"Okay class , itu akan menjadi penutup pembelajaran kita hari ini" Professor Slughorn berkata seraya mengemas barangnya , dia keluar daripada bilik potion nak ketandas katanya .. Dia sempat memesan kepada kami untuk segera keluar , semua pelajar keluar dari bilik tersebut kecuali Anne, Hermione, Harry dan Ron
"Anne ? ada kelas selepas ni?" Hermione bertanya dan mendekati Anne , diikuti Harry dan Ron
"Nope, Anne nak berehat kot semalam i cant sleep" Anne berkata sambil cuba menahan mata nya yang sudah berat
"Masih diganggu? that noises?" Hermione bertanya . arif dengan adiknya yang sering bermimpi dan mendengar bunyi bunyi atau suara yang pelik
"Sometimes... hmm okay sis i think i have to go , i need sleeps" Anne melangkah keluar bilik tersebut
"okay, if theres anything , just call for me"
Anne menunjukkan thumbsup sebagai tanda okay kepada Hermione .
"what noises hermione?"
"yes what noises?"
Harry dan Ron bertanya kepada Hermione, ingin tahu apa yang menganggu Anne sehingga tidak boleh lelap.
"i dont know, Anne cuma cakap bunyi dan suara pelik, i dont have intention to ask more . Takut menganggu fikiran dia, as well as my mom, she never ask about it" Hermione menjelaskan ringkas .
Mereka bertiga berkemas dan bergerak keluar menuju ke bilik masing-masing , walau cuma satu kelas , cukup untuk memenatkan mereka .
Slytherin's common room
"Pansy, nanti boleh tak tolong ajarkan saya potion, im a bit slow in that one.."
Pansy melihat yang sedang membaca buku komik kesukaan nya memandang Anne..
"Macam anne tak tau yang im stupid in potion also... HAHAHAHA" Pansy ketawa besar .. teringat kali pertama membuat potion dia hampir meletupkan kelas .
Anne ketawa besar , juga teringat kejadian letupan Pansy hari tu ..
Sedang mereka berdua ralit bergelak ketawa , Draco tiba tiba berdiri dihadapan mereka berdua ..
"Can both of you shut up? Pansy, u better go to sleep , esok lambat bangun lagi"
Pansy melihat draco dan berdiri, "okay finee... goodnight.. come Anne , ure not a morning person dearr"
Anne tergelak kecil.. "its okay , you go first ... i want to chill myself..." Anne memandang Draco .. "alone.."
"okay but not to late okay , 10 minutes or u sleeps outside"
"okay okay, jangan lah ugut"
Pansy berjalan menuju ke bilik mereka dan tinggallah Anne dan Draco..
Draco berpaling .
"Kau pun patut tidur juga, jangan burukkan nama Slytherin" Draco terus berlalu ke biliknya
"heh lelaki kerek.. menyampah aku.. macam lah cool sangat"
Anne menyumpah Draco yang membuat Anne rasa annoying gilaa.. tapi ia terhenti bila dia terdengar seseorang seperti menyeru nama nya dengan lembut..
"annnnneeee....."
Anne berpusing kebelakang untuk mencari sumber suara itu, mungkin Draco cuba menakut nakutkan dia ..
"Stop it , ure sounds stupid"
tapi suara seruan itu tidak berhenti ..
Anne ketakutan dan berlari keluar dari common room .
bummm..
"wth girl srsly... are you mad or what, ahh its hurt"
"sorry sorry, i didnt mean it .. "
"u better not stupid mudblood"
"ughh" Draco membetulkan bajunya dan ingin pergi kebiliknya .. tapi Anne menahannya ..
"Caaann.. u emmm..."
"whattt??? dont touch me.."
"Boleh tak teman balik bilik??"
"who the hell u think u are??"
"pleaseeee.. im afraiddd.. 🥲🥲"
"ughhh okay fine..cepat sikt jalan.. macam nampak hantu"
"ha ah , tapi aku dengar je tak nampak .."
"crazy . eh kau cepat sikit jalan boleh tak?? nasib baik aku masih pandang sikit kau tu perempuan tau"
"ngeh... yala yalaa .. takpala sampai sini sja la... thank youu drac"
Draco memandang Anne . lama .
"ehemm.. okay lah baii goodnight. see u tommorow"
"ugh bad day . this is the last time i help u . mudblood"
"drac , uk what.. ?"
Draco berbalik semula memandang Anne dan mengangkat keningnya.
"ure handsome"
Draco terdiam dengan apa yang dikatakan oleh Anne . dan tersenyum sinis
"u like me? well ik im everybody's taste"
"wth .. blah lah kau"
Draco meninggalkan Anne dan berjalan menuju biliknya dengan senyuman yang dia sendiri tidak tahu kenapa dia terasa gembira dengan situasi yang baru saja dia alami ..
"Draco malfloy . u better watch yourself"
Seseorang mengenggam tangannya geram dengan kejadian yang dilihatnya , walau tidak berlaku apa apa masih cukup menyakitkan hatinya .
YOU ARE READING
Little thing call love in Hogwarts
FantasiI just want to fulfil my dreams . read and enjoy 😭💖 sis ada ambik a few jalan cerita or maybe nama dari tiktok . but dahtatau siapa punya . 😭 i love it