kat dia angin aku tak baik.."
Gempa pergi meninggalkan mereka lalu masuk ke dalam bilik tidurnya. Mereka masih tertanya tanya..
Kenapa ni? / apa jadi? / OwO?
TBC..Author sori sebab lambat.. geez.. Author sibuk buat kerja.. kalau korang perasan Author ada buat buku baru..buku untuk kerja sekolah.
Yelah kan covid mana boleh pergi mana mana..
Author ni memang pemalas.. dah lah mungkin 1 tahun lagi author balik.Apa? Gurau je kot.. tapi mungkinlah.. sebab author ni jarang bukak wattpad. Author akan usaha sehabis baik buat buku ni lagi. Ok?
(Kalau boleh jangan kacau aku tengah tido)
YOU ARE READING
The Assasin & The Innocent (Boboiboy Fanfiction) *Long Hiatus!!
Action*WARNING : CRINGE* Solar ialah pembunuh upahan yang telah diberikan misi untuk membunuh seorang gadis iaitu Thorn. Adakah dia akan melakukan misinya atau meninggalkan misinya untuk gadis itu? Atau.. korang dah tau jawapannya ●□● . . Retakka aka mony...