Ojtova vznešená rodina

25 2 0
                                    

STARŠÍ LINIE DRAKOVCŮ

Každá dobře fungující říše, včetně Šukyru, potřebuje panovníka. Šukyr toho svého našel v Honimírovi, který byl přesně pro tuto funkci stvořen samotným Ojtou. Srdečný a štědrý otec Ojta též novému knížeti Honimírovi připravil dar v podobě nové manželky, Líz-Lízy.

Honimírova vláda byla dlouhá a poklidná. Byly založeny vesnice Ojtarab a Šukyr, který se stal správním centrem a sídlem knížete. Na Šukyrském kopci byla vybudována rotunda, která se dodnes bohužel nedochovala. Slavná d'Quirensova kronika ji popisuje následovně:

„...stála na kopci Šukyrském rotunda, jenž díky své impozantní výšce a mohutným apsidám připomínala mužský pohlavní úd."

Honimírovo potomstvo bylo četné, kronika uvádí, že s Líz-Lízou měl dohromady 10 synů a 10 dcer, ovšem jejich jména nezmiňuje. Historicky doložení jsou pouze dva nejstarší synové, Draco a Sportovec.

Kníže Honimír na smrtelné posteli (zemřel na rektální infekci) označil za svého nástupce staršího Draca. Sportovec se vůli otce nejprve vzpíral, nakonec však svůj osud přijal a smířil se s tím, že počká na bratrovu smrt.

Jenže smrt zasáhla dříve Sportovce, a to ve chvíli, kdy si zrovna užíval pěkný večer v posteli. Takto se ke Sportovcově poslední jízdě vyjadřuje kronika:

„Jenže pěkného letního večera, kdy na kanapi se svou paní drandil, náhle pohnulo se mu cos v hrudi. Po úzkostlivém zaúpění padl Sportovec, syn Honimírův, bezvládně k zemi a již se neprobudil ani nepohnul."

Atlas zvláštních tvorů popisuje událost o něco stručněji:

„Zemřel při styku."

Kníže Draco, v té době již šťastně ženat s Ďouravkou, byl smrtí svého bratra hluboce zarmoucen. Sportovcovy ostatky nechal přenést na posvátnou horu Ojtovo místečko, kde byla na počest nebožtíka postavena rotunda, která stojí dodnes.

Ovšem stavba rotundy nebyla jediným počinem Draca, přezdívaného Veliký. Mimo jiné rozšířil šukyrskou říši dále na východ od hory Tarabos. Do historie se zapsala bitva o Kožmrdku, ve které se postavil Kládivojovi III., který vesnici doposud ovládal. Boj skončil vítězně pro Dracovu armádu a Kládivoj byl podle záznamů udušen svou vlastní kládou.

„V té době dobře známo bylo, jak velká chlouba vznešeného vladyky Kládivoje byla. Když Kládivoj prosil Draca na kolenou o milost, rozhodl se moudrý kníže šukyrský použít proti nepříteli jeho vlastní zbraň.

I stáhl Draco Veliký sokovy kalhoty a podivil se velice. Takový mrňous! Nikterak zaskočit však nenechal se. Pohotově vytáhl nožík a rychlým sekem zbavil Kládivoje toho posledního, co mu zbylo a následně mu to do chřtánu nacpal.

I udusil se Kládivoj a toto budiž jedinou věcí, díky které na něj, darebáka, vzpomínáno bude."

Po smrti Draca nebyli ještě jeho potomci Strčmil a Kundislava plnoletí (byla vykonána veřejná prohlídka), a tak se regentství ujala ovdovělá Ďouravka. Jenže i ona brzy zemřela a její děti stále nebyly plnoleté (byla opět vykonána veřejná prohlídka).

Šukyrští velmoži měli jasno. Vládnout bude ten, kterého si Kundislava vybere za manžela. Celé dny a noci se jí dvořili vznešení páni jako Mlékoslav Pěnička, Prdelín Kožmrdský či Rektálek od Brodu.

Vita AureaKde žijí příběhy. Začni objevovat