5 || Nathan!

28 5 1
                                    

"Argh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Argh...... " Gumam Ethan yang baru sedar dari pingsan nya.

"Semua baik-baik ke?" Tanya nya.

"Guys?"

"Kita kat mana?" Tanya Ethan dalam hati

"Nathan! Kau ok?"

"Yah!? Kalian baik-baik je kan?"

Sepertinya kita berpisah tempat...........



Flashback

"Jom" kata Hoonie untuk memberanikan dirinya.

Mereka sekarang berada di hadapan rumah besar tersebut. Aura negetif mula dirasai. Keadaan rumah tersebut agak huru-hara. Akar pokok menjalar bahagian dinding, sarang laba-laba yang besar dan bunyi-bunyinyan serangga. Ingin rasanya cepat-cepat keluar disitu.

"Aku akan jalan dulu, korang ikut ya." Balas Jake.

"Aku mahu temani mu." Kata Hoonie.

Jake menganguk. Mereka membuka pintu lalu masuk.

Keadaan rumah itu tidaklah bersepah. Hanya banyak kain putih yang menutupi segala perabot.

"Kita perlu berpecah." Kata Hoonie.

"Apa? Kau gila? Kalau ada di antara kita hilang bagaimana?" Balas Jay.

Ya, dia tidak mahu sendirian. Lagi-lagi adiknya, Juan, ikut serta di sini.

"Tapi, macam mana nak siasat kalau ramai-ramai? Tempat ni besar." Balas Jake.

"Betul, lagi pun sekarang baru pukul 5 petang." Balas Sean.

"Baiklah, kita berpecah. Dah habis 30 minit di sini, kita cepat-cepat keluar" Jawab Ethan.

"Yelah, 30 minit saja. " Balas Jay dan Sean.

"Okay. Dengar baik-baik, aku akan pergi di ruang atas bersama Sean. Ethan, Nathan dan Jake bahagian belakang. Dan Jay dengan Juan, bahagian Ruang Tamu. Deal?" Kata Hoonie.

"Okay....... Kalau ada apa-apa, jerit atau call je." Balas Sean.

"Kalau dah siap, kita tunggu di sini semula." Balas Jay pula.

Mereka menganguk lalu meneruskan tugasnya.










































Bahagian Jay Dan Juan

"Hyung, ni ada gambar keluarga." Kata Juan dengan sebelah tangannya memegang bingkai kaca photo.

Jay mendekati Juan.

"Oh...." Balas singkat dari Jay.

"Ini si Isteri..... Dan anaknya?" Tanya Juan tiba-tiba.

𝘾𝙤𝙢𝙞𝙣𝙜 𝙁𝙤𝙧 𝙔𝙤𝙪 ✔️Where stories live. Discover now