~CHAPTER 13~

1.9K 84 15
                                    


•sebulan kemudian•

"Sayangg...terima kasih tau." kata Adam sambil memeluk erat pinggang isterinya.

"Sama-sama..kita jaga elok-elok ye." jawab Balqis.

Alhamdulillah,Balqis sudah mengandung berusia 2 bulan. Patut lah Adam asyik merengek..kena simptom morning sickness rupanya.

•Skip petang•

"Sweetheart... where are you?" tanya Harraz sambil melilau mencari kelibat isterinya.

Ya..mereka sudah pun berkahwin secara serentak dengan Anis dan Firdauz sebulan yang lalu.

"Sweetheart?" jerit Harraz apabila isterinya tidak menyahut panggilannya.

"Yerr sayang.." jawab Lin yang berada di dapur.

Harraz melangkah masuk ke dapur.Terus dia memeluk pinggang isterinya.

"Sweetheart pergi mana? I miss you.." rengek Harraz sambil menghidu rambut milik isterinya.Wangi!

"Ada je kat dapur nih...eh sayang tahu tak Balqis pregnant?" soal Lin sambil memotong bawang.

"Tahu...Adam baru bagitahu tadi." jawab Harraz.

"Samakan dengan kita...saya pun pregnant." kata Lin lalu tergelak kecil.

Harraz hanya mengangguk perlahan.

•Skip malam•

Uwerkk! Uwerkk!

"Dear...are you okey?" soal Firdauz sambil menggosok belakang badan isterinya.

Anis hanya mengangguk lemah..Dia begitau lemah sekali kerana sudah 3hari berturut asyik muntah.

"Jomlah pergi klinik..." ajak Firdauz.

Anis menggeleng kepalanya perlahan.

"Takpe...nanti okeylah nih.Jom tidur." kata Anis lalu merebahkan badannya di atas katil.

•skip esoknya•

"Abang..pergi kerja elok-elok tau." kata Balqis lalu menyalam tangan suaminya.

CUP!

Adam memberi satu ciuman di dahi milik isterinya.

"Okey sayang..jaga diri kat rumah.Jangan buat kerja berat berat tau.Bye." pesan Adam lalu terus bergerak ke arah keretanya.

Balqis segera masuk ke rumahnya kembali.

•skip petang•

"Assalamualaikum sayangg." laung Adam sambil masuk ke dalam rumahnya.

"Waalaikumussalam..abang!" jerit Balqis sebaik sahaja nampak kelibat suaminya itu.

Itulah routine harian Balqis sejak dia mengandung.Asyik melekat jer!

"Abang nak mandi n solat.kejap lagi kita makan okey." kata Adam.

Balqis hanya mengangguk dan tersenyum kecil.

•skip malam•

"Alhamdulillah terima kasih dear!" ucap Firdauz sebaik sahaja mendapat tahu bahawa isterinya sudah disahkan mengandung selama 4minggu.

Anis hanya tersengih kecil sambil mengusap lembut perutnya yang masih kempis itu.

"Kita jaga sama-sama ye love." kata Anis.

"Baik dear." jawab Firdauz lalu menghadiahkan satu ciuman di dahi milik isterinya.







YAA...MEREKA MENGANDUNG SERENTAK.
HEBAT BETUL FRIENDSHIP DORANG.

keep voting me.
Tq guys.

Mr. Headprefect itu Suami Aku! ✅Where stories live. Discover now