~CHAPTER 2~

2.2K 125 4
                                    


"Weyhhh...weyhhh" terjah Harraz lalu membuatkan kawan-kawannya memandang pelik keatas dirinya.

"Asal kau nih?" kata Adrian senada.

"Weyhh..korang tahu tak tadi aku jumpa sorang awek nih...perghh..lawa gila doh" kata Harraz Lutfi sambil tersenyum.

"Lepastu?...kau nak kitorang buat apa? culik dia?" soal Firdauz Ryan.

"Ishh..kau nih.Takkan lah nak culik kot.Takdelah aku saje jer bagitahu korang. Hehehe." balas Harraz sambil tersengih.

"Dah senyap. Buat latihan tuh." kata Adam Zaquan dengan nada dingin.

Semua pelajar sudah masak dengan perangai mereka yang sentiasa dingin itu.Lagi-lagi si Ketua Pengawas tuh. Sampaikan dorang digelar 'gay boys' sbb tak pernah bercinta dan tak pernah rapat dengan mana-mana perempuan. Asyik berempat saje.Namun, siapa tahu mereka sudah menemukan buah hati mereka sendiri.

•waktu rehat•

"weyh jom..aku nak jaga blok lagi nih." ajak Firdauz.

"Jom.." kata mereka serentak.Iaitu Adam, Adrian dan Harraz.

Sedang elok berjalan menuju ke arah kantin.. Tiba-tiba...

"Weyh..tu lah aku cakap tuh." kata Harraz sambil menunjuk-nunjuk kearah seorang pelajar perempuan.

Mereka semua berpaling melihat siapakah orang yang disebut oleh Harraz tadi.

"Erm..not bad!..cute." kata Adrian.

"Dah dah...jom makan. Nanti lewat nak jaga blok." kata Adam lalu bergerak ke kantin.

"Weyhh... Balqis." panggil Anis.

"Haa..apa?" tanya Balqis lalu menaikkan kening.

"Kau tak lapar ke? Kenyang ke makan roti jer?" tanya Anis sambil mengunyah nasi.Nasib tak tersembur.

"Kenyang lah..aku okey." balas Balqis lalu memakan roti coklat.

•selepas 15 minit  makan•

"Weyh..jom. Dah nak habis waktu rehat dah nih." ajak Lin.Mereka semua bangun lalu bergerak menuju ke kelas.

"Ermm..korang.Aku nak pergi tandas sekejap." kata Balqis.

"Ouhh.. kalau macam tuh.Kitorang tunggu kau kat kelas lah..okey?" tanya Liya.

"Okey." balas Balqis lalu terus gerak ke tandas.

Tiba-tiba....

Buk!

"Adoiii...tiang lampu mana pulak lah yang aku langgar nih?" kata Balqis perlahan.

"Kau buta ke?!" sergah Adam dengan wajah ketatnya.

"Alamakk..aku langgar orang rupanya.Haishh..malu lah." desis hati Balqis.

"Ermm..maaf maaf...saya tak perasan ada awak tadi." kata Balqis lalu menaikkan wajahnya.

'Mama..adik dah jumpa calon. Ya Allah, hensemnya dia.'

"Kau dah kenapa tenung muka aku?" tanya Adam sinis.

'lawa lah jugak minah nih.comel!"

"erk..maaf maaf..saya tak perasan awak kat sini."
kata Balqis sambil memandang ke wajah lelaki itu.

"Name tag mana name tag?" tanya Adam.

"hehe..lupa nak jahit..saya pelajar baru." jawab Balqis sambil tersengih.

"saya minta diri dulu.bye." pinta Balqis lalu menuju semula ke tempat yang ingin dipergi tadi.Tandas!

"She's so cute." desis hati Adam. Adam menggeleng kepala.

'No!'






              Yahh!!Hero dah muncul.

keep voting me.
Tq guys.

Mr. Headprefect itu Suami Aku! ✅Where stories live. Discover now