Hari yang di tunggu-tunggukan....
"Ahhhh!! Lambatnya Hoonie ni!" Marah Jake yang dari tadi tunggu di depan pagar rumah Hoonie.
"Sabarlah Hyung... Dia tengah bermekup (dandan) tu..." Balas Nathan yang didalam kereta.
"Haih................penat lah tunggu." Rungut Jake.
"Ah, maaf-maaf! Korang tunggu lama ke?" Akhirnya Hoonie muncul.
"Tak lah lama, dalam 2 tahun kita tunggu." Balas Jay.
"Hehehehe, sorry guys! Korang dah sarapan?" Tanya Hoonie untuk mengelakan pergaduhan.
"Dah!" Balas mereka. (Jay, Ethan, Jake, Sean, Juan and Nathan) jangan fikir ada benda lain pulak!
Skip..... (Dah sampai kat Gunung)
"Akh, beratlah beg ni Hyung.. " Goda Nathan untuk menyuruh abangnya menolongnya mengangkat beg itu.
"Tak apa, sekejap lagi sampai." Balas Ethan.
Kesian Nathan... Tak jadi pula rencananya...
"Ah, rasanya kita dah boleh letak barang kat sini." Kata Jay.
"Oh, ok." Balas Sean
Mereka berkemas lalu menyediakan tempat untuk memasang khemah. Tidak mudah untuk memasang khemah, jadi mereka mengambil keputusan untuk segera memasang khemah sebelum senja.
5 petang....
"Ah........ Lega nya semua kerja dah siap!" Kata Juan sambil bersandar di sebuah pohon.
"Eleh, padahal kerja dia senang je!" Balas Nathan yang tidak puas dengan sahabat baiknya.
Para hyung di sana ketawa melihat gelagat dua sahabat ini. Comel walaupun sedang bergaduh. Tanpa mereka, suasana tidak lah sunyi.
"Yahhh!! Dah! Cepat tolong hyung! Kata nak makan!" Marah Jay yang dari tadi bersabar.
"Eh, hehehehe.... Baik bos!" Jawap dua monyet itu serentak.
Mereka mengambil bahan-bahan masakkan dan diletakkan di atas meja untuk memudahkan Jay memasak. Yep, Jay pernah bercita-cita mahu menjadi seorang chef. Makanan yang dia hidang tak pernah mengecewakan. (Untungnya diorang:')
"Yahhh!!!! Juan! Hati-hati sikit nak nyalakan api!" Pekik Jay.
Hahahaha, Jay tetap Jay....
"Hoonie! Ambikkan daging kat beg segi empat tu! " arah Jay.
YOU ARE READING
𝘾𝙤𝙢𝙞𝙣𝙜 𝙁𝙤𝙧 𝙔𝙤𝙪 ✔️
Mystery / Thriller.・゜-: ✧ :-𝐖𝐞𝐧𝐭 𝐢𝐭'𝐬 𝐛𝐞𝐠𝐢𝐧, 𝐭𝐡𝐞𝐫𝐞 𝐡𝐚𝐯𝐞 𝐥𝐚𝐬𝐭 𝐭𝐨𝐨 -: ✧ :-゜・. Note!! *too much typo *not that thriller *just for fun. Everyone can read it. Not engene only Hope you like it! Start : 8 /11/ 2021 End: 24 /11/ 2021