juliol 36

559 10 6
                                    

22-juliol

Em dic Maria Magdalena. Visc a Sarral i tinc 13 anys. El 3 de desmbre és el meu aniversari i sóc sargitari. Avui és el meu sant. El papa i la mama m'han regalat aquest diari i una pluma. El papa diu que és una pluma bona, com la dels grans. La mama m'ha dit que el diari és per escriure el que em passa cada dia. Després m'ha ensenyat el seu diari de quan era petita. Tenia un munt de dibuixos. I la lletra era bonica, més bonica que la meva. Escriure amb pluma es dificil, però els papas ho fan molt bé. Tinc son. Bona nit diari.

23- juliol

Avui per la tarda he anat a casa de la Maria per jugar. La maria és una noia rossa, amb el cabell rissat i curt i els ulls blaus, i és molt guapa. quan he arribat, la Maria i els seus pares s'estaven anant. Li he preguntat a la Maria que si se n'anaven de viatge i que quan tornarien. Els papas de la Maria m'han dit que eren com unes vacances, però que no sabien quan tornarien. Li he dit a la Maria que ens tornariem a veure quan tornessim a escola i que la mestra Amàlia ens ensenyaria moltes coses. Els papas de la Maria m'han mirat d'una forma extranya i m'han abraçat. Quan he arribat a acasa i els hi he explicat això als papas, ells han ficat una mirada rara. Tinc son. Bona nit diari.

24-juliol

Ultimament el papa sempre està al costat de la radio. La mama també, però menys estona. Avui li he preguntat al papa que que estava escoltant i que si podia escoltar la ràdio amb ell. El papa m'ha dit que eren coses de grans, coses molt avorrides. M'ha dit que si volia podia anar a jugar fins que arribes la mama. Li he dit que no estava la Maria. Llavors m'ha preguntat per l'Aurora i li he dit que se n'havia anat a casa dels seus avis, que passaria l'estiu allí i tornarien per l'inici de curs. No se exactament que, però el papa ha remugat alguna cosa. Es com si els grans amaguessin alguna cosa. Demà li preguntaré a la mama. Me'n vaig a dormir. Bona nit diari.

25-juliol
Avui es sant jaume. Han vingut els iaios a casa. També estaven els cosins i la tieta. Pero el tiet no estava. Els cosins són més petits. He sentit algo de que els iaios se nanaven amb el cosins i la tieta. Però no m'he enterat de gaire. A més la tieta semblava trista. Quan li he dit m'ha dit que no em preocupés, que no passava res. No li he pogut preguntar a la mama res.

26 - juliol

Avui la mama ha tornat molt tard a casa i no li he pogut preguntar res. Ultimament torna tard. I per les tardes sempre està fora de casa. Quan ella arriba el papa deixa d'escoltar la ràdio. Investigaré el que passa i t'informaré, diari. Bona nit, diari.

27-juliol
Res de res. No se com preguntarli a la mama.

El lagarto está llorando.
La lagarta está llorando.

El lagarto y la lagarta
con delantalitos blancos.

Han perdido sin querer
su anillo de desposados.

¡Ay, su anillito de plomo,
ay, su anillito plomado!

Un cielo grande y sin gente
monta en su globo a los pájaros.

El sol, capitán redondo,
lleva un chaleco de raso.

¡Miradlos qué viejos son!
¡Qué viejos son los lagartos!

¡Ay cómo lloran y lloran,
¡ay!, ¡ ay!, cómo están llorando!

Federico García Lorca

29 - juliol

Avui després de sopar els papas han discutit. Ultimament ja no estan contents com sempre. No se el que ha passat. Potser quan la mama m'expliqui el que passa ho entendré. Bona nit, diari.

Diari de la guerra civilWhere stories live. Discover now