Šukyr, pravlast Ojtova

13 3 0
                                    

Jak je všem již velmi dobře známo, Ojžíš dovedl Ojtův lid do Šukyru, který se rozprostírá na území dnešního Kazachstánu.

Dnes je oblast již naprosto a zcela opuštěna, je však třeba říci, že před mnoha a mnoha lety zde vzkvétala nejpokrokovější civilizace, kterou kdy kdo spatřil.

Pro lepší představu přikládáme podrobnou, přehlednou a praktickou mapu tohoto nádherného území (zdroj: Podrobný atlas zvláštních tvorů, Praha 2019):

Je možné, že neznaboh na tuto mapu jen tak zaraženě civí, ale pro někoho, kdo je s podobou Šukyru již obeznámen, by mapa neměla být jakkoli překvapující

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Je možné, že neznaboh na tuto mapu jen tak zaraženě civí, ale pro někoho, kdo je s podobou Šukyru již obeznámen, by mapa neměla být jakkoli překvapující.

Nuže, aby dosud nezasvěcení pochopili, pojďme si podobu Ojtovy pravlasti představit.

Území jako takové není příliš velké, zahrnuje jen několik pahorků a 4 malé vesnice, ale to absolutně neznamená, že Šukyr není zemí jedinečnou a nadoblačnou.

Centrem pravlasti je proslulá hora Ojtlymp, kde si Ojžíš vyslechl Ojtovy svaté věty. Z této hory vedou schody do nebe, které jsou pro běžného smrtelníka (a neznaboha především) neviditelné a zapovězené. Na vrcholu hory má Ojta své velkolepé letní sídlo, tzv. Chlupatou chýši, kde tráví divoké prázdninové večery.

Cesta na horu Ojtlymp není jednoduchá. Žádná přímá stezka sem totiž nevede. Je třeba přejít přes vratký můstek z hory Kouliny, na který se jen tak někdo neodváží. A když se někdo odváží, bývá to většinou nějaký opilec z Hospody U Koulí, a většinou sletí dolů. Hospoda U Koulí je vyhlášený podnik, do kterého se sjíždí pijani ze všech koutů světa, aby se zde napojili kvašeným sirupem, který je dokonce chráněn ochrannou známkou!

Když sejdeme po cestičce dolů z hory Kouliny, dostaneme se na pěkné rozcestí, kterému vévodí velkolepá fontána nesoucí název Totem zážitků. Ve dne v noci z ní stříká čerstvý sirup.

Z rozcestí je krásný výhled na soutok potoka Sirupovičky s řekou Ojtovicí. Západy slunce s červánky nad hlavou, soutokem před očima a Totemem zážitků za zády jsou oblíbenou atrakcí.

Když se dáme z rozcestí směrem na západ, projdeme nejprve kolem dřevěné lávky přes Sirupovičku, a hned poté uzříme vesnici Šukyr, která proslula zejména chovem koní. Nad vesnicí se tyčí Šukyrský kopec a za potokem ční do výše posvátná hora Ojtovo Místečko, na jejímž vrcholu stojí rotunda. Na tuto horu nevede žádná cesta a běžným smrtelníkům je zapovězena.

Když půjdeme z rozcestí směrem na sever, dojdeme k hlavnímu brodu v Pravlasti. Pokud si nechceme namočit nohy, můžeme využít přívozu, na který se dostaneme lávkou přes Sirupovičku. Jezdí jednou za 69 minut.

No, zpět k tomu brodu. Jím se totiž dostaneme na ostrov Ojt, který zde vznikl po výstavbě umělého Sirupového potoka. Z něj se hravě dostaneme přes mostek na pevninu.

Vita AureaKde žijí příběhy. Začni objevovat