Ensam hemma.

91 3 0
                                    

~ Rebeckas perspektiv ~
Jag öppnade ytterdörren klev in i huset. Jag slängde min väska på trappan och tog av mig mina skor.
- HALLÅ! Skrek jag för att se om någon var hemma. Inget svar. Det betydde att mamma och Stefan jobbade och antagligen va väll min halvbror Robin hos nån kompis.
Stefan var min låtsas pappa och det var han jag hade fått växa upp med eftersom min mamma och "riktiga" pappa skilde sig när jag var 3 år. Jag minns inte så mycket från honom eftersom jag var så liten senast jag träffade han.
Det ända jag minns var hur han slagit mamma och mig. Mamma hade berättat lite om pappa. Enligt henne så sitter han inne just nu för drogmissbruk och smuggel men det gör inte mig nått faktiskt. Men iallafall, när mamma hittade Stefan så var jag ungefär 5år och då fick jag även Robin som halvbror som då var 7 år. Alltså så är han 19 nu och jag är 17.

Jag gick in i köket och hittade en lapp på mikron.
"Jag och Stefan jobbar båda sent idag och Robin sover hos Filip så du är ensam hemma ungefär till 03.00 inatt, kram från mamma" stod det. Ska jag vara ärlig så tyckte jag bara det va skönt att vara ensam hemma. Då var det inga som sa till mig vad jag fick göra och inte göra.
Jag bestämde mig för att ringa hit min bästa vän Ronja och se om hon ville komma över en stund. Ronja var den personen jag alltid kunnat säga allt till. När jag mådde som sämst så var hon den ända vännen som inte lämnade mig. När jag skär mig så är alltid hon personen som jag berättar det för först. När jag försökte ta självmord så lyckades hon alltid få mig att stanna på jorden hon fick mig att se det ljusa i livet. Lycka känner jag bara när jag är med henne. Hon är bäst.
Jag avbröts i mitt tänkande av att min mobil plingade till. Från insta.
" @omarrudberg gillar ditt foto " stod det. Vem var det nu då? Jag låste upp min mobil och gick in på killens profil. Oj wooow han hade 189k följare.
Själv satt jag då här med mina 2780 följare men okej. Jag fortsatte att titta igenom hans bilder och han var faktiskt riktigt snygg.
Mitt leende sjönk när jag såg en bild på han och en tjej. Okej han kanske hade flickvän. Jag tittade på bilden och såg att han skrivit "#foooers ❤️" under. wtf vem kallar sin tjej en fooer eller vad det nu står.
Han hade även taggat en tjej i bilden så jag gick in på hennes profil. I hennes status stod den något i stil med " Omar Rudberg la ut min bild 19/3-2014" .. Asså vafan? E hon stolt över att hennes kille la ut en bild med henne eller vadå?

Anywhere you goWhere stories live. Discover now