•9 bulan kemudian•"Sayangg..kejap lagi kawan abang n kawan sayang datang tau.Dorang kata dah on the way." kata Adam sambil mengusap lembut pipi anaknya.
Balqis dan kawan-kawannya sudah bersalin dan habis pantang.Jadi mereka memutuskan untuk mengenalkan anak-anak mereka dirumah Balqis dan Adam.
Ting! Tong! Tong! Ting!
Adam terus menuju ke arah pintu utama rumahnya.Maka,terpancarlah muka kawan-kawannya bersama isteri masing-masing.Mereka terus masuk ke dalam rumah dan duduk lepak di ruang tamu itu.
"Eeee...comelnya anak-anak kau Bal.." kata Anis geram.
"Apa nama eh?" soal Liya sambil mendukung anak Balqis. Anak dia? Suami kan ada...
"Yang kau pegang tuh Tengku Noor Batrisyia Saffiyah.Yang Lin pegang tuh Tengku Noor Batrisyia Sofeah." terang Balqis.
"Wowww...sedap nama kau!" ujar Liya sambil mencubit lembut pipi gebu milik Saffiyah.
"Apa nama anak kau Ad?" soal Adam sambil mengusap lembut pipi anak Adrian.
"Tengku Adry Al-Idris" jawab Adrian senada.
"Uuu...patutlah muka dia ketat..ikut bapa dia rupanya." usik Harraz.
"Nama anak aku Tengku Firash Ryan." terang Firdauz sambil tersenyum manis.
Mereka hanya mengangguk perlahan.
"Anak kau Lin?" soal Balqis.
"Tengku Hayden Umar" jawab Lin tenang.
"Cantik lah nama!" kata Liya.
"Nama anak kita lagi cantik honey." ujar Adrian sambil menatap wajah anaknya.
Liya tersengih kecil.
•skip petang•
"Balqis n Adam...kami balik dulu yer." pinta Liya.
"Okey.. hati-hati drive.." kata Balqis sambil melambai tangan ke arah kawan-kawan mereka.
Setelah pasti mereka sudahpun gerak.Balqis dan Adam terus masuk kedalam rumah.
"Sayang.." panggil Adam sambil mendukung anak keduanya.
"Iyer abang.." jawab Balqis.
"comel kan anak-anak kita..macam mummy and daddy dia." kata Adam lalu tersenyum manis.
Balqis hanya mengangguk perlahan.
•skip malam•
"sayang jom tidur.." ajak Adam.
"kejap tengah susukan baby" kata Balqis sambil menyusukan anaknya.
"Okey...abang tunggu." kata Adam.
Setelah selesai menyusukan anak-anaknya,Balqis meletakkan mereka di dalam katil bayi itu.Balqis terus bergerak masuk ke biliknya.
"Jom tidur.." kata Balqis lalu naik ke atas katil.
"Kejap sayang..abang nak cakap sikit nih." kata Adam sambil menggenggam tangan isterinya.
"Apa dia?" soal Balqis.
"Sayangg...terima kasih kerana sudi terima abang sebagai suami.Terima kasih kerana sudi hidup dengan abang.Terima kasih kerana sudi melahirkan anak kita.Terima kasih sayangg! I Love You My Wife!" kata Adam lalu terus memeluk erat tubuh isterinya.
"I Love You Too Mr.Headprefect." Lalu Balqis membalas pelukan itu.
Begitu indah takdir Allah yang telah ditetapkan.Dia sangat bahagia walaupun perkenalan mereka itu terlalu singkat.Namun, bahagia itu tetap tidak pernah pudar walaupun dilanda ujian.Itulah yang dikatakan bahawa takdir Tuhan sangat cantik dan jelas.
~ TAMAT~
MAKA DENGAN INI SAYA MELABUHKAN TIRAI CERITA INI.SEMOGA CERITA INI DAPAT MEMUASKAN PARA READERS SEKALIAN.SAYA MASIH BARU DALAM DUNIA PENULISAN.SAYA HARAP KORANG SEMUA FAHAM.SAYA MEMOHON MAAF SEKIRANYA ADA KURANG DALAM CERITA INI.MAAF SEKALI LAGI KERANA TERLALU PENDEK..SAYA SUDAH KEHABISAN IDEA.NAMUN, SAYA TETAP TERUSKAN.TERIMA KASIH KEPADA YANG SUDI BACA CERITA INI.LAST WORD FOR YOU GUYS, THANK YOU AGAIN.. WE'LL SEE AGAIN TO THE NEXT STORY.INSHAALLAH.
bye semua :)
YOU ARE READING
Mr. Headprefect itu Suami Aku! ✅
Romance{complete} Sinopsis Tengku Noor Adam Zaquan - Seorang Ketua Pengawas yang sangat tegas dalam melakukan tugasannya.Wajah yang kacak,badan yang tegap mampu mencairkan hati perempuan diluar sana.Mempunyai 3 orang kawan baik yang sentiasa bersama senang...