"Jangan buat hal , you have another one week sebelum menyusul saya disini tauuu"
Ayat terakhir dari surat yang diutuskan oleh hermione bermain-main diminda Anne ... dia bukan tak berminat atau tak excited malah dia lah orang paling gembira apabila mendapat tawaran belajar di Hogwarts .. tapi dia bingung ..
"eh takpelah dah rezeki aku .. terima jelah" Anne menghabiskan seharinya dengan berangan akan kehidupan nya yang akan menjadi seorang wizard..
Keesokan harinya ...
"Anne Granger....wakkeeeuppp !!!!!! You will late for your train darlingg.. you need to be early . banyak yang Anne kena buat di Diagon Alley.. Nanti Hermione akan marah besar dengan kamu kalau kamu terlambat"
"aaaa yesss momm waittt . im getting ready now . tengah sikat rambuttt ..."
"hurry upp""
"okayy okayyy... mom dengan mione sama je kuat bebel .."
"sempat lagi mengutuk bagitau kakak baru tau"
"okayy okayy tak .. eee . dah dah jomm !!!! HOGWARTSSS HEEERRRE ANNE COMEEEE!!!"
Diagon Alley.
"wth are you kidding me? i ingat it will be something glamour macam Bluewater ke Liverpool One ke" Anne berhenti ditengah tengah jalan di diagon alley sambil merungut diagon alley bukan seperti yang dia sangkakan .
bumm..
"hey watch out!! why you stopped there .. are you stupid???!!"
Anne terkejut tiba tiba dia dilanggar oleh seorang lelaki berambut blonde. Anne baru sahaja hendak membuka mulut untuk membalas tengkingan yang lelaki itu dia tiba tiba ditarik oleh seseorang pergi dari situ ..
"LETT ME GOOO .... HEYYYYY .. !!" Anne menjerit minta dilepaskan
"Harry.. stop .. right there." singkat dan padat araham yang diberikan . Harry berhenti dan melepaskan tangan Anne ..
"Kau ni dah kenapa sakit tauu tak tangan akuu .. main tarik begituuu jaa ." Anne memarahi Harry
"Apa yang kakak cakap ?? jangan buat perangai kann.. tak boleh ke Anne cuba jaga perilaku Anne .??" Hermione memarahi adik nya yang baru sahaja sampai dan hampir bergaduh dengan lelaki yang Hermione sendiri tidak ingin bertelingkah dengannya .
"kakak.. yang salah tu bukannya Anne . tapi budak blonde tadi tuu . dia yang langgar Anne dulu tauu . Anne tak buat apa punn.." Anne menjelaskan apa yang berlaku kepada Hermione .
"yes i believe you . but remember kalau bertembung dengan budak tadi tu .. Anne mengelak je tak payah cari hal dengan budak tu . faham??"
"buttt..."
"no but but.. kalau kakak dah kata macam tu macam tu lah. faham??"
"okay i got it"
"ehemmm"
Hermione dan Anne memandang kearah Harry ..
"Tak tahu pun Hermione ada adik selama ni"
"Ofcourse lah .. adik aku ni tinggal dengan auntie aku di Australia . kau tau kan lepas kejadian you-know-who .. aku takut dia terancam jadi adik aku dihantar ke Australia"
"ohh i see .. hi im Harry"
"Anne, Anne Avery Granger"
"what the??? Hermione??"
"ANNE!! IVE TOLD YOU NOT TO SAY THAT . INFRONT OF PUBLIC..."
"SORRY SISTER .. I FORGOT"
"Anne ingat sini kalau Anne nak hidup aman . Anne kena lindungi identiti Anne..nasib baik terlepas depan Harry je"
"and me" Ron Weasley tiba tiba muncul dari belakang mereka bertiga .
"Look what you did Anne"
"sorry sister,.."
"takpe mione, lagipun kita kawan dah lama . its okay" Ron mengukir senyuman sambil memandang Hermione
"lama sangat lah seminggu" Hermione mencebik.
"dah dah banyak sangat dramaaa . i have lot to do banyak lagi tak cari . magic wand . apa bagai semua comee comee help mee" Anne segera menarik tangan Hermione ke kedai.
YOU ARE READING
Little thing call love in Hogwarts
FantasíaI just want to fulfil my dreams . read and enjoy 😭💖 sis ada ambik a few jalan cerita or maybe nama dari tiktok . but dahtatau siapa punya . 😭 i love it