Tengku syafila ketuk pintu dan cuba untuk membuka pintu namun gagal, tengku syafila pun berkata. Pian buka pintu ni, mommy masakkan bubur. Tengku syafila ketuk sekali lagi dan berkata. Suffian buka pintu suffian. Setelah berapa kali memanggil nama anak nya namun tak menyahut, tengku syafila menjerit memanggil suaminya dan berkata. Abang suffian ni. Tengku shafie yang baru selesai solat isyak terus bangun dari duduk dan berbuka pintu biliknya dan bertanya. Kenapa ni awak jerit - jerit panggil saya.
Tengku syafila mengaluh lalu menjawab. Pian ni saya dah puas panggil tapi tak menyahut pun, saya risau lah, pintu kunci ni. Tengku shafie tergesa-gesa berjalan menuju ke arah bilik suffian dan berkata. Tak pe biar abang cuba pulak. Tengku syafila mengundurkan diri ke belakang, tengku shafie mengatuk pintu dan terus berkata suffian buka pintu ni, suffian suffian. Tengku syafila mengaluh, terus menuju ke arah almari.
Tengku shafie membuka pintu terus masuk, memandang ke arah katil, tengku syafila pula memandang ke arah tandas, dia terkejut melihat suffian yang pengsan, tengku syafila pun berkata. Astaghfirullah pian. Tengku shafie berpaling ke belakang, tengku syafila menletakkan dulang di atas lantai yang berisi mangkuk berisi bubur nasi dan segelas air kosong, tengku shafie mendapatkan anaknya.
Adnan berpaling ke arah lain dan memandang amir yang duduk dihadapannya, adman pun berkata. Aku tak tahu lah apa perempuan tu nak. Amir bertanya. Siapa. Adnan mengaluh dan menjawab. Siapa lagi tengku suraya. Amir mengarukan kepalanya yang tidak gatai, amir pun bertanya. Apa yang dia buat.
Amir mengaluh memandang ke arah suraya yang berada tidak jauh dari situ, amir pun berkata baru je disebut - sebut tu dah datang. Adnan pun bertanya kepada amir. Siapa. Adnan berpaling ke belakang melihat suraya, suraya memandang ke arah adnan dan terus mengangkat tangannya sambil tersengih -sengih, suraya terus berjalan menuju ke arah meja adnan dan amir, adnan menundukkan pandangan hati adnan pun berkata. Buat apa lah perempuan ni ada kat sini.
Sesampai suraya di belakang adnan dia terus memegang baru adnan dan berkata. Hai sayang. Adnan pun berkata. Lepas. Suraya mengabaikan adnan terus dia memicit ke dua - dua belah bahu adnan, lalu adnan berkata dengan nada yang sedikit tegas. Lepas tengku suraya. Suraya pun berkata. Tak payah lah jerit - jerit, u dah benci i ke.
Adnan mengelengkan kepalanya dan berkata. Aku tak pernah benci kau, tapi aku benci perangai kau tu. Amir mengarukan kepalanya lalu mengaluh, suraya mengaluh lalu menjawab. Su dah berubah, su tak macam dulu lagi, su nak rujuk balik dengan adnan, nak hidup dengan you macam dulu - dulu lagi, bagi i perluang. Adnan mengambil dompet dan telefon pintarnya dan bangun dari duduk, lalu amir pun turut bangun,suraya menganggam tangan adnan dan berkata. You nak pergi mana, i nak kahwin dengan you, kita move on perkara yang telah berlaku.
Adnan pun berkata. Move on senang nya, you kena tahu dan kena faham i, i takkan kahwin dengan you lagi, ingat tu takkan faham. Adnan menapis tangan suraya terus pergi dari situ, suraya duduk dan perasaan marah menbuak - buak, dia terus menapis dua gelas kaca sehingga jatuh ke lantai dan sehingga hancur berkecai, suraya pun berkata. Aku takkan lepaskan kau. Suraya tetawa sekuat hati semua berada berhampiran dengannya menandang ke arah nya, suraya bangun dari duduk, berjalan menuju ke arah pintu masuk restoran, tiba - tiba seorang kelantan restoran datang ke arah nya dan berkata. Puan.
Suraya memandang ke arah pelayan tersebut dan bertanya. Kau nak apa. pelayan pun menjawab. Puan kena bayar ganti rugi. Suraya mengaluh lalu berkata dengan berlagak nya. Kau ingat aku tak mampu nak bayar ke haah, setakat bayar ganti rugi, dengan restoran - restoran ni pun aku boleh belilah. Suraya mengambil empat keping RM. 100 ringgit di dalam dompetnya dan campak ke muka perlayan tersebut dan berkata lagi. Dah cukup. Suraya terus pergi dari situ perlayan tersebut memandang ke arah suraya dengan perasaan marah yang membuak - buak dan terus berkata. Mentang - mentang lah kaya berlagak.
YOU ARE READING
Perempuan yang dicintai
ActionSeorang gadis cantik jelita yang berasal dari kampung, yang bernama Deesandra, dikolejnya ramai jejaka ingin mendekati nya, namun disebabkan rupanya dia mengandung, disebabkan itu kerana itu dia sanggup berhijrah kerana tidak memalukan siapa - siapa...