"Okay anne , ini adalah common room Slytherin .. and you will be my roommate alright, since i dont think ada pelajar yang nak share room with you"
"tapi kenapa pans?"
"sebab you are a muggle-born . all the Slytherins' member are pure blood thats why"
"oh , it seems not a big deal to me"
"me as well"
"pansy , jangan bergaul sangat dengan mudblood , you will be in trouble"
"oh come on, drac .. Anne is not that bad .. at least she can use magic, and she came here to study right"
"up to you" Draco memandang Anne dengan pandangan tajam sebelum dia berlalu pergi dari common room meninggalkan Anne dan Pansy
"Draco, dia paling tak suka Hermione , and also her gang, forgot what their names . the boy with the scar and the red hair"
"Harry Potter and Ron Weasley"
"yeah both them .. at first .. Draco nak berkawan dengan Harry, cause hes the cool guy you know right tapi dia jual mahal.. pft i dont understand"
Anne memandang kearah Pansy dengan wajah pelik .. kata tak kesah?
Pansy berdehem dan mengajak Anne pergi ke bilik untuk berehat
HUAAA FIRST DAY CLASS . PLEASE BE NICE PLEASE .....
At the Potion class
Gryffindor's POV
"Mana Anne? dia patut ada dalam class yang sama kan" Ron melilau mencari kelibat Anne , begitu juga dengan Harry
"Mesti lambat bangun lah tu, i cant believe dia berpisah dengan aku, who will wake her up??" Hermione menyuarakan kerisauannya, faham dengan perangai adiknya yang selalu bangun lambat
Slytherin's POV
"im very sorry prof, tak sengaja terlajak tidur"
"Miss Granger , Miss Parkinson , i forgive you since its the first day first class. Go to your sit"
Pansy duduk berdepan dengan Harry Anne mencari tempat duduk kosong yang boleh dia duduki tapi hanya tinggal satu tempat kosong iaitu ditepi Draco Malfloy .. ihhh aku taknak duduk situu wuaaaa .
"Miss Granger? go sit next to draco"
Dengan langkah kaki yang berat dia terpaksa duduk di tepi lelaki dingin yang dia sudah mulai meluat dengannya . Draco menarik bangku nya menjauhi Anne . Tidak suka berdekatan dengan Anne .
eleh macam aku nak sangat duduk sini
Anne menyuarakan tidakpuas hatinya didalam hati . sakit hati dengan tindakan DracoPansy mengambil kesempatan menatap Harry sepanjang kelas kerana dia duduk betul betul di hadapan Harry . tetapi pandangannya tidak berbalas , Harry bagaikan tidak menyedari kehadiran nya disitu .. kerana Harry ralit memandang Anne yang duduk bersebelahan dengan Draco .
Cemburu ..
Pansy sakit hati dengan apa yang dia lihat . eishh ada je yang nak kacau tau..
Bila kelas ni nak habis aku bosannnnnn !!!!!!!!! .
Kalau dia boleh menjerit .. dia dah lepaskan apa yang dia tahankan ..
Anne memang jenis cepat bosan lebih lagi kalau Professor membebel
"Hermione , saya rasa awak perlu buat sesuatu.. sebelum Anne mulai membiasakan diri dengan orang orang jahat"
"hmmmm , Maybe she will be just fine . atleast Pansy masih berbaik dengan dia"
"Kau harapkan Pansy ?? Jaga Anne ? srslahh Mione" Harry dan Ron tidak mempercayai apa yang mereka dengarkan .
Anne is a good girl, she can survive .. kalau ada masalah . apa je yang dia tak dapat tanggani . Hermione menyedapkan hati sendiri mempercayai adiknya dapat menjaga diri
YOU ARE READING
Little thing call love in Hogwarts
FantasiaI just want to fulfil my dreams . read and enjoy 😭💖 sis ada ambik a few jalan cerita or maybe nama dari tiktok . but dahtatau siapa punya . 😭 i love it