Joonas:
Kävelin kotiin. Tai no minun ja Aleksin kotiin. Olin käynyt kaupassa töitten jälkeen.
Olin ollut studiolla mutta Aleksi ei tullut sillä meillä tuli pientä riitaa aamulla eikä sen takia halunnut tulla.
Kieltämättä tuli pahamieli kun pahoitin hieman tämän mieltä.
Halusin hyvittää sen jotenkin.Avasin oven avaimilla ja suljin sen perässäni. Riisuin kengät, takin ja kävelin sitten keittiöön.
Huomasin Aleksin makaavan sohvalla peiton alla hieman surkean näköisenä.
Laskin kauppakassin pöydälle ja aloin tyhjentää sitä. Laitoin jääkaappiin tavarat ja ne jotka ei mene jääkaappiin nii johonkin kaappiin vain. En jaksa nyt välittää vaikka ne menisivät lasikaappiin.Tunsin kädet ympärilläni ja pään olkapäälläni.
"sori siitä aamusesta" kuulin Aleksin mumisevan haikeasti. Käännyin ympäri. "heii se olin mä joka sulle paha mielen aiheutin, joten anteeks" sanon ja silitän tämän poskia.
"mut-" hän aikoo sanoa mutta keskeytän suutelemalla tätä.
Hän on ensin hämmästynyt mutta vastaa sitten.
Irrottaudun hetken päästä ja katson Aleksia silmiin. "nyt me katotaa leffaa ja halaillaan loppuilta" sanon hymyillen ja pörrötän lopuksi tämän hiuksia. Aleksi alkaa hymyillä ja kipittää sitten sohvalle.Kävelin sohvalle jätskikulhojen kanssa. "ei sun ois tarvinnu" Aleksi mumisee. "kyllä tarvi" sanon ja ojennan kulhon Aleksille joka alkaa syödä tyytyväisenä. Hän on suloinen.
Istun sohvalle ja avaan netflixiä ja otan sieltä yhden leffan ja laitan sen päälle.Saimme syötyä jätskit. Nousen ja vien kulhot samantien tiskialtaaseen muuten ne jäävät sohvapöydälle viikoksi.
Tulen takaisin ja menen Aleksin viereen joka tulee samantien syliini ja painaa päänsä rintakehälleni.
Nostan käteni tämän hiuksiin ja jatkan elokuvan katselua.--
Leffan lopputekstit pyörivät ja Aleksi nukkuu kuin vauva sylissäni.
Itseänikin väsyttää sillä kello on jo yksi. Vähän venähti, no onneksi huomenna on vapaapäivä.
Suljen telkkarin ja nousen varovasti sohvalta että en herätä Aleksia.
Nostan Aleksin syliin ja otan peiton myös mukanani.
Lasken Aleksin sängylle joka ei hievahdakkaan. Ihme tyyppi.Käyn vielä juomassa ja tulen takaisin makkariin. Otan hupparin pois ja kömmin Aleksin viereen.
Laitan peiton paremmin päällemme ja vedän Aleksin kylkeeni kiinni joka alkaa mumista jotain.
Kierrän käteni tämän ympärille.
"öitä rakas" kuiskaan ja suljen silmäni.____________
Sanoja: 334teeve kaikki