Väckarklockan ringer och jag vaknar direkt. Jag stänger av den och lutar mig tillbaka i sängen, kollar upp på Hampus, han sov fortfarande. Jag gick in i duschen, tvättade min kropp och mitt långa blonda hår. Jag gick ur duschen tog på mig rena kläder: En mage tröja som man ser min navelpiercing och ett par ljus blåa short. Jag gick ut ur badrummet, och in i sovrummet där Hampus låg i sängen och sov. Jag smög fram till honom, jag sätter mig på hans mage och väntar på att han ska vakna. Han gör det inte, då lutar jag mig fram och kysser hans underbara läppar, och hans vackra blåa ögon öppnas. Han kollar på mig och jag på han. Jag kysser honom, han lägger sin ena hand på min rygg och den andra på min rumpa och drar mig närmre. Jag ler. Jag går av honom och ställer mig vid mitt sminkbord, och börjar sminka mig. Hampus går upp ur sängen, klär på sig. Han går ner och gör frukost till oss. Jag går ner efter jag har sminkat klart, sätter mig vid bordet. Hampus sätter sig mittemot mig, han ler. Efter frukosten, går jag upp på rummet. Packar mina saker som ska med till skolan, jag går ner i hallen och där står Hampus klar och väntar på mig. Jag ler och tar på mig mina skor och sen min skinnjacka. Jag kollar rakt in i Hampus ögon och ler, vi stänger dörren och låser.
" Gud var vacker du är " Säger han
" Tack desamma " Säger jag och kysser honom lätt på hans läppar. Sen går vi till skolan. Skola rinner på som vanligt, nu på sista lektionen ska vi ha idrott. Jag älskar idrott. Jag byter om, innan jag går ner i salen tar jag parfym och sen joggar jag ner för trappan. Jag sätter mig på golvet bredvid Emelie och Emma sätter sig bredvid mig. Vi ska ha reskapsgnymnastik. Gustav vår nya idrottslärare hade gjort ordning banan. Nu sitter hela klassen på golvet och väntar på att få höra sitt namn. Gustav har nu ropat upp alla namn, och visar oss hur vi ska göra på alla grenar.45 min senare på lektionen
Jag springer och hoppar upp på trapetsen, på något sätt fastnar jag med foten. Och ramlar. Ett skrik lämnar min mun, och jag får all uppmärksamhet. Emelie fick syn på mig först och springer direkt fram till mig.
" Men herregud, Amanda. Hur mår du? " Frågar hon och hjälper mig loss med foten
Gustav kommer fram till oss, och hjälper till.
" Jag mår bra men har bara ont "
" Vart har du ont? " Frågar Gustav
" Foten " svarar jag
Gustav börjar klämma lite lätt på foten, han klämde på stället där jag hade ont. Jag rycker till snabbt, han kollar på mig med en förvånad blick sen nickar han. Han ställer sig upp och sträcker ut sina händer, jag tar tag i hans händer och han drar upp mig. Jag står på ena ben, jag kan inte stödja på de andra benet.
" försök att sätta ner den andra benet " Säger Gustav
" Jag kan inte, det gör j*vligt ont "
" Tror du att det kan vara bryter? " Frågar Hampus
"Nä eller jag vet inte " Svarar Gustav
Hampus ställer sig bakom mig, håller runt min midja så att jag inte ramlar. Jag är ganska bra på att ta balansen, jag ler. Gustav går iväg för att ringa ett samtal. Hela klassen står runt oss. Jag vänder mig mot Hampus, jag kollar upp på honom och ler, jag kramar om honom. Efter en lång, gosig kram kollar jag rakt in i hans ljus blåa ögon och våra läppar möts. Det är så underbart när han kysser mig och denna gången glömmer jag bort att jag har ont. Gustav avbryter oss, han säger: en ambulans är påväg. Jag nickar till svar. Efter 10 min kommer ambulansen, ambulanstjejen kommer fram till mig och ställer massa frågor. Jag står en bit bort och pratar med Emelie, Ambulanstjejerna pratar med Hampus. Hampus lägger först sina händer på min midja sen lägger han ena handen på mitt ben, och lyfter upp mig.
" Varför bär du mig? "
" Du ska ju till bilen, så tjejerna frågade om jag kunde bär upp dig " Säger Hampus samtidigt som han går upp för trapporna, vi är upp för trappan. Vi kommer ut ur gympasalen, Hampus lägger ner mig på en säng ( eller vad man kallar de ).
Gustav och hela klassen står och kollar på när jag ska åka iväg. Gustav säger: Lycka till. Jag ler till svar. Hampus kysser mig, en lång kyss innan dem bär in mig i ambulansen och sen åker vi iväg.Tjena allihop, det var ett tag sedan.
Tack så sjukt mycket för 2k läsare, jag trodde att jag aldrig skulle få så många. Tacktack älskar er.❤️
Kommentera och rösta gärna, kommentera även vad eran bok heter så kan jag läsa den om ni skriver en❤️❤️
Det kommer ta ett tag innan ni kommer få nästa kapitel, bara så ni vet.
Tack så HIMLA mycket för alla läsare, jag är så sjukt glad att ni läser min bok❤️❤️
KAMU SEDANG MEMBACA
Kyss, hångel, bråk
Fiksi RemajaJag har precis börjat skola, nya klasser, nya vänner, nya klassrum, nya lärare. Det finns en speciell snygg kille i vår skola som heter Hampus. Som sagt jag blir kär i väldigt många killar men Hampus blir jag speciellt kär i. Jag och Hampus hamnar i...