Tap! Tap! Tap!
Bunyi kasut tumit tinggi itu memenuhi ruang pejabat HQ Eo. Rambut gadis yang ikal mayang itu berterbangan kecil dipukul angin. Kaca mata hitamnya dibetulkan.
"Selamat pagi Cik Bella."
"Assalamualaikum Cik Bella."
"Hai Cik Bella."
Suara-suara yang menyapanya dibiarkan sepi. Orang lain membuat muka annoyed. Sesetengah hanya menggelengkan kepala. Sesetengah pula membiarkan saja. Sudah biasa mungkin.
Pintu pejabat ditolak perlahan. Susuk tubuh tua yang sedang tekun membuat kerja, melayari layaran mata.
"You're late again, Isabella." Ujar wanita tua itu sambil mata setia memandang laptop dihadapan. Jari menari-nari di atas keyboard.
Isabella mengeluh. "Come on nenda. 20 minutes is not that long. Plus, I am not a worker. I am a CEO here. Suka hati Bella lah Bella nak masuk awal ke lambat ke tak masuk langsung ke. That is not your problem." Balas gadis itu riak.
Automatik jari jemari Tengku Idara berhenti menari-nari diatas keyboard. Matanya meerenung tepat ke wajah cucunya. Kaca mata rabunnya ditanggalkan.
" '20 minutes is not that long' you say?Huh! Walaupun Bella cucu nenda, but I can't tolerate anymore! And 'Plus'! You are not THE CEO here YET! Not until nenda bersara. Faham?" Tegasnya.
"Nenda tak tahu nak cakap apa dengan Bella ni! Cuba la Bella jadi macam adik bella! Rajin!workhard! And she's never late!" Tambahnya lagi. Panas telinganya apabila tentang adiknya disebut-sebut.
Isabella memutarkan bola matanya. Menyampah. "Ugh whatever. Ikutkan Bella, Bella memang tak nak masuk. Tapi Bella kesian tengok nenda buat kerja seorang-seorang.Oh well! I've changed my mind. You'll do all the work here. I'm OUT." Beg tangan ditarik kasar lalu beredar dari situ.
"Bella! Isabella!"
Dia tidak mempedulikan Tengku Idara yang memanggil namanya. Yang dia kisah hanyalah hatinya yang membara. Adik dia ada atau tak de, sama je. She's always be her favourite!
Sampai saja di kereta, dia menghempas beg tangannya ke kerusi co-pilot. Stereng dihentak kuat berkali-kali.
"Ugh! Damn you Arabella! Damn you! Damn you! DAMN YOU!!!"
ㅁㅁㅁㅁㅁㅁㅁㅁㅁㅁㅁㅁㅁㅁㅁㅁㅁㅁㅁㅁㅁㅁㅁㅁ
Kriing!
Loceng berbunyi menandakan tamat waktu persekolahan. Mikael tercari-cari kelibat Arabella. Orang lain sudah berpusu-pusu keluar dari kawasan sekolah.
"Mana pulak minah ni? Nak zohor dah ni! Aduh! Confirm aku kena sebat ngan ayah sebab lambat pi masjid ni." Ngomelnya sendirian. Dia mula tidak senang duduk.
Semua sudah balik ke rumah tinggal dirinya saja disitu. Batang hidung Arabella masih belum muncul.
"Dia dah balik ke eh? Haish tak mungkin. Cuba tengok dalam kelas. Mana tahu dia ada lagi kat kelas." Langkah diatur ke kelas Arabella.
"Nasib baik hari siang. Kalau hari malam, aku tinggalkan je kau seorang-seorang. Tak hingin nak tunggu kau!" Ngomelnya lagi. Eleh! Padahal takut.
Sampai saja di satu kelas, dia memandang signbord yang tergantung di siling. 5 Magnificent. Ok sampai dah.
Kelas sudah kosong. Tinggal sekujur tubuh yang masih lena berlayar di alam mimpi. Lah perempuan ni tidur rupanya.
YOU ARE READING
Saya sayang awak
RomanceNuha Arabella Nama yang indah seperti tuannya. Tapi tidak pada perangainya. Angkuh. Sombong. Bijak. Cantik. Hebat. Kaya. Semua ciri-ciri itu ada pada dia. Terserempak dengan lelaki yang sama nama dengannya menyebabkan hati terdetik rasa benci. Ma...