Anonim- Ev Kuşu

134 16 0
                                    

Dört Yapraklı Yonca; Nadir bulunan bir çiçek türüdür. Duyduğum bir kaç rivayete göre; her yaprağında ayrı bir sır barındırır.

Ve bendeniz Ev Kuşu; Bu sırları çözmeye karar verdim!

Hayatımıza ufak bir göz gezdirirsek, belirli başlıklar altında yaşadığımızı rahatça gözlemleyebiliriz.

Bu başlıklardan bir tanesi; Mutluluktur.

Esasında oldukça kapsamlı bir kavramdır; Mutluluk adı verdiğimiz, sekiz harf, üç heceden oluşan kelime.

Ruh halimize göre değişebilir mesela. Hüzünlüyken eğlenceli müzikler dinlemek, sizi mutlu bir insan yapabilir.

Veya ağlarken güvenini hissettiğimiz bir kalp, sizi dünyanın en mutlu insanı haline getirebilir.

Ve belki de aşık olduğunuz adam/veya kadın;

Bir gülüşüyle sizi gökyüzünde özgürce uçan bir kuş kadar mutlu edebilir.

Kimisine göre anne-baba sevgisi dünya mutluluğuyken; kimisine göre hayranı olduğu bir grubu görmek anne-baba sevgisinden üstündür.

Kafasında kurduğu hayallerle bile mutlu olabilen insanlar vardır.

En kolayı da budur bir bakıma; Hayal etmek.

Sizi dünyanın en mutlu insanı yapabilirken, en mutsuz insanına da yapabilir.

Tüm bunlar bir yana; onlarca, belki de yüzlerce fark edemediğimiz mutluluğumuz vardır.

Kaybedince anlarız değerini. Onsuz ne kadar mutsuz ve huzursuz olduğumuzu fark ederiz.

Hissettiğimiz onca duygunun asıl kaynağının o olduğunu anlarız. Çoğumuz karnımızı doyuran bir yemeğin olduğuna mutlu olmazken, bazılarımız "bu gün de yiyecek bir şeyler bulduk" diye şükür eder Allah'a. Bir çok insan evinin küçük olduğundan şikayet edip kendini mutsuz olmaya zorlarken, kimi insan, "bu gün de başımı bir çatının altına soktum" diyerek mutlu olur. Aslında bir çikolatayla bile mutlu olabiliriz.

Fark edemesek bile; Çok yakınımızdadır mutluluk.

Sadece etrafımıza bir göz atmamız, bunu fark etmemize sebep olur.

Ve belki de bizi mutlu eden bir şey, bir başkasını mutlu etmeyebilir.

Güneş açtığında mutlu olabiliriz. Veya yıldızlara gülümseyebildiğimiz de...

Ama güneşi göremeyen onlarca insan vardır hayatımızda. Yıldızların büyüsüne kapılıp hayal kuramayan yüzlerce farklı simâ...

Bazen yağmur yağdığına bile mutlu olabilir insanlar.

Çünkü ardında her zaman rengarenk bir dünya hediye eder bize.

Ve son olarak ufak notlar getirdim size; Ev Kuşu Notları!

→ Mutlu olmak için bir sevgiliye ihtiyacın yok sevgili arkadaşım! Bir dostun varsa zaten, yüz sevgiliye bedel sevgiyi verir sana.

→ Ufak şeylere takılmamalısın!

Unutma, hayat gereksiz mutsuzluklara yer verecek kadar uzun olmayabilir.

→ Başarıya giden yol, mutluluktan geçer, sevgili dostum! Mutlu olmak için ise çaba harcamana gerek bile yok. Bir etrafına bak, onlarca ailesiz çocuk var. Onlar bile gülmeyi başarabiliyor, sende gül ve mutlu olduğunu göster!

→ Ağlamak için onca sebep bulurken, mutlu olmak için sebep bulmadığını söyleme bana! Git ve biraz çikolata ye dostum.

→ Ve sakın unutma; Mutlu olmanın sırları vardır. Bunları çözmek ise, sana kalmış bir şey. Her maddenin altını fosforlu kalemle çiz ve uygula.

Mutluluğun Sırları deyince, aklıma her zaman yatağımın baş ucuna astığım not gelir;

→ "Mutluluk yasak elmada saklı.

Fakat yasaklar çiğnenmek için değil midir?"

→ Öncelikle; bizi tatmin edecek sözler bulmalıyız. Her okuduğumuz da gülümsemeli, mutlu olmalıyız.

Şekil A; "Matematik mi bu arkadaşım? Neden imkansız bir şeymiş gibi davranıyorsun?"

→ E tabii biraz da çikolata yemen lazım. Her zaman söylerim; Çikolata bir hayat biçimidir.

Açıkçası sevgili arkadaşım, bu liste böyle uzanır gider. Ve ben her iki madde de çikolata yemen lazım diye tekrar ederim. Sanırım çikolata canavarı olduğumu anladın.

Her neyse sevgili dost! Bu ay benden bu kadar. Pekii, senin için #mutluluknedir? desem ve gidip çikolata yesem?

Pekâlâ, sana iyi düşünmeler. Bir daha ki sayıda görüşmek üzere! Daha bulacağımız 3 sır var, unutma!

Gizem'den Not: Yaratıcı fikirlerinden dolayı bu ayın Editörü olsa gerek.

FISILTI GAZETESİ NİSAN 2015Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin