" Aduhhhh , mana aku punya fail ni . Tadi ada dekat sini la , aku letak dekat atas meja la . " rungut diriku sambil mencari - cari fail itu di dalam bilikku . Sedang aku mencari failku akhirnya jumpa juga fail itu yang berada di bawah katil ku .
" Aikk , pelik ... Macam mana fail aku boleh ada bawah katil pulak ni . Ahh lantak lah . " Kata diriku sambil memasukkan fail itu didalam beg dan terus turun ke tingkat bawah untuk pergi ke sekolah .
" Afsyah ..! Cepat la daddy Kene cepat ni . Daddy ada meeting pagi ni . Tak da pun Afsyah naik dengan Pak Suhaimi la . " tutur daddy ku dengan nada yang agak tergesa-gesa itu .
" Alah daddy ni , daddy kan bos besar dekat company tu , owner company lagi , buat ape nak cepat - cepat , daddy boleh datang bila-bila masa je yang daddy nak datang . " rungut aku sambil memakai kasut di atas kerusi kayu yang diperbuat dari Perancis dan harganya mencecah RM 1 juta bagi sebuah kerusi itu .
" Eishh budak ni , menjawab je kerja dia ye . Memang la daddy owner company tu , tapi tidak bermaksud Daddy boleh masuk kerja pukul berapa yang daddy mahu . Kita perlu la ada disiplin dalam hidup , lagi lagi bila waktu bekerja . " Bebel Tan Sri Riezwan kepada aku .
" Apa - apa jela daddy handsome . Tadi orang itu kata dia sudah lambat pergi meeting , tapi sekarang ni dia yang lambat " . Jawab Afsyah lalu masuk ke dalam kereta Lamborghini Urus daddy nya dan meninggalkan daddynya keseorangan di belakang . Jahat Afsyah ni ye . HAHAHA
( Kereta Tan Sri Riezwan )
Tan Sri Riezwan mula bercakap untuk memecahkan suasana sunyi didalam kereta . " Afsyah nanti Pak Suhaimi yang ambil ye , daddy tidak boleh ambil Afsyah dari sekolah ye . " kata Tan Sri Riezwan yang focus pada pemanduannya sahaja .
" Baik la daddy Ku yang handsome ni , Afsyah tahu daddy kan selalu sibuk sahaja dengan kerja di pejabat . Tak pe Afsyah okay sahaja kalau balik dengan Pak Suhaimi , janji balik sampai rumah juga bukannya kalau Pak Suhaimi ambil Afsyah dari sekolah nanti Sajat buat kenduri depan rumah kita " jawab Afsyah sambil gelak .
Tan Sri Riezwan juga turut gelak bersama apabila mendengar lawak yang cuba disampaikan oleh anak nya itu . Tidak dinafikan memang Tan Sri Riezwan sangat sibuk dengan kerjanya dan jarang menghantar dan menjemput anaknya ke sekolah . Maklumla Tan Sri Riezwan ialah seorang yang sangat kaya dan berjaya serta orang terkemuka di Malaysia dan di negara barat .
Setelah beberapa minit akhirnya Afsyah tiba disekolahnya . Dia turun dari kereta Daddy nya selepas bersalam dengan daddynya dan terus masuk ke sekolah melalui pagar sekolah yang dikhaskan hanya untuk pelajar sekolah itu sahaja .
Setibanya di pagar , Afsyah menampakkan kakinya terus ke kelas dan menuju ke mejanya yang bersebelahan dengan Engku Amanda Emily iaitu rakan karibnya semenjak di sekolah rendah lagi . Keakraban mereka sangat la akrab sehingga guru - guru mengatakan yang mereka adalah kembar , hahaha tapi sebenarnya mereka tiada pertalian darah pun .
" Lambat eh kau sampai sekolah , selalunya kau orang pertama yang terpacak depan pintu kelas tunggu aku sampai sekolah , ni tidak aku pulak tunggu kehadiran kau ye " bebel Amanda sambil membetulkan rambut nya dihapan cermin kecil yang dibawanya dari rumah . Diorang ni sekolah International school , so boleh bawa phone , cermin ke ape ke kat sekolah , kecuali rokok , vape dan seangkatan dengannya la ye dan pemakaian bertudung terpulang pada diri sendiri .
* Saya main reka je semua tu *
" Elehhhh kau ni , baru tunggu aku kejap dah membebel macam makcik cafe kat sekolah kita eh . Sorry la , tadi aku cari fail aku tak jumpa , pastu aku cari la sampai jumpa . " Jawab aku yang baru melabuhkan punggungku diatas kerusi .
" Weyh nah ada orang bagi dekat kau . " Kata Amanda yang sedang menghulur sebuah kotak bercorakkan patung beruang berwarna coklat kepada aku .
Aku menyambut huluranya dan terus simpan ke bawah meja ." Asal kau tak bukak Wey , aku pun nak tengok ada ape dalam kotak tu , lama tau aku tunggu kau sampai Sekolah semata - mata nak tengok kau bukak kotak tu ,aku nak juga tahu ape dalam tu . Ye lah orang ramai peminat memang
hari - hari ada je orang bagi hadiah . Untung la " . bebel Amanda sambil mengeluarkan buku matapelajaran matematik ." Alah kau ni , rehat nanti aku bukak la . Eishh tak reti nak menyabar , karang aku sepak kau kang baru tahu muka kau bengkak ke tak macam Haris Anuar Kene sengat tebuan " . Jawab ku lalu terus keluar dari kelas untuk pergi tandas . Uishhh garang nya Afsyah ni , Macam mak tiri .
" Oi , kau nak pergi mana tu , tunggu la aku Wey , aku nak ikut juga la . " Jerit Amanda dengan Lantang dan membuat semua mata memandang dirinya yang terkocoh - kocoh mengejar diri aku yang sedang menuju ke tandas .
SKIP
Kringggggg ....
Bunyi loceng menandakan waktu rehat . " Okay class , we'll continue our lesson on next class okay . Thank you ." ucap Mrs. Stepher iaitu guru matapelajaran matematik itu ." Stand up ... Thank you Mrs. Stepher for today lesson . " ucap ketua tingkatan kelas aku iaitu Kevin Martin , atau lebih gemar dipanggil Kevin sahaja . Dia merupakan orang dari negara USA yang menetap disini bersama keluarga sepupunya . Ahli keluarganya di USA sibuk dan tiada siapa yang boleh menjaganya , memantau pembelajarannya ketika ibu bapanya sibuk bekerja , jadi ibu bapanya meminta adik lelaki nya yang berkahwin dengan orang Malaysia dan menetap di Malaysia untuk menjaga Kevin . Namun , tanggungjawab ibu bapanya tidak dilepaskan kerana mereka akan memasukkan wang perbelanjaan setiap bulan untuk Kevin .
Kevin juga merupakan salah seorang yang aku agak rapat , tapi tidak la serapat aku dengan Amanda ." Thank you Mrs. Stepher for today lesson " . Ucap semua pelajar kelas 5 Imogen , lalu beredar keluar dari kelas dan menuju ke cafe di sekolah itu .
Sekolah diorang memang speaking English ye semasa belajar dan Diorang bebas guna apa apa bahasa sahaja jika bukan waktu belajar . Sebab pelajar sekolah Diorang ada pelbagai jenis pelajar yang datang dari pelbagai negara . Mereka juga turut saling mengajar antara satu sama lain tentang bahasa ibunda mereka .
" Afsyah cepat la bukak kotak tadi . " kata Amanda dengan penuh ceria dan tidak sabar .
" Wey aku lupa la nak ambil dekat bawah meja tadi . Takkan kita nak patah balik kot pergi kelas , kita dah nak sampai cafe dah . " jawab aku sambil tersengih memandang mukanya .
" Aduh kau ni Afsyah , apa kau fikir kan ni , kan kau kata nak bukak masa rehat nanti . " rengek Amanda sambil memukul lengan aku dengan lembut . Aku hanya tersengih sahaja melihat perlakuan Amanda .
" Alah balik nanti aku bukak la , kau kan cakap dengan aku yang kau tidur rumah aku Harini sampai hari Ahad kan , nanti dekat rumah kita unboxing ye babe . " Kataku lalu menarik lengan Amanda menuju ke cafe untuk membeli makanan .
Amanda akan tidur rumah aku sebab esok Sabtu dan kitorang nak pergi melepak di mall dan spend time same sama .agak agaknya kan ada apa la dalam kotak tu , dan siapa la yang bagi kotak tu dekat Afsyah la kan . Untung la Afsyah tu hari hari ada je orang bagi hadiah pada dia . Saya ni tiada siapa bagi . HAHAHA .
TAKE CARE EVERYONE !
BYEEE !
SEE YOU IN ANOTHER CHAPTER
BYEEE .SORRY KALAU CLICHE DAN MEMBOSANKAN UNTUK KORANG
SORRY FOR ANY MISTAKE & TYPO .
YOU ARE READING
ATLET ITU CRUSH AKU
Romance~ Tengku Afsyah Hufaira ~ Tengku Afsyah Hufaira merupakan anak kedua kepada Tan Sri Riezwan dan Puan Sri Sofea . Afsyah sangat dikenali dengan sikap sopannya dan bijaknya kerana Afsyah merupakan pelajar cemerlang disekolah . Afsyah sangat peramah...