لا نعيش حياتنا في حرب دائمه أحياناً تصادفنا قلوب تستحق كل ما هو جميل منا وكأننا في هدنه من تلك المعارك اللعينة
#٢٠
بعد اسبوعين علي الابطل..
يونس ونور الحب بنهوم ذت الي حد كبير فانور اصبحت مع يونس ليل ونهار.. لا تفرق ابدا..وفريد تخطط الي نصيبه كا العاده.
.. وفهد يحول ان لا يفكر في حوريتها الذى سلبات قلبه.. لكن لا فاد فهو لا يانم بدون ان يرا صوره ويشتامالعطر الخاص بها فهو اخذه بدون عالمه..
دخالت اليه هذه المزعجه الذى يتهرب منها لاكن لا جدوه .
..فهد عزيزي الي اين تذهب انت..
فهد مقطع كلامه". جيسي انا ملهاك حقا سوف انام وغدا نتحدث.خرجت هي من عندو بتزمور فهو منذ ان اتات ولا يتعها تقترب منها..
_____________
تني يوم نزال هو وتجمعه علي الفطار لكن لحظ ان اولد عمه يتحدثون بهمسفهد وهو يجالس."".. في اي منك لي بتتوشوش كده لي.
محمد." ابدا بنتكالم عادى.
نظرا ايه بشر لكن.. قلبي قلبي لماذا يدق هكذه ثاوني واتت رائحته الذى يدمنها..وايضا لحظ نظرتا جيسي الذى تنظر خلف بيضق نظنار الي معتز.. فضحك وغمز..
سمع صوتها يالله كام اشتقت لك ..
حور بمرح.." طبعان ملكوش لزم من غيرى..
معتز." طبعا ياغزالتي..
نظر اليه فهد بحد. فضحكا... اجمد كده انت قولت اي لزم تعامله الادب.كان يحدث نفسه
حور برق بلغه". اذيك يافهد... اي ده لا لا مش هضعف...فهد في نفسه.
يونس لفهد عندم لحظ انهو لا يتكالم مع حور"...فهد فهد
:..اي في اي
""حور بتسلام.
.""رد ببرود_"ايو اهلا.....انا ريح الشركه سلامه.نظرت الي يونس.".معالش هو زعلان قومي وره انتي.
حور."لا طبعان انا كالمتو وهو مرضش برحتو.
.معتز". متنسيش انتي عاملتي اي قبل متمشي.
نظرتا الي محمد لكن هو ايضا.".قومي فهمي انكي كونتي زعلان علشان تاج..
فستسالمت وقامت..
____________
خرج هو الي الحديق يشرب سجاره..سمع صوته من الخلف .
حور". فهد
."فهد دون أن ينظرا ':نعم.
"طب مش هتبصالي.
.".لا..--عوزه حاجه.
حور بزعل"..لا خالص انا بس كونت عوزه اقولك انا اسف علي اخر مر..
..فهد بسخريه وهو لذال يعطيه ظهرو."".طيب.حور بحد"..انا غلطان والهي.اني محبتش تكوني زعلان مني
.
لف له هو وبعصبي اخفتها.."'-لا بجد كتر خيرك انتي بقالك اسبوعين ولسه فكره.حور بصوت بكي -"علي فكره انا بنتي كانت تعبان وانت الي زعقتا وبتقولي متسفاريش مكنش هينفع اسمع الكلام.
هو بحد اكبر"..بطالي تتهربي وخالص بس انا زهقت برحتك بقا انتي... لكن سمع صوت شهقت.
فهد بحنان.وهو يمسك يده و يقربها منها.." طب خالص بتعيط لي.
أنت تقرأ
حياتي هي
Romanceسوف يأتي يوم يختالف عن غيره سيكون لك عوضه من الله .. لذلك لا تيأس وكون ع عالم انك تستحق الافضل دائما... حور زوج وام لم تكون دريد اي شئ ساو الرحه له ولأسرته لكن القدر رأي آخر تعالم انهو لا يترك احد علي رحتو.... ماذا تفعال هي امام هذه الحياة وهي لأ حو...