246 17 9
                                    

Selam! kurguyu bir minific olarak yazdım ve çoğu yer karışık, anlaşılmamış olabilir bu yüzden aslında yazdığım şeylerde ne anlatmak istediğimi buraya yazıyorum.

...

Diğer Riki neden var, ilk Riki onu nasıl görüyor?

Tamamiyle paralel evren. Normalde zaman düz bir çizgi şeklinde ilerler (kronolojik gibi düşünebilirsiniz birbirini takip eder) fakat bu kurguda zaman iç içe girmiştir (zamanı bir yuvarlak olarak düşünün ve birsürü yuvarlak iç içe) bundan dolayı ikinci Niki ilk Nikiʼye görünür.

Peki bu döngüler ne zaman başlıyor?

Niki eve gidip Jungwonʼu aradığı anda döngü başlıyor. İlk Rikiʼnin eve gittiğinde ikinci Rikiʼyi görmeme sebebi de bu. İkinci Riki eve ilk Rikiʼden önce varıyor ve telefon görüşmesini yapıyor ardından onun döngüsü başlıyor. İlk Riki ise eve geldiğinde ikinci Riki olmadığından döngüsünü bitiriyor ve telefon görüşmesini yaparak tekrar döngüyü başlatıyor.

Döngünün bir sonu yok mu? Ve Niki bunu neden yaşıyor?

Hayır bu döngünün bir sonu yok. Sonsuza kadar böyle devam edecek. Nedeni ise şu : Yunan mitolojisinde rüzgar tanrısı olan Aeolusʼın oğluna bir ceza veriliyor. Koca bir kayayı binbir güçlükle yuvarlaya yuvarlaya bir dağın tepesine çıkarmak zorunda ama tam doruğa ulaştığı zaman kaya aşağıya yuvarlacak. Bundan yola çıkarak Niki ve Jungwonʼun okulda sevmedikleri çocuklara yaptıkları devamlı zorbalık yüzünden cezalandırılmalarını anlatmaya çalıştım. Yani Nikiʼnin cezası sürekli sevdiği birini kendi elleriyle öldürmeye mecbur olması.

Nikiʼnin attığı mesajı Jungwon neden görmüyor?

Gayet basit. Farklı döngülerde oldukları için.

Niki olacakları biliyorsa neden döngü başladığında Jungwonʼa anlatmıyor?

Çünkü döngü aynı şekilde işlemiyor. Baktığımız zaman kütüphane sahnesinde Jungwon Nikiʼyi oyun karakterine benzetiyor ve ilk Niki bundan rahatsız fakat ikinci Niki bunun hoşuna gittiğini söylüyor. İlk döngüde oyun karakterinin fotoğrafını Jungwon çekerken ikinci döngüde Niki çekiyor. Sonuç olarak döngülerde farklı şeyler olabildiği için Niki bundan emin olamaz.

İlk Niki diye adlandırdığımız karakter kaçıncı döngüyü yaşıyor?

Birden fazla olan cesetlerden anladığımız gibi bu döngü önceden çoğu kez yaşanmış. Fakat yazdığım kadarıyla biz iki döngü okuyoruz.

...

Eveet anlatmak istediğim bu kadardı umarım okurken keyif almışsınızdır. Aklınıza takılan bir şey olursa mutlaka sorun. Başka bir kurguda görüşürüz.

control collapse :riki Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin