بارت٥٠

1.5K 48 2
                                    

صلى على الحبيب?
جَلَسَت والخوفُ بعينيها تتأمَّلُ فنجاني المقلوب قالت يا ولدي لا تَحزَن فالحُبُّ عَليكَ هوَ المكتوب يا ولدي، قد ماتَ شهيداً من ماتَ على دينِ المحبوب فنجانك دنيا مرعبةٌ وحياتُكَ أسفارٌ وحروب ستُحِبُّ كثيراً وكثيرا وتموتُ كثيراً وكثيرا وستعشقُ كُلَّ نساءِ الأرض وتَرجِعُ كالملكِ المغلوب بحياتك يا ولدي امرأةٌ عيناها، سبحانَ المعبود فمُها .

فى القصر
عند رعد وياسمينا .
كان الجميع بالخارج ينتظر خروج الطبيه من الداخل وايضا خروج الطبيب من عند ادم .
بعد ساعه كامله .
خرجت الطبيبه من عند زهره.
رعد بقلق // خير يا دكتوره هى عامله اى دلوقت.
الطبيبه // للاسف الحاله مش مستقره خالص البنت اتعرضت للاغتصاب والضرب المبرح والشديد .وكمان الجنين مش مستقر خالص ومحتاجه راحه عشان الجنين ميحصلش اجهاض ودا معجزه ان بعد كل دا محصلش اجهاض .

رعد // منى وصلى الدكتوره .
ياسمينا ببكاء // يا لهوى ياا بنتيى يالهوووى.
رعد // اهدى يا ياسميناا اهدى .
يوسف وهو يخرج من عند ادم .
يوسف // باابا ادم محتاج يحلل فى حاجه مش طبيعيه ابدا .
رعد بقلق // ازاى مش فاهم بيشرب .
يوسف // لا لا يا بابا مش كدا ادم بياخد حبوب هلوسه . ودا هتبينه التخاليل واكيد دى مؤامره .

********
بعد يوم ما زالت زرهره لم تستيقظ بعد .
قاموا بعمل التحاليل اللازمه لادم .
واثبتت التحااليل بوجود ماده مهلوسه فى الدم.

كان الجميع فى القصر حزينا على ما يحدث.
يوسف // بابا ادم صحى .
كان الجميع سيذهب ليراه ليوقفهم رعد .
رعد // استنوا هنا محدش يجى معايا .
ليصعد رعد للاعلى ليدخل غرفه ادم ولكنه لم يجده ليبحث عنه ليسمع بكاء من غرفه زهره.
ليدخل ليجد ادم يحتضن زهره وهى تحتضنه وهى ابضا ليستغرب من تلك الفتاه التى تسامحه مهما حدث ولكنه العشق .
وطيبه القلب.
اادم ببكاء // انا اسف والله انا اسف غصب عنى والله مش مصدق ان انا عملت كدا .
زهره بالم وبكاء // انا عارفه انا سمحتك.
ادم بحزن// انا انا بس مستهلش طيبه قلبك..
رعد // ابعد عنها يا ادم زهره حامل .
ادم وزهره فى نفس الوقت // حاامل ؟؟.

******
منى
كانت تجلس فى غرفتها مهمومه حزينه التلك الدرجه كانت غيرتها تعميها .
نعم هى كانت تغير من زهره بسبب تفضيل الجميع لها ولكنها لم تكن تكرهاا هى حقا اشفقت عليها بما فعله أخيها بها وهى تعلم بكم هى جميله وبريئه .
احمد ربها بأنها علمت بخطئها قبل فوات الاوان ولكنها قررت التحسين من نفسها والبعد عن تلك المشاعر البغيضه التى كانت تأتى لها ..
لتفيق من دوامه أفكارها على صوت رنين لتمسك الهاتف وتجد ذلك الفتى الذى وقعت له منذ اول مقابله لهم لتشرد قليلا ف ذكريات مقابلتهم.
Flash back
ف المحاضره
يدخل ذلك الشاب الوسيم إلى المحاضره لاول يوم له ف الجامعه فهو دكتور جامعه كبير وليس ذلك فقط فهو من كبار رجال الأعمال ف مصر ولكنه يحب ذلك العمل أيضا..
يدخل إلى المحاضره لتلتفت الأعين إليه معجبه وهائمه ..
احمد // السلام عليكم أنا الدكتور أحمد إن شاء الله انا ال هشرحلكم ماده ...
كان يتكلم معهم عندما وقعت عيناه عليها لتلتقى أعينهم معا لبعض الثوانى ليفيق من شروده عندما اطال النظر إليها ليلتفت الى الطلاب ويكمل الشرح ..
......
وهكذا توالت الأيام مره بعض الاخره وقلب ذلك المحب يزداد حبا وهيام ف تلك المشاكسه يقف بعيد مثل المراهق ينظر إليها من بعيد وهى تبتسم وتضحك مع زملاتها ..
ف أحد الأيام ..
كانت يقف بعيد يتأملها عندما احمر غضبا وهو يجدها ليست كعادتها أصبحت تجلس بمفردها وكأنها مهمومه حزينه .
احمد بخجل// انسه منى
منى بخجل وهى تقف من مكانها // دكتور احمد ف حاجه .
احمد وهو يقررر أن يعترف لها وأنه يريد معادا ليذهب لخطبتها من عائلتها . بتفرح تلك المسكينه فهى معجبه به ومن هى حتى لا تعجب به ..ولكنه أخبرته أن ينتظر لظروف عائليه ..

بعد سنه كامله
ياحلوة الحلوين بيكي الحياة تحلا

ياللي عليكي العين زي القمر واحلا

ياحلوة الحلوين بيكي الحياه تحلا

ملامحك جميله وكلك جميلة

جميلة جميلة ... جميلة جميلة

يابخت اللي تبقي معاه

جميلة جميلة ... جميلة جميلة

جميله ما شاء الله

عيونك الغاليين بينورو الدنيا

والضحكة علي الخدين تتحب وفي ثانيه

عيونك الغاليين بينورو الدنيا

والضحكة علي الخدين تتحب وفي ثانيه

ملامحك جميلة وكلك جميلة

جميلة جميلة ... جميلة جميلة

كانت تلك الاغنيه تصدح فى الفيلا فى الحفل الكبير بمناسبه فرح تلك المشاكسه منى تلك الفتاه العنيده ابنه رعد ..

كان يقف الهضبه
امام الجمييع يغنى تلك الكلمات
وكل منهما يرقص مع صغيرتهههههه
...
ادم وهو ينظر لزهره بحب // بعشكك يا زهرتى .
زهره بحب // ونا كماان يا حبيبى بمووت فيك .
ادم بعشق وحب // اوعدينى انك هتفضلى معاابا .
زهره // بوعدك ان انا هفضل معااكى .
*****
رقيه // انا عمرى ما اقدر ابعد عنك يااا سيف بحبك وبمووت فيك يا قلب رقيه .
سيف بعشق //انا اكتر يقلبيى .
*****
يوسف // انتى اغلى حاجه فى حيااتى يا حيااتى يا رودى قلبى.
رودى // ونا اكتر وبعشقك يروووح قاليى .
***)))
عند رعد وياسمينا ابطال قصتنااا
عشااق قصتنا وحبايب قلبنا.
رعد // كل مره بتحلوى فى عيونى اكتر واكتر يا روووحى .
ياسمينا // بحبكك .
شوفت يا رعد ولادنا كبروا ازار وبقوا رجاله وعندنا احفاد
رعد // بعشقكك
الحمدلله يا رب على كل النعم دى
///////
انتظروا النهايه

فى عشقها وقع الشيطانحيث تعيش القصص. اكتشف الآن