~CHAPTER 12~

1.8K 88 10
                                    


"Sayangg~ nak makan sup ikan boleh?" pinta Adam sambil menggoncang tangan isterinya.

"sup ikan? Ada ke?" soal Balqis sambil mengetuk dagunya perlahan.

"Alaaa...boleh lah" rengek Adam lalu air matanya mula bertakung.

'Ah sudah..dah kenapa nangis pulak nih'

"Ehh...kenapa nangis nih?" tanya Balqis gelabah.

"Huwaa...sayang jahat. Taknak buatkan sup ikan." kata Adam sambil menghentak kakinya.Perlahan-lahan airmatanya turun mengalir.

"Hiskk...iskk...sa- saya- sayang jahat.." rengek Adam lagi.

"Ya Allah...abang kenapa nih? Kenapa nangis? Okey okey...sayang buat sup ikan. Dah dah." pujuk Balqis sambil mengelap air mata suaminya.

"Betul? Janji?" tanya Adam sambil menghulurkan jari kelingkingnya.

Balqis hanya mengangguk dan menyatukan jarinya.

•Skip malam•

Uwerkk! Uwerk!

Tidur Balqis terganggu apabila mendengar bunyi muntahan itu.Matanya terus tertancap kepada jam dinding..

4:35 a.m

Lemah Adam melangkah masuk ke biliknya semula selepas memuntahkan segala isi perutnya.Perit!

"Ehh...abang okey. Kenapa pucat nih?" soal Balqis sebaik sahaja melihat suaminya begitu lemah.

"Aba- .." tidak sempat Adam menghabiskan ayatnya lantas berlari menuju ke bilik air.

Uwerk! Uwerk!

Balqis dengan cepat terus menggosok belakang badan suaminya itu.

"Sayangg~..nak peluk boleh?" pinta Adam sambil berjalan menuju ke katil mereka.

Balqis hanya mengangguk.

"Dah..sini peluk." kata Balqis lalu Adam terus memeluk erat tubuh isterinya sambil meletakkan kepalanya di ceruk leher isterinya.

'Nyaman!'

•skip pagi•

"Sayang..kejap lagi kawan abang datang tau." kata Adam sambil memeluk erat lengan isterinya.

"Siapa?" tanya Balqis.

"Adrian dan Liya" jawab Adam.

Balqis meng'o'kan saja.

Ting! Tong! Ting! Tong!

"Kejap sayang tengok siapa." kata Balqis sambil melepaskan tangannya dari dipeluk.

"Aaahh.." rengek Adam. Airmatanya mula bertakung.

'Ahh..sudah.'

"Okey okey..jom pergi sama-sama." kata Balqis lalu mereka terus bangun dan menuju ke pintu utama rumah.

"Assalamualaikum...weyhh lama tak jumpa" jerit Liya sambil memeluk tubuh kawannya.

"Heheee..korang sihat?" soal Balqis.

"Alhamdulillah.. everything good." jawab Adrian sambil melihat gelagat Adam yang tak henti-henti memeluk dan mencium tangan Balqis.

"Apa kes nih? Sampai tak boleh lepas.." kata Adrian.Mereka semua masuk kedalam rumah dan duduk di ruang tamu itu.

"Entahlah Ad...saya pun taktahu." jawab Balqis.

Adrian hanya mengangguk perlahan.

Something fishy!








         DAH KENAPA PULAK EN.ADAM OI

keep voting me.
Tq guyss.

Mr. Headprefect itu Suami Aku! ✅Where stories live. Discover now