"Nah." Satu bungkus plastik dihulurkan. Isabella merenung plastik itu kemudian memandang Naufal semula. Teragak-agak dia menerima huluran itu.
"Thanks." Segaris senyuman diberi.
Naufal melabuhkan punggung dua meter di sebelah Isabella. Kenapa dua meter? Lah! Kan Covid! Tak de lah. Dia sudah dilatih sejak kecil jauhkan jarak diri dengan perempuan yang bukan mahram. Macam biasa. Pandangan sentiasa ditundukkan.
Krik krik...
Lima minit sudah berlalu. Masing-masing melayan perasaan sendiri. Terasa juga kekoknya. Naufal memberanikan diri memulakan perbualan antara mereka. Dah tu? Nak diam je sampai kiamat?
"N-Nura.. awak... tak nak balik ke? Mesti family awak risau terutamanya nenda dan mama awak." Kepala diangkat.
Isabella mengetapkan bibir. Mamat ni memang sengaja nak kasi mood aku rosak ke apa? Dah lah aku tak de mood ni. Boleh pulak disebutnya pasal nenda dan mama.
Wajah Isabella kembali masam mencuka menatap Naufal. Naufal menelan air liur kesat. Aku salah cakap ke? Tapi betullah. Mestilah family dia risau.
Dia merenung lantai. Takut untuk bertentang mata dengan Isabella. Peluh dingin mula membasahi baju.
"Perlu ke you sibuk hal I?" Soalnya mendatar. Matanya masih lagi memandang Naufal.
"Err.. saya tanya je. Tapi... kalau awak tak balik rumah Tengku, awak nak duduk mana?"
Isabella menggoyang-goyangkan kakinya. Ha ah kan. Aku nak tidur mana malam ni? Berlegar-legar soalan itu di mindanya.
"Pandai-pandai lah I cari hotel ke apa ke." Putusnya. Malas dia nak berfikir pasal tu.
"Tak pe lah jom ikut saya."
"Nak pergi mana?"
Soalan itu dibalas dengan senyuman. Eh mamat ni! Ingat handsome ke senyum-senyum macam tu? Tapi dia memang handsome... Ah! Kesah pulak aku!
Sampai di kereta kelissa milik Naufal, dia menghenyakkan punggungnya di sebelah pemandu. Naufal menjadi pemandu kereta.
Pandangan Isabella dihalakan keluar. Mana pulak mamat ni nak bawak aku? Entah-entah dia nak culik aku tak? Ke... dia nak buat something kat aku?! Automatik tangannya meng'protect' badannya.
Dijauhkan sedikit dirinya daripada Naufal. Atas bawah atas bawah dia melihat Naufal.
Naufal perasan akan pandangan Isabella kepadanya tapi dia buat tidak endah saja. "Saya tak akan buat apa-apa pun kat awak. Jangan risau."
"Ye la tu. Lelaki bukannya boleh percaya sangat." Katanya berbaur perasaan tidak percaya. Naufal menggeleng-geleng.
"Ikut suka awak lah Nura..."
Kereta kelissa itu membelok ke kanan sebelum berhenti betul-betul dihadapan sebuah banglo. Membulat kedua-dua biji mata Isabella.
"You! Kenapa you bawak I ke sini?! Kan I cakap I tak nak! Apa masalah you ni?!" Berontaknya. Darah mula menyerbu ke mukanya membuatkan wajah gadis itu merah menahan marah.
Naufal buat tidak tahu. Pintu dibuka lalu tubuhnya keluar dari perut kereta. Pekak ke mamat ni?! Isabella masih tidak berganjak.
Cermin co-pilot diketuk oleh Naufal. Naufal menggunakan isyarat mulut menyuruhnya keluar dari kereta. Pada mulanya Isabella menggeleng tapi setelah dipujuk Naufal akhirnya dia mengalah.
Dengan malasnya, dia meloloskan diri dari kereta. Bola matanya tajam memandang Naufal tidak puas hati. Kaki dihentak tanda protes.
"Tak payah hentak-hentak sangat. Patah kaki nanti, jangan salahkan saya."
YOU ARE READING
Saya sayang awak
RomanceNuha Arabella Nama yang indah seperti tuannya. Tapi tidak pada perangainya. Angkuh. Sombong. Bijak. Cantik. Hebat. Kaya. Semua ciri-ciri itu ada pada dia. Terserempak dengan lelaki yang sama nama dengannya menyebabkan hati terdetik rasa benci. Ma...