Nenek kamsiah berkata. Malam ni malam jummat, kita semua akan sedekah kan yasin untuk arwah kamariah. Semua yang ada disitu membuka surat yasin, setelah berapa minit dan setelah siap bacaan doa, daiyan pun berkata. Mama daiyan lapar. Dee pun bertanya. Daiyan lapar. Daiyan terus mengangguk perlahan - lahan, nenek kamsiah terus memeluk tubuh daiyan, nenek kamsiah pun berkata. Nak ayam goreng tak. Daiyan mengangguk laju dan menjawab. Nak - nak.
Adnan berjalan menuju ke arah pintu restoren, aliyah menolak pintu restoren tersebut dan terus masuk ke dalam restoren, adnan yang melihat aliyah terus berkata. Nur aliyah kakak angkat deesandra. Aliyah memandang ke arah adnan dan menjawab. Ya saya, saya ingat lah awak adnan, ye deesandra, kenapa cari dee ke. Adnan mengangguk perlahan - lahan terus bertanya. Dee kat mana sekarang, saya nak sangat jumpa dia. Aliyah terus menjawab. Dee ada kat kampung sekarang.
Perkerja restoren letakkan segelas jus tembikai di hadapan aliyah mengucapkan. Terima kasih. Perkerja restoren menjawab. Sama - sama jemput minum. Perkerja restoren pergi dari situ, adnan mengaluh lalu berkata. Sebenarnya, suffian masuk hospital mengidap kenser. Aliyah terkejut dengan apa yang baru didengarinya dan berkata. Ya allah.
Nenek kamsiah berkata. Awalnya nak balik, bertolak balik, makan lah tengah hari dulu kat sini. Aliyah memandang ke arah dee, terus bertanya kepada dee. Macam mana nak makan kat sini dulu ke.
Aliyah menletakkan beg ke dalam kereta dan terus bertanya kepada dee. Ada apa - apa lagi tak. Dee lalu terus menjawab. Tak ada. Dee memandang ke arah nenek kamsiah dan berkata. Dee balik dulu nenek, nanti dee datang lagi. Nenek kamsiah memeluk tubuh dee dan berkata. Dee jaga diri, jaga daiyan baik - baik. Daiyan pun berkata kepada nenek milah. Daiyan balik dulu, nanti daiyan datang lagi, nenek masak sedap kan mama. Daiyan berpaling ke arah mamanya dan terus dee menjawab. Betul tu mak cik milah pandai masak sedap sangat.
Dee menutup pintu, daiyan menurunkan cermin belakang terus menlambai ke arah nenek milah dan tok, kerera bergerak keluar dari perkarangan rumah nenek kamsiah, terus menitis air mata nenek kamsiah, milah memegang bahu maknya dan berkata. Mak janganlah sedih, nanti diaorang datang balik sini jugak.
Dee memandang ke arah adnan yang berlari ke arahnya, dee pun terus tergesa - gesa menuju ke arah kedai, sesampai dihadapan kedai dia terus menolak pintu dan terus masuk ke dalam, adnan menolak pintu dan masuk ke dalam kedai, adnan tergesa - gesa berjalan menuju ke kaunter dan menarik nafas, terus berkata. Saya nak cakap sesuatu kat awak. Dee berpaling ke arah yang lain dan berkata. Nak cakap apa lagi, cukup lah tengku suraya hina saya.
Adnan pun berkata. Saya tak tahu apa masalah dia, saya datang sini nak bagitahu awak. Adnan mengaluh, lalu dee teeus bertanya. Nak bagitahu apa. Adnan memandang ke arah dee dan menjawab. Dee tengku suffian mengidap kenser hati, sekarang dia ada kat hospital.
Menitis air mata dee, dia terus mengambil beg tangannya dan terus berlari menuju ke pintu, emy menandang ke arah dee yang keluar dari ke kedai, emy mendekati adnan dan terus bertanya. Puan dee nak pergi mana tu. Adnan berpaling ke arah emy dan menjawab. Dee nak pergi hospital. emy terus bertanya. Siapa sakit.
Adnan menolak pintu dan terus keluar dari kedai dee, suraya yang baru menutup pintu keretanya memandang ke arah adnan yang berdiri di hadapan kedai dee, suraya pun berkata. Tu bukan adnan ke, tapi apa yang dia buat kat kedai perempuan tu. Suraya memandang sekali ke arah adnan dan terus adnan berjalan menuju ke arah kereta miliknya.
Dee berlari menuju ke arah kuanter , sesampai di kuanter, dee terus bertanya kepada jururawat yang bertugas. Mana wab tengku suffian. Jururawat pun menjawab. Saya check dulu. Jururawat menbelek buku dan melihat nama tengku suffian, terus berkata. Tengku suffian ada di wad 35 di sebelah sana. Jururawat menunjukkan ke sebelah kanannya, dee tergesa - gesa berjalan ke arah yang dicakap jururawat.
YOU ARE READING
Perempuan yang dicintai
ActionSeorang gadis cantik jelita yang berasal dari kampung, yang bernama Deesandra, dikolejnya ramai jejaka ingin mendekati nya, namun disebabkan rupanya dia mengandung, disebabkan itu kerana itu dia sanggup berhijrah kerana tidak memalukan siapa - siapa...