Bab 4

0 0 0
                                    

Daiyan duduk disebelah mamanya dee, aliyah memandang ke arah Daiyan  lalu bertanya kepada daiyan. daiyan kenapa ni tak tidur lagi, esok school kan?. daiyan pun menjawab. Tak ngatuk lagi, tak boleh tidur, mama umie. Dee tersenyum lalu bertanya. Tak ngatuk ke, tak boleh tidur ni. Daiyan menbuat muka masam, daiyan pun bekata. Daiyan  harini buat cikgu marah. Dee pun bertanya kepada daiyan. Buat cikgu marah, daiyan  buat apa kat cikgu. Daiyan pun menangis teresak-esak.

Adnan keluar dari biliknya, memandang ke arah dee dan daiyan  yang berjalan berpegangan tangan, daiyan pun berkata ke mamanya. Mama daiyan nak aiskrim. Dee pun berkata. Aiskrim boleh lah jom. Daiyan berlari menuju ke arah restoran, Adnan mendekati mereka. Azrol pun datang ke arah adnan, lalu azrol pun bertanya. Encik adnan pandang apa tu?. Adnan terkejut dengan kehadiran azrol,lalu menjawab. Ishhh azrol ni, tak adalah tu anak puan Deesandra ke.

Azrol mengangguk lalu bertanya. Yaa kenapa?. Adnan pun menjawab. Tak ada apa lah, mana suami puan Deesandra. Azrol mengaluh, lalu berkata. Roy pun tak tahu lah, yang roy tahu sebelum puan Dee kerja kat sini kami tak pernah tengok suami dia, kenapa encik adnan tanya saya macam tu, pergilah tanya puan dee sendiri. Adnan menberikan senyuman lalu berkata. Tak pe kamu boleh pergi sambung kerja dulu. Azrol pergi dari situ, meninggalkan adnan.

Polis menbukakan pintu besi, lalu Isma menglangkah keluar dari penjara tersebut, menitis air mata isma, dia mengingatkan kan, dia kedua - dua tangannya digari, dia memandang ke arah mayat kamariah yang diselimut dengan plastik hitam,di masukkan ke dalam lori polis, hati Isma pun berkata. Kamar abang minat maaf. Isma masuk ke dalam kereta polis, pintu kereta polis ditutup.

Tengku Suffian menbukakan pintu rumahnya, lalu masuk ke dalam rumah, dia memandang ke kiri ke kanan ruang tamu, tiada kelihatan sesiapa pun disitu, dia berjalan berapa langkah menuju ke arah keranda, Suffian melihat susuk tubuh tengku syafila mommynya, terus dia berjalan menuju ke arah mommynya, lalu memeluk mommynya dari belakang, tengku syafila terkejut lalu berpaling ke arah anaknya, tengku syafila pun berkata. Ishh pian ni, baru sampai?. Tengku Suffian mengangguk lalu menjawab. Yaa baru je sampai, kenapa ni termenung. Tengku syafila memandang kuku jari tangannya, tengku syafila pun berkata. Mommy risau tentang adik kamu suraya.

Tengku Suffian duduk diatas kerusi, lalu bertanya kepada mommynya. Habis tu suraya mana tak nampak pun?. Tengku syafila mengaluh lalu menjawab. Dia pergi london, mommy dah tak tahu lah nak cakap apa, lepas hal tangkap basah tu, mommy rasa mommy gagal jadi mak yang baik. Tengku Suffian memegang tangan mommynya, lalu berkata. Sabarlah, nanti pian tegur suraya. Tengku syafila pun mengangguk, lalu berkata. Makan tengah hari kat sini yaa, teman mommy. Tengku Suffian mengangguk lalu berkata. Dah jangan sedih -sedih lagi.

Dee mengantuk pintu bilik aliyah, aliyah pun berkata. Masuk. Dee menbukakan pintu, lalu masuk dan menutup pintu, aliyah pun bertanya. Ada apa dee. Dee menletakkan satu fail lalu diberikan kepada aliyah, dee pun berkata. Ni laporan bulan ni. Aliyah menberikan senyuman kepada dee, aliyah pun bertanya. Ada apa - apa lagi. Dee mengelingkan lalu berkata. Dee pergi dulu. Aliyah mengangguk, dee menbukakan pintu, lalu keluar dari bilik dan menutup pintu, hati dee pun berkata. Seronok rasa tengok kak aliyah dah ceria balik.

Adnan memberikan kunci kepada dee, dee pun berkata. Hati - hati datang lagi?. Adnan tersenyum lalu menjawab. Insyallah saya akan datang lagi, terima kasih kerana melayan saya baik kat sini. Dee membalas senyuman dari adnan, adnan pun berkata. Saya pergi dulu?. Dee pun menjawab. Baik hati - hati. Adnan menarik beg tariknya berjalan berapa langkah menuju ke arah taksi, adnan berpaling ke arah dee yang berdiri di kaunter, adnan mengangkat tangan nya, pemandu taksi bukakan pintu lalu adnan masuk dan terus menutup pintu.

Dee menletakkan segelas cawan di hadapan aliyah, Dee pun duduk di sebelah aliyah, lalu aliyah pun mengucapkan. Terima kasih Dee. Dee hanya senyum lalu memandang ke arah TV,Aliyah memandang ke arah Dee, lalu bertanya kepada Dee. Daiyan dah tidur?. Dee berpalng ke arah aliyah lalu menjawab. Dah kak. Aliyah pun berkata. Esok Datuk Jamal nak datang resort.

Perempuan yang dicintai Where stories live. Discover now