Ağır, yavaş adımlar. Haddinden çok çıkan sesler. Beklenen veya sonuç herşey kader mi? Yoksa kaderi seçimlerimiz mi oluşturur? İnsanın belirli bir alım yazısı vardır. Dışına çıkıp çıkılmayacağı ise onun kararlarıdır. Beklenen her zaman sonuç olmaz. Her insan belli bir çizgisi ve hayal dünyası vardır. Ya herşey hayaldir ya da sonu belli olmayan seçimlerimizidir.
Sophia elinde ki kitaba bakarak derin bir iç çekti ama okuması gerekiyordu. Sonucu seçimlere bağlı olan bir kitap. Babası özellikle bu kitabı bitirmesini istemişti. Her ay farklı kitap gönderir ve Sophia'nın okumasını isterdi. Sophia her okuduğu kitaptan olumlu sonuçlar alır ve bunu çevresine yansıtırdı ama bu kitabın sayfa sayısı onun için bile fazlaydı.
Hızlı bir nefes alarak kitabın kapağını açıp okumaya başladı.
'Hayatın her anında belli ya da belirsiz seçimler yaparız. Sonucu gözetmeksizin. Hatalardan bir ders çıkarılır ama doğrular unutulur gider. Bir zamanlar doğru olan şeyler unutula unutula yanlışa çevrilir. Bu artık sonucundan ders çıkarılacak bir hata değil, büyük bir aptallık olur. Hayatın her anına seçim yerleştirmek artık herşeyi iki yönünün, o yönlerin ise doğru ve yanlıştan ibaret olduğu öğrenilir ya da tahmin mi edilir. Aynı anda iki seçeneği birden seçmek imkansız gibi birşeydir. İmkansız asla imkansız değildir. Yapılan hata, seçilen doğrular, unutulan sorunlar. Onlar her zaman peşimizdedir, bizi takip eder...'
***
Havanın kararması ile kitabı kapatıp yavaşça esnedi. Saate baktığında yemek saatinin geldiği görüp açılmak için yüzünü yıkadı. Odasından çıkıp büyük salona ilerledi.
Okuduğu kitap onu gerçekten sarıp sarmalamıştı. Yapılan seçimler, doğrular, yanlışlar. Babasına bir kez daha hayran kalmıştı.
Büyük salona girmesiyle neredeyse heryerin solu olduğunu gördü. Ona deli gibi el sallayan Hermione'nin yanına oturdu.
"az önce yanına geldim, kitaba o kadar dalmıştın ki beni fark etmedin."
"üzgünüm. Babam her ay bir kitap gönderir okumam için. Erkenden bitsin istedim ama konu sarınca dalmışım."
Hermione ona gülümseyip yemeğine devam etti. Sophia'da önüne dönecekken Regulus ile göz göze geldi. Ona göz kırpıp gülümsedi ve yemeğine devam etti.
Bu bölüm biraz yazdığım seçimlerin felsefesi ile geçti. Yazdıklarımda katılmadığını yerler olabilir saygı duyarım ama hiçbir yeri planlamadan doğaçlama olarak yazdım.
Oy ve yorumlarınızı bekliyorum 🖤🖤🖤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GEÇMİŞİN SIRRI 'ACCİO' (ASKIDA)
Fanfiction"Lily annen olmamalıydı Harry denge bozuldu. Tom geçmişe birini gönderdi." Harry anlamayarak Dumbledore'a baktı. "Lily aslında hiç masum değil Harry. Senin onu yenmen için Safkan bir Potter kanı ve melez bir Brian kanının birleşmesi gerekiyordu. Mug...