أي سرّ يعتري شوقي إليك
إنّ شوقي حائر في مقلتيك
كلّنا أسرى صبابات الهوى
فادنُ منّي .. إنّني ملك يديك.إن كان ذنبي أنّ حبّك شاغلي عمّن سواك
فلست عنه بتائب...
????????????????
صلى على الحبيب??????????
*************
بعد اسبوع
كان قد تغيرت به الكثير
اصبح الجميع يحب زهره ويتعاملون معها وكانها ابنتهم وكل ذلك اشعل الغيره فى قلبين ليست الغيره غيره عاشق هناك غيره اخرى .
فغيره العاشق فهو يغير عليها ويشعر بتملك ناحيتها .اما غيره الاخرى فهى الغيره بسبب التفوق او حب الاخرين .او النجاح او او هناك اسباب كثيره للغيره .
فبسبب حب الجميع لزهره وطيبتها وتدليلها من قبل ادم بشده بالرغم من قسوته .وطفولتها التى تشعل البيت فرحه وبهجه .كان كل ذلك له اثر ان يملاء بعض الغيره فى قلب منى .ومع ذلك منى لا تكرها هى تحبها وف نفس الوقت تزعل من تفضيلها فهى دايما كانت المشاكسه والمفضله لاخواتها . وامها وابيها ولكن هى تعلم بان والدها والدتها ييفعلون ذلك لانها يتيمه وصغيره .ولكن هناك شعور ينمو بداخلها بان عائلتها تدللها اكثر منها . فالغيره اعمت قلبها عن نقاء زهره وبراءتها واعمتها ايضا عن قلب منى الطيب.فى الصباح كان يجلس رعد وبجانبه زوجته ورفيقه ضربه تلك الحبيبه والجميله التى رغم مرور الزمان والايام وحتى وان اصبحت ام لاحفاد ستظل وستبقى اميرته وصغيرته .
رعد بحب // ها حبيبى سرحان فى اى .ها لدرجه ان دماغه مش معايا خالص .
ياسمينا بحب واسف // انا اسفه يحبيبى والله بس دماغى مشتت اوى .
رعد بقلق // من اى يحبيبتى
ياسمينا // هو احنا ازاى هنعمل فرح زهره وادم قبل يوسف ورودى .وكمان قبل الكبير حبيبى سيف .
رعد بحب // اى رايك نعمل الاتنين مع بعض
طب من خليهم تلاته .
كان ذلك سيف الذى نزل من السلالم .
ياسمينا بفرحه // بجد يا سيف يحبيى انت لاقيت بنت الحلال
سيف وهو يقبل اديها // نا لاقيتها بس صدقينى مش هوافق عليها غير لما انتتى توافقى .
ياسمينا بحب اموى // انت ال فيهم والله تعالى يحبيى فى حضنى
رعد بغيره // انت مصدقت ابعد يلا وبعدين هو ال فيهم وتعالى فى حضنى اى .وبعدين احكيلى هنا انت عرفتها منين ومين دى ال قدرت توقعك توقع سبف المخابرات .
سيف // انا هحكيلكم ...نا كنت رايح ازور صديق ليا اتصاب فى اخر مهمه وبعدين قبلت الدكتوره دى فى مستشفى بتاعتنا وكنت بزعق للمرضه هى اتدخلت وضربتنى بالقلم .
ياسمنيا بشهقه // ضربتك ؟؟
رعد // استنى يا ياسسمينا خليه يكمل .
سيف // وبعدين استغربت ان فى بنات لسه مش بتجرى وراء الفلوس او كدا .فقولت لازم اتاكد وعملت حوار انها لازم تقتل واحد مريض فى المستشفى وهى جات ليا نعرفنى مع انى بعت ليها تهديد .
واعترفت ليها لما لقيتها شريفه ومؤدبه وكدارعد // هتتحاسب على لعبك بالبنت بس دلوثت عاوزين نقابل عيلتها ونطلبها منهم
سيف //بابا عيلتها متوفيه فى حادثه هى عايشه مع صاحبتها .هى بؤدك صديقه رودى .
ياسميينا // يا حول الله يارب لا قوه الا بالله .
سيف // المهم انا هجيبهالك انهارده .
????*****????
عند رقيه وسيف .
رقيه // انا خايفه اوى ممكن ميحبونيش
سيف // متخافيش دول طيبين اوى وصدقينى هتحبيهم وهيحبوكى .
رقيه // ان شاء الله .
سيف //ان شاء الله علفكرا انا عملت بعض التحريات وخليت حد يتحرى ع موضوع اختك .
رقيه بفرحه// بجد ؟؟ شكرا يا سيف ربنا يخليك ليا.لتتوقف السياره امام القصر .
ليمسك يدها ويطمنها ويفتح الحراس لهم باحترام .
سيف وهو يمسك يدها // بابا اقدم لحضرتك رقيهرقيه بخجل واحترام// ازى حضرتك ازى حضرتك يطنط ياسمينا ..
ياسمينا // تعالى يحبيبتى جمبى هناا .
رقيه؟؟
زهره ؟؟
بصدمههه
رقيه // زهره انتى بتعملى اى هنا
زهره بصدمهه // رقيههه مش معقول ..
لتقع زهره مغشيا عليها فى يد ادم الذى دخل بسبب انه نسى شئ فى المنزل يتفاجئ بزهره تقع ليمسكها سريعا
سيف بهلع // امسكها بسرعه ياادم
ليضعها على الاريكه ويفوقها واختها بجانبها تبكى .
لتفتح عيناها بتعب .
رقيه ببكاء? //اختى
زهره وهى تحتضن ادم وتبعد هنا ببكاء وصراخ// لا انتى وحشه ابعدها يا ادم هى وحشه وحشه مش وسبتنى مع عمو الشرير .
رقيه ببكاء ?// غصب عنى والله قولواولها انه كان غضب عنى والله
رعد //اهدوا كدا وفهمونى
رقيه ?// دى زهره يسيف ال حكيتلك عنها انا اختها .ال هربت عشان عمى بيعذبنى وعاوز يجوزنى
صدقينى يزهره انا هربت من خوفى عشان كان هيجوزنى واحد كبير .ورجعت ليكى بعد م لقيت مكان نتستر فيه بس ملقتكيش صدقيتى .
ادم بحب وهو يكلم زهره // زهره يحبيبتى دى اختك ال كنتى بتعيتى عشانها وبعدين كان غصب عنها .زهره وهى تنظر لاختها بتمعن // رقيه مش تسبينى تانى .
لتجرى عليها اختها وتحتضنها ليبكوا معا مراره الفراق والبعد واليتم .
??????????
ادم// خلاص يا بابا احنا نعمل الفرح تلاته .
رعد // ان شاء الله .
سيف // احنا بق نظبط الفيلتين ال جمب بعض .
رعد// ان شاء الله .يلا بق يخويا سيبوا البنات تطلع تتكلم مع بعض فوق
رقيه // ممكن يعمى تسمحلى اخد زهره وانا ماشيه
ادم // انتى بتقولى اى
رعد // اهدى يادم مش كدا يبنى ليه يبنتى
رقيه / تقعد معايا اليومين بتوع الفرح دول .
ادم // لا يا بابا ارجوك
رقيه // خلاص .بس انا هبق اجى اشوفها .
?????
*****
?
?
??
أنت تقرأ
فى عشقها وقع الشيطان
Romanceفتاه مسلمه تقع اسيرهه لشيطان روسيا ملك المافيا هل ستبقى اسيرته ؟ ام يتحول الشيطان لاسير عشقها؟