•seminggu kemudian•Hari ini dimana hari perkahwinan antara Tengku Liya Azlyn dan Tengku Adrian Al-Idris.Mereka bagaikan pinang dibelah dua,amat serasi.Sama padan.
"Tahniah bro.." kata Adam sambil berjabat tangan dengan kawanya.
"Thanks.." jawab Adrian.Tangannya tidak lekang dari pinggang isterinya.
"Uuuu...dah kahwin lahhh sahabat kita nih." kata Lin sambil tersenyum manis.
"Terima kasih korang sebab datangg." ujar Liya.
"Awak..saya nak jumpa Balqis kejap boleh?" pinta Liya.
Adrian hanya mengangguk perlahan.
"Balqis..sini kejap." panggil Liya.
"Apa?" soal Balqis sambil menghirup air jus oren itu.
"Weyhh..macam mana malam pertama kau?" soal Liya.
Hampir tersembur air itu dibuatnya.Ya Allah.. straight betul lah kau nih.
"Aku tak kena pape pun...mybe sebab aku still sekolah lagi kot dulu." jawab Balqis tenang.
"Aku takut lahh..kalau dia minta macam mana?" tanya Liya sambil menggaru kepalanya yang bertudung itu.
"Kau bagi jelah..itukan hak dia." jawab Balqis.
"Tapi..- " Balqis terus memotong percakapan Liya.
"InshaAllah..takde pape..aku pun mula-mula takut jugak..tapi sekarang.. Alhamdulillah okey jer." kata Balqis sambil mengusap lembut tangan kawanya itu.
"Heyy korang..jom bergambar kat pelamin." laung Lin.
Balqis dan Liya terus bergerak ke arah mereka.
•skip bergambar•
"Adrian n Liya...kitorang balik dulu tau." kata Adam sambil menggenggam erat tangan isterinya.
"Okey bro.. hati-hati lah." ujar Adrian.
"Goodluck bro malam nih." usik Harraz sambil menunjuk thumbs up.
Liya hanya menunduk malu..tak semena-mena wajahnya berubah menjadi merah padam.
•skip malam•
"Liya.." panggil Adrian dalam suara serak basah.
Liya menelan air liur kesat.Gulp!
'Ya Allah...bantu aku'"Liya..sini jap." lagi sekali Adrian memanggil isterinya.
"Yerr.." jawab Liya sambil melangkah dekat dengan suaminya.
Mereka duduk di hujung katil.
"Erm...aku nak tanya kau nih" kata Adrian sambil menggosok belakang lehernya.
"Ak- ak- akuu.." kata Adrian gagap.
Ya Allah, Adrian sejak bila kau gagap pulak nih.
Liya setia menanti apa yang hendak disampaikan oleh suaminya itu.
"Ehemm..aku n- nak..- " percakapannya dipotong oleh isterinya.
"Awak nak apa Adrian?" soal Liya geram apabila melihat suaminya yang teragak-agak untuk bercakap.
"Aku nak kau!" kata Adrian laju.Terus Adrian menundukkan wajahnya.
Malu!
Liya tercengang.Haa sudah! apa aku nak buat nih.Balqis help me!!
"Ermm..awak nak buat apa dengan saya?" soal Liya tenang walaupun hakikatnya jantung dah nak meletup.
Adrian terus bangun dari duduknya dan berdiri di hadapan isterinya.Dia membongkokkan sedikit badannya dan berkata..
"Izinkan aku ambil hak aku malam nih?" soal Adrian sambil menatap mata isterinya.
Liya diam.
"Can I?" rayu Adrian.
Liya diam.Lama kelamaan Liya mengangguk.
Ya,mungkin betul apa yang dikatakan oleh Balqis ini adalah hak suami untuk menunaikan nafkah batinnya.
"Terima kasih honey" ujar Adrian lalu meneruskan kerjanya.
Lampu dan tingkap menjadi saksi antara mereka sedang menuai cinta.
Ceh! ayat author.
MAAFKAN SAYA YER KALAU MEMBUAT
ANDA MERASA SINGLE.keep voting me.
Tq guys
YOU ARE READING
Mr. Headprefect itu Suami Aku! ✅
Romance{complete} Sinopsis Tengku Noor Adam Zaquan - Seorang Ketua Pengawas yang sangat tegas dalam melakukan tugasannya.Wajah yang kacak,badan yang tegap mampu mencairkan hati perempuan diluar sana.Mempunyai 3 orang kawan baik yang sentiasa bersama senang...