8- Novembre
Ultimament estic molt enfeinada amb les classes de la mestra. A més, ho he de fer tot d'amagat del papa, i a vegades es dificil. Cada setmana espero amb ansies el dissabte, per poder parlar amb la mama. me l'estimo molt. Bona nit, diari.
Canción de la
desesperanzaLos olivos subían
y el río bajaba.(Solo yo me perdía
por los aires.)Los Padres esperaban
el Santo Advenimiento,
y las muchachas pintan
su corazón de verde.(Solo yo me perdía
por los aires.)14-Novembre
Avui la mama m'ha explicat que potser a partir d'ara hauré de fer uns favors. m'ha dit que no em preocupi, que ella mai em faria fer coses perilloses. I que m'ho demana perquè ningú sospita d'una nena. I que per això es molt important que ningú sàpigui que faig classes amb la mestra Amàlia. Guardar secrets és dificil. Bona nit, diari.
26-Novembre
Avui la mama m'ha demanat que anés a buscar una carta. Havia de buscar a un noi tres anys més gran que jo, que portaria un mocador al coll. M'ha dit que em donaria una carta. Jo li havia de portar a l'emili, el fill de la senyora Remei. Vaig quedar amb el noi a la plaça major. Era alt. Tenia el cabell castany i els ulls grisos, i com havia dit la mama, portava un mocador vermell. En veurem m'ha reconegut immediatament i m'ha dit que el seguís. Es suposa que hem d'aparentar ser amics. Així que hem estat una bona estona junts. Quan ens hem acomiadat ha aprofitat mentre l'abraçava per ficar-me la carta en la bossa que jo duia. Llavors m'he dirigit a veure l'Emili. He anat a les 3, a l'hora que la mama m'havia dit. En veurem, l'Emili m'ha dit que entrés ràpid. M'ha demanat que li llegis la carta un munt de cops. Quan li he preguntat perquè volia que se la llegis tantes vegades m'ha dit que era per memoritzar-la. Llavors m'ha demanat que si podia amagar la carta. Jo li he dit que si, que l'amagaria en el meu diari. I m'ha demanat, si, podria venir la setmana vinent per escriure una carta. Li he dit que li preguntaria a la mama. Avui ha estat un dia molt cansat. Bona nit, diari.