نور

723 17 6
                                    

‏إياك تتركني وحيدة ، طالمآ انا اخبرتُك أنك ملجأي من كل شيء .!🖤

#١٢

خرج من الحمام ولبس البدلة الكحلي اللي حور جبتها.محدث نفسه
".انا علي اخر الزمان بت عنده ٢٣سنه تقولي اسمع الكلام وانت ساكت."
ثم اخد يصفف شعره البني بعنايه .فكان وسيم جدا..(فا يونس البحيرى ذو بشره سمراء وجسم رياضي عريض وشعر بني ناهم  وعيون خضر ).
نزل تحت فوجد اولاد عمو معتز ومحمد وايضا كانا يلبسوا بدل بس سوده ..ويبدو انهم ينتظرا حور.فسلم عليهم واخد يتحدث في امور عده..دقيقه وسمع أصوات اقدام علي السلم التفت اليها كانت صغرتهم الجميله سحروا من طلتها الجذابه. وقعد ينظر إليها كثيرا.(فكانت ترتددى فستان ذهبي قصير تحت الركبه ذو اكمام وتلبس حزاء اسواد بكعب. وشعرها الأسود تركته الي الخلف فيه بعض الكرلي وكحلت عينها الزتونيه فبرزت اكتر  وملمع الشفيفه علي الكرزه خاصتها فكانت في منتهى الجميل ).
سمعت تصفير وتصقيف يأتي منهوم فبالطبع هم لم يروها هكذا من قبل.
وكان أول من تحدث معتز بالطبع".لا بوصي انا هستنا السنه ونتجوز"
يونس بهزار وهو يمد يده اليها ".بس لسه السنه مخالصتش فحنا متجوزين."
حور بضحك".لا انا هخد محمد."
وسارت اليه فمد يده اليها وسار بها الي الخارج وسط غيظهم. فسارا خلفهم وخرج الي الحديقه الخلفيه الذي ابدع في تزينها صقر لحور بالورد والأعشاب ذو الروائح الجميله
وهي استدعت احد من أصدقاء نور في تزينها لتصبح حفله جميله.
يونس بانبهار "..انتي لحقتي عملتى كل ده امتى."
حور بفخر". اي خدمة حد عملك كده قبل كده."
يونس بضحك وهو يقبل يدها "..لا ..بس مكنش ليه داعي."
حور بخجل لان اول مره حد يعمل كده "..لا ازاى اخويا الكبير عيد ميلاده النهارده لازم احسن حاجه .."
معتز "..وهو ينظر الي المكان انا عاوز زى ده."
حور" .عينيا ياميزو."
اخذوا يتحدثون في كثير من الأمور لكن قطع حديثهم اتصال من فهد فقامت حور ودخلت الي الفلا حيث نور لتكمل الخطه.....فى الخارج يتحدثو فديو  فون مع اولاد عمه.
معتز وهو يمسك الفون ويوجها الي الحديقه ليرى فهد الزينا.
فهد بنبهار ".ياولاد الاي من غيرى.ومين الي عمل كده."
محمد."هههههههه نقصك واللهي وحده صحبتي."
فهد".اه ياخلبوص.ظابطك."
يونس ومعتز ضحكو شديد.
محمد بضيق".اي يلا انت اي ظابطك دى انا محدش يظباتطني ياخويا."
فهد".خالص يابيضه متزعليش."
يونس وهو يضحك."خلاص ..خلاص يا فهد بس هي زوقها جامد."
فهد بوقاحه ".وهي جامده كده."
معتز.بسفاله".صروخ ارض جو."
نكزو يونس.وخبطه محمد .
معتز بضحك".الله مش ده الحقيقه."
يونس" .اه بس لم نفساك."
فهد".دانا لازم اجي بقا."
محمد".ههههههه لا متجيش مالهاش هي في سكتك."
فهد بفخر".مفيش وحده مالهاش في سكت فهد البحيرى".
معتز وهو يصفق".ياجامد يابن عمي."
يونس لينهي الحديث".عملت اي في الصفقه"
...واخد يتحدث في أمور العمل.
..................
عند حور فى الداخل كانت تشجع نور هي وصديقتها الآخرى التى اتت معها وبالطبع تعرفت علي حور.
حور ." انتي خايفه من اي."
نور بترقب"..مش عارفه بس اللى هعملو ده لو يونس رفض هيكسرني اوى."
حور بتشجيع.".واي بس الي هيخليه يرفض هو بيعشقك وانتي كمان فيالا بقا زمنهوم خلصو كلام مع ابن عمهم الي راعبهوم ده."
ضحكت نور وخرجت مع حور..
في الخارج عند الشباب اغلقت الانوار ودخلت حور وهي حامله التوتر وتغني اغاني اعياد الميلاد. وهو يبتسم
..وقفت امامه " ..بوص طبعان انا مجبتش  هديه."
يونس" . انتي احلي اخت واحلي هديه. "
حور ."بس بقا علشان بتكسف.."
ضحكو عليها.فنظرت هي اليهم بتزمر .بس ياواد انت وهو خليني اقول الكلمتين الي حفظاهوم
.ونظرت الي يونس ..".من زمان كان نفسي حد يحبني اوى حد يعمل علشان اي حاجه حد اكون انا اول حاجه في حياته..كانت فكره اني كده عند جوزي الاول بس فهمت انى عمري محبيتو ولا هو كمان يمكن كان أعجاب بس ...بس لو جي الحب ده انا مش هسيبو همسك فيه بايدى وسناني بس هو يجي."
يونس" .هيجي متخفيش."
حور " .تعرف انا بحقد عليك ياض."
يونس بضحك".ياض ماشي ماشي بس لي بقا."
حور".علشان عندك الحب ده."
يونس بتنهد أليم".خلاص مبقاش موجود كان نفسي تكون معايا "
وهنا ظهرت نور وهي تمسك بوكيه ورد احمر رائع وعلبه صغيره.وتحدثت برقه "..كل سنه وانت معايا."
يونس كان مصدوم مكنش عارف يقول اي كان ينظر الي نور تاره والي حور ومعتز ومحمد تاره اخرة
حور ببسمه".انا ملقتش احلي من كده هديه الصراحه "
يونس" .وهو ينظر الي نور ..انتي الي جبتها."
حور بتخويف..اه.
بصاله وبص لولاد عمه .شكرا علي الهدية بس انا مش عاوزها وسابهوم ومشي..
حور لنور."مهو اكيد مكنش هيخدك بلحضن وراه يلا يخرج لبس الدبله.
وذهبت نور وراء.
●●●●●●●●●
"....وانتي مين قالك انهت عنده".
فريده بخبث." الراجل الي بيراقب الزفته قالي انها قابلت نور في المول وبعد كده شفتها كذا مرا والنهارده عندهوم في الفلا.وانت عارف النهارده عيد ميلاده يونس.."
....محمود بغضب".يعني اي يعني هترجع تاني بعد كل ده.ده علي جثتي."

فريد بغل.... " كله من البت دى اكيد هي اللى عملت كده.
محمود. انتي مش قولتي هتخلصي منها."
"..هو انا عرفا اوصلها ده زفت صقر ده لزق فيها بغرا ."
"...ايو يعني هتعاملي اي."
."..سبها بس لحد مفهد يجي ويمشي ."
●●●●●●
دخل غرفتو وهو في قمة غضبه.
"انا مش تحت امر حد مش وقت متجي تجي وقت متمشي تمشي...." كل هذا وهو يكسر الاشياء ..
دخلت هي وراءه .واخدت نفس ..يونس.
التفت اليها وعنيه لا تبشر بالخير."عوزززززه اي من زفت"
"...يونس اسمع.."
...يونس بغضب."انا مش هسمع لو حور متعرفش اللي انتي عملاه فهي طيبه زياده"
....وامسك كتفها وهزها بعنف"..انتي سبتني في اكتر وقت كونت عاوزك فيه ا تخليتي عني وسمعتي لكلام سي زفت وانتي عرفه انو بيكدب. "
...نور وهي تندش درعها". انا متختلتش ومسبتكش انت مجتش قولتلي حاجه سبتني ليه."
... "كونت واثق في حبك لما محمد كان يقولي فهمهت قلتلو لا هي بتحبي وعرفاني. بس انتي.......سبتيني وكمان عوزه تتخطبي."
"..انا ماسبتكش ماكنتش هتخطب انا كونت  هسافر بكره ..وشكلي هسافر.....انا جيت اقولك كل سنه وانت طيب واديك الهديه دى."
اخد منها العلبه الصغيره وفتحها اكانت تحتوي علي دبله فضه. نظر اليا.
نور بحزن."لم سالت حور اجيب اي قالتلي الي نفسك تجبهوله من بدرى وانا كان نفسي ابقا مراتك علشان كده جبتلك الدبله بس شكالك......."
قاطعه هو بكتساح شفتها بقبله عنيفه وشغف يروي قلبه من لهب الشوق والحرمان الذى دام لأشهر.فبادلته.هي القبله ترك شفتها واخد يقبل كل انش في وجهها ورقبتها بشغف وجنون.لكن قبل أن يتمادى . سند جبينو علي جيبنها وتحدث بصوت لهث..يلا ننزال علشان لو قعدنا ثانيه تاني هخليه كتاب كتب.
فضحكت هي....
"يااااه يانور ضحكتك كانت وحشني اووى."
"وانت كنت وحشني اوى. "
"..طب مش هننزال."
واخدها من يدها ونزلا الي الحديقه وهو في قمه  سعادته
❤❤❤

حياتي هي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن