Omar Rudberg.

53 1 0
                                    

~Rebeckas perspektiv~
Jag vaknade av att solen sken in genom mitt fönster och träffade mig i ansiktet . Strax efter att jag hade tittat genom killens instagram igår & gillat typ alla hans bilder så somnade jag. Sen sov jag hela natten här i soffan och kände mig ovanligt ofräsch när jag vakna eftersom jag somnade innan jag borstat tänderna och tagit bort mitt smink.
Jag reste mig upp och styrde mina steg mot badrummet där jag började med att tvätta ansiktet och fräscha upp mig lite grann. Min mascara låg utklutad över hela mitt ansikte och det såg ut som om jag varit i slagsmål för min kind var helt röd av läppstift som dragits ut i sömnen.
När jag var fräschare så gick jag ut i köket och gjorde ordning 2 mackor och sen lite flingor. Jag drog ut en av köksstolarna och slog mig ner på den. Jag tog en tugga av min macka och fiskade senare upp min mobil ur fickan. Jag gick fort in på instagram och blev chockad över vad jag såg. När jag kom in så hade mina följare ökat med MINST 3000 följare. Asså waaat?
Jag gick in på mitt senaste foto som igår hade ungefär 380 likes och nu 1789 . Kommentarerna hade också ökat med några hundra och nästan alla va från sidor som hette allt möjligt. Men en sak hade nästan alla gemensamt. De hette antingen nått med "fooo" eller "foooer" .
Jag tittade genom de flesta kommentarer och fastnade på en från @omarrudberg . "Plattan, idag 14.00?😘" stod det och jag visste inte vad jag skulle göra.
Jag bara satt med stora ögon och läste kommentaren om och om igen.
När jag suttit där i säkert mer än 10 minuter så kom jag på att jag måste svara.
Men vad skulle jag svara? Klockan va ju snart 13.00..
Jag samlade mod till mig och svarade sen på kommentaren med ett enkelt "ses😘" .
Jag slängde resten av maten och sprang istället in till badrummet, borstade tänderna och sen in till mitt rum.
Jag öppnade min garderob och började fundera på vad jag skulle ha på mig.
Jag kunde ju inte vara för uppklädd men inte heller komma i typ myskläder.
Det slutade med att jag tog ett par vita tajta jeans och en långärmad ljusrosa tröja. Anledningen till att jag alltid bär långärmat är väll för att täcka över mina ärr som täcker mina handleder.
Jag satte i min plattång och medan den började bli varm så passade jag på att borsta genom mitt långa ljusbruna hår. När lampan på plattången lös grönt och visade att jag kunde börja platta så satte jag mig på en stol i rummet och drog den varma plattången genom mitt hår.
Det tog ett tag innan det var riktigt platt men tillslut så lyckades jag. Jag sprayade lite hårspray i håret så det skulle hålla längre och sen satte jag mig vid sminkbordet. Jag gjorde bara en lätt sminkning med concealer, puder, rouge och mascara. Sen fyllde jag i mina ögonbryn lite lätt också.
När jag var klar så var klockan ungefär 13.45 och det tar typ 5 min till plattan så jag hade en kvart på mig.
Jag tog min svarta Victorias secret väska och la ner mobil, plånbok, en hårborste, lite smink ifall jag behöver bättra på det senare, nycklar och sen var det klart.
Jag drog på mig ett par svarta Vans och ingen jacka för de va rätt så gött väder ute.
När jag var klar och hade börjat gå så ringer min mobil. Jag drar upp den ur min väska och placerar den mot mitt öra.
- Aa hallå det är Rebecka, säger jag.
- Mm jag vet vem det är jag ringer, skrattar personen som jag nu insett va Ronja.
- Vad ville du då? Frågade jag ointresserat med stegen fortsatt rörda mot plattan. Jag blev chockad när jag hörde vad Ronja sa. Hon frågade om jag ville komma på fest hos henne ikväll och så berättade hon att Emmy, Lovisa och Tea skulle komma. Emmy, Lovisa och Tea va nog dom bitchigaste tjejerna jag mött. Allvarligt så e jag inte säker på att de har hjärnor. De ända dom tänker på är pengar, killar och utseenden. Jag blev nästan lite besviken när Ronja berättade att hon börjat hänga med dom så jag la bara på.
När jag kom fram till plattan så var det svårt att veta vem som va Omar så jag tog upp min mobil för att se om han skrivit nått men jag hann inte ens komma in på mobilen innan jag känner nån som petar mig på axeln och innan jag vet ordet av det så stod Omar framför mig med ett leende på läpparna.
Shiiit asså

Anywhere you goDove le storie prendono vita. Scoprilo ora