– Ezt most komolyan gondolod? – állt meg Bálint karba fűzött kézzel Osszián ágya mellett, ahol apró dobozokban hevertek sorban a fényfűzérek.
– Persze. És végre idén nem kell létrára másznom, mert te elérsz mindent.
Bálint körbenézett Osszián zsebkendőnyi szobájában lehetséges akasztási pontokat keresve. Függönykarnis, könyvespolc sarka, ajtókeret.
– Mindet a szobádba akarod feltenni?
– Aha. Tavaly is ennyit tettem ki, nem emlékszel?
Bálint megrázta a fejét.
– Nem is jártam nálad karácsonykor.
Osszián összevont szemöldökkel gondolkodott. Édesen ráncolódott a homloka. Bálint örökké elnézte volna.
– Nem volt az áljárásunkkor valami randink?
– Szerintem csak hozzám jöttél át matekozni.
Osszián arca elpirult az emlékre. Bálint elmosolyodott, de nem szólt semmit.
– Hm. Lehet. Na, akkor majd most meglátod, mennyire szép lesz. Nem minden illik össze, mert a meleg és hideg fények néha ütik egymást, de vannak színesek is, és majd mondom, mit hová kell tenned.
Bálint felsóhajtott. Tudta, Ossziánt úgysem lehet lebeszélni, ha elhatároz valamit. Nekiláttak a munkának. Kilenc égősorral később a kis szoba ragyogó fényárban úszott. A függönykarnison, ajtófélfán és polcon kívül került égősor az íróasztal köré, az ablakkeretre, négyet pedig a csillár és a négy sarok közé lógattak ki, bár ehhez már Bálintnak is létrára volt szüksége.
Amikor felkapcsolták a fényeket, Bálint ámulva fordult körbe a szobában. Bizonyos szinten túl sok volt, túl fényes, túl hivalkodó, túl káoszos. De amikor Ossziánra nézett, és a szemében látta visszatükröződni az égők csillogását, már mindent értett.
Ossziánhoz hajolt, de a fiú ellépett mellőle, a szekrényéhez ment és egy hasonló kis dobozt vett elő.
– Tessék. Szivárványszínű. Hogy ez lehessen nálad az első.
– Köszönöm. A mamám is biztosan imádni fogja – mosolyodott el Bálint, és végre megcsókolta Ossziánt.
YOU ARE READING
Csillaghullás - Adventi kalendárium
RomanceDecember 1. és 24-e között minden napra hozok egy történetet. A felkerülő írások 99%-a valószínűleg Basszián lesz, de meglátjuk. Remélem, legalább annyira fogjátok élvezni az olvasást, mint én az írást! ❤ Ígérem, lesz benne direkt rossz fic is 😀