Aleksi:
Istuin työtuolillani ja tein töitä. Kello oli siis jo kaksi yöllä ja edelleen olin studiolla. En voi sille mitään että rakastan työtäni. Jätkien mielestä teen liikaa töitä, varsinkin Tommin mielestä.
Tunnen kuinka joku ottaa kuulokkeen korviltani. Käännyn tuolilla ympäri ja nään Tommin silmät.
"voisitko antaa ne kuulokkeet?" sanon sillä haluaisin tehdä yhden asian.
Tommi pudistaa päätään ja vie kuulokkeen kauas pöydästäni.
"sä lähdet nyt nukkumaa" hän sanoo ja tuijottaa minua. "ei ku haluun tehä ton, eikä mua väsytä" sanon ja osotan näyttöä.
Tommi vain pudisteli päätään ja kumartui tietokoneen ääreen.
Hetken minulla kesti tajuta että hän aikoo tallentaa kaiken ja sitten sulkea koneen. Työnnän tätä pois mutta hän on jo saanut koneen suljettua.
Pistän käteni puuskaan ja katson tätä vihaisesti. "sä todellakin lähet nukkumaan" hän sanoo ja kävelee luokseni. Puhdistan päätäni mutta turhaan minä Tommia vastaan alan tapella. Hän nostaa minut olalleen ja lähtee eteiseen. "mä en halua nukkumaan!" sanon ja hakkaan tämän selkää pienesti.
Näen kuinka Tommi ottaa kenkäni käteensä ja avaa oven.
Päätän luovuttaa ja vain roikkua Tommin olalla.Tommi laskee minut maahan ja avaa auton oven minulle. Hän heittää kenkäni autoon ja menen itse perässä.
Istahdan penkille ja pistän turvavyöni kiinni ja käännän katseeni pois Tommista. Hetken päästä kuulen kuinka ovi aukeaa ja Tommi istuu viereeni. "etkai sä nyt oikeesti ala mököttäö mulle?" hän kysyy ja kuulen tämän äänessä huvittuneisuuden.
Nyökkään ja Tommi vain naurahtaa.Tommi:
Käännän auton parkkiruutuun ja Sammutan auton. Vilkaisen Aleksia joka nukkuu. Pudistan vain päätäni ja astun autosta ulos.
Suljen oven ja kävelen toiselle puolelle autoa ja avaan Aleksin oven.
Otan tämän kengät käteen ja nostan sitten tämän syliini, suljen auton oven ja pistän lukkoon. Alan kävellä kohti kotiani Aleksi sylissäni nukkuen.
Häntä ei muka väsyttänyt, just joo. Onneksi huomenna on vapaapäivä enkä anna Aleksin tehdä töitä yhtään.
Aleksin pitää nukkua sillä tämän yöunet ovat jääneet todella vähäisiksi.Pääsen vihdoin kotiovelleni jonka avaan avaimillani.
Aleksi alkaa heräillä kun suljen ovea.
"haluun nukkuu" hän mutisee.
"lasken sut hetkeks seisoo nii oota" sanon. Potkin kenkäni jaloistani ja heitän myös Aleksin kengät lattialle.
Nostan sitten tämän pörröpään syliini ja vien makkariin.
Lasken tämän sängylle ja hän ottaa heti hupparinsa ja farkkunsa pois ja kömpii peiton alle.
Teen itse samoin ja menen Aleksin viereen joka heti on jo tulossa päälleni makaamaan. Alan silittää tämän hiuksia ja koitan itsekkin nukkua.____________
Sanoja: 390joo moi tännekki jotai