Bab 10

0 0 0
                                    

Suraya berhentikan keretanya tidak jauh dari rumah dee, suraya memandang ke kiri ke kanan, terus suraya mengarukaan kepalanya, adnan berhentikan kereta di hadapan rumah dee, adnan keluar dari kereta dan terus menutup pintu, dee keluar dari pagar rumah, suraya dengan perasaan marah menbuak - buak dan berkata. Kau tak kan bahagia, aku bunuh kau.

Suraya menekan minyak sekuat hati dee berjalan menuju ke arah pintu kereta, suraya memecut laju menuju ke arah dee yang berjalan diatas jalan dihadapan rumahnya, dee memandang ke arah kereta suraya dan menjerit, adnan terus mendapatkan dee, adnan memeluk dee dan pusing ke belakang, kereta yang dipandu suraya melintasi mereka berdua, dee menbuka matanya, adnan pun bertanya kepada dee. Awak okay. Dee mengangguk lalu menarik nafasnya.

Suraya memukul streng kereta dan berkata. Jahanan punya adnan, tak pe tunggu, aku takkan putus asa. Suraya terus memecut laju di atas jalan raya.

Dee keluar dari balai polis diikuti dengan adnan, dee pun bertanya.  Siapa lah yang nak langgar saya tu. Adnan memandang ke arah dee dan menjawab. Saya sangka suraya. Dee memandang ke arah adnan dan berkata. Tak baik awak tuduh suraya macam tu, mana tahu bukan dia. Adnan mengaluh dan menjawab. Semalam dia terkantoi nak perangkap saya, dia bukan seorang yang senang putus asa.

Suraya mengetuk pintu sekuat hati dan berpaling ke belakang, bibik berjalan menuju ke pintu hadapan rumah, suraya mengetuk lagi, bibik membuka pintu terkejut melihat suraya yang basah kuyuk, suraya terus masuk ke dalam rumah.

Tiga anggota polis berhenti dihadapan rumah ika dan seorang dari pada mereka menekan loceng dan terus menberi salam. Assalamualaikum. Ika yang baru keluar dari bilik air dan terus menutup suiz lampu, anggota polis menekan suiz loceng, sesampau ika dihadapan pintu dan terus bertanya. Siapa tu.

Polis terus menjawab. Polis tolong buka pintu ni. Hati ika pun berkata. Suraya kau buat apa lagi. Ika menarik nafas dan terus menbuka pintu, polis pun menberi salam. Assalamualaikum, cik selamat malam. Ika terus menjawab. Waalaikumussalam. Polis pun bertanya kepada ika. Ni rumah tengku suraya tengku shafie. Ika hanya mengangguk polis pun berkata. Tengku suraya ada kat rumah kami nak berjumpa dengan dia.

Ika pun terus menjawab. Suraya tak ada kat rumah, kenapa nak jumpa dengan dia. Polis pun menarik nafas dan berkata. Kami terima laporan, tengku suraya membuat cubaan langgar lari, agaknya bila dia akan balik rumah. Ika mengaluh lalu terus mengelingkan kepalanya, ika terus menutup pintu, ika pun berkata. Suraya - suraya, kau dah gila.

Suraya memandang ke kiri dan kanan, tengku syafila memandang ke arah suami, tengku suraya mengigil kesejukkan berselimut dengan tuala, tengku syafila memeluk tubuh anaknya suraya memandang ke arah mommy dan berkata. Mommy ada orang nak tangkap su. Tengku syafila pun bertanya kepada suraya. Siapa yang nak datang, saya yang nak tangkap su.suraya memandang ke arah pintu dan berkata lagi. Mommy su takut, tolong su mommy. Tengku shafie terus bertanya kepada suraya. Suraya apa yang kamu buat. Suffian datang ke arah ruang tamu, suffian pun bertanya. Kenapa ni daddy.

Suraya menepuk bahu mommynya dan berkata sambil menunjukkan jarinya ke arah pintu. Mommy dah datang. Tiba - tiba loceng rumahnya berbunyi, polis pun mengetuk pintu, tengku shafie bangun dari duduk, suraya pun berkata. Daddy jangan. Tengku shafie dan tengku suffian pergi ke arah pintu rumahnya, sesampai di hadapan pintu rumah, tengku shafie menbuka pintu, dia terkejut melihat beberapa anggota polis yang berdiri dihadapannya, tengku shafie dan tengku suffian memandang sesama sendiri, polis pun memberi salam dan berkata. Assalamualaikum, selamat malam tengku, ni rumah tengku suraya. Tengku shafie pun menjawab. Ya ni rumahnya, kenapa nak cari anak saya.

Polis perempuan memegang lengan suraya dan tangan suraya digari dibelakang, terus menbawa keluar dari rumah, suraya pun berkata. Mommy daddy tolong su, su takut. Polis pun berkata. Kami pergi dulu. Tengku shafie hanya mengangguk, polis pun berkata. Jom. Tengku shafie tubuh isterinya, suraya memandang ke arah mommynya dan menjerit dan berkata. Mommy tolong suraya. Polis menutup pintu dan terus kereta memecut laju.

Perempuan yang dicintai Where stories live. Discover now