"Hoonie hyung! Jangan!!"
"Arrghhh" teriak Hoonie ketika mahu menikam Nathan. Ya, dia sedang memegang sebilah pisau dapur.
"Apa kau buat??!" Marah Hoonie ketika Ethan menghalangnya pergerakkan tangannya.
Bruk!
Satu pukulan keras telah dilakukan oleh Ethan.
Pisau yang dipegang Hoonie terlepas dari genggamannya.
"Argh!" Jerit Hoonie. Hidungnya mula mengalirkan darah. Badannya tiba-tiba tidak seimbang lalu bersandar di dinding.
Hoonie pun tidak mahu kalah. Dia bangkit lalu melayangkan satu pukulan untuk membalas semula perbuatan Ethan kepadanya.
Belum sempat Dia melepaskan pukulan,
"Nathan! Apa yang kau lakukan?!" Teriak Juan kerana terkejut.
Kini Hoonie dan Nathan saling bertentang mata. Nafas masing-masing kedengaran.
"Ri-riki...."Gumam Hoonie.
Nathan berjaya menikam Hoonie. Tangannya bergetar.
"Maafkan aku hyung........" Bisik Nathan yang mula mendekati telinga Hoonie.
Hoonie memegang erat lengan Nathan.
•
•
•
Flashback..
"Macam mana ni Riki?" Gelabah Sunghoon.
Dia baru saja mendengar perbualan seseorang bersama ibunya. Ya.... Sudah pasti ibunya akan memilih suaminya berbanding anaknya.
"A-aku tak tau hyung...." Balas Riki.
Riki merupakan satu-satunya sepupu yang Sunghoon ada. Dia sebenarnya berdarah Japanese,tetapi dibesarkan dia Korea. Ibu Riki merupakan adik kepada Ibu Sunghoon. Ya, Ibu Sunghoon juga seseorang yang berdarah Japanese. Jadi, Sunghoon ialah berdarah mixed Korean dan Japanese. Patutlah handsome ;3
"Tolonglah bagi aku idea untuk aku lari dari masalah ni!!" Rayu Sunghoon kerana amat ketakutan. Bila-bila masa saja ibunya akan membunuhnya.
"Lari ya.... Apa kata kau bersembunyi." Balas Riki.
"Sebenarnya, aku mahu melakukan itu." Kata Sunghoon.
"Jadi, lakukan lah" Balas ringkas Riki.
"Aku tidak boleh lari dan sembunyi sembarangan. Jika aku salah jalan, aku tidak boleh pulang." Jawab Sunghoon.
"Wah, pandai jugak kau fikir." Kata Riki yang terkejut pada kepandaian sepupunya itu.
"Yah! Selama ini kau anggap aku bodoh kah?!" Marah Sunghoon.
Riki tidak boleh tahan ketawanya. Mahu saja dia ketawa terbahak-bahak. Baginya, dia suka lihat Sunghoon marah-marahnya, kerana itu kelihatan sangat lucu. Ya, apa-apa saja yang Sunghoon lakukan, itu akan menjadi senyuman terindahnya.
Sunghoon melihat Riki yang tersenyum kecil kerana mahu menahan ketawanya. Ya, dia tahu. Keadaan sekarang bukan untuk main-main. Tetapi, tipulah jika Sunghoon tidak suka pada senyuman Riki. Senyuman itu bagaikan sinar yang menyenangkan. Ya, Sunghoon suka itu.
YOU ARE READING
𝘾𝙤𝙢𝙞𝙣𝙜 𝙁𝙤𝙧 𝙔𝙤𝙪 ✔️
Mystery / Thriller.・゜-: ✧ :-𝐖𝐞𝐧𝐭 𝐢𝐭'𝐬 𝐛𝐞𝐠𝐢𝐧, 𝐭𝐡𝐞𝐫𝐞 𝐡𝐚𝐯𝐞 𝐥𝐚𝐬𝐭 𝐭𝐨𝐨 -: ✧ :-゜・. Note!! *too much typo *not that thriller *just for fun. Everyone can read it. Not engene only Hope you like it! Start : 8 /11/ 2021 End: 24 /11/ 2021